English Version
English

دوربین را روی خودمان بیندازیم

دوربین را روی خودمان بیندازیم

چهارمین جلسه از دوره پنجاه‌وپنجم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ همسفران شعبه شادآباد، با دستورجلسه «وادی چهارم و تأثیر آن روی » با استادی همسفر محدثه، نگهبانی همسفر بیتا و دبیری همسفر مهسا،‌ روز سه شنبه مورخ ۷ تیرماه  ۱۴۰۱ ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد :

سلام دوستان محدثه هستم همسفر
خدا را شکر می‌کنم که در این جایگاه قرار گرفتم و از خانم منیره عزیز تشکر می‌کنم که مرا انتخاب کردند.
دستور‌جلسه، وادی چهارم است و تیتر وادی؛ در مسائل حیاتی به خداوند مسئولیت دادن، یعنی سلب مسئولیت از خویش.
در ابتدا باید قبل از هر چیزی در این وادی ما قدرت و ظرفیت پذیرش خودمان را نسبت به مسائل بالا ببریم، جهان‌بینی به ما چه می‌گوید؟ می‌گوید؛ ایراد از خود ماست، به خودت نگاه کن، در درون خودت جستجو‌ کن و تا زمانی که پیدا نکنی، نمی‌توانی آن را حل کنی.
در این وادی مسئله حیات و وظیفهٔ انسان از ابهام در آمده است و رک و پوست کنده می‌گوید؛ همه چیز بر عهدهٔ خودت است پس بهای آن را باید خودت پرداخت کنید. ما در کنگره یاد گرفتیم در مسیر تکاملی خود حرکت کنیم، آموزش بگیریم و تجربه کنیم.
نکته‌ای که حائز اهمیت است؛ اینکه باید با چشم باز قدم برداریم و عواقب را بپذیریم. اصولاً ما برای حل مشکلاتمان به این حیات آمده‌ایم و زمانی می‌توانیم سربلند بیرون بیاییم که مسئولیت‌پذیر باشیم.

 

گاهی انسان‌هایی هستند که برای شانه خالی کردن از این وادی حتی از خداوند هم گله دارند. ما در کنگره آموزش دیدیم که در درون خودمان جستجو کنیم و دوربین را روی خودمان بیندازیم.

اضداد مثل تکانه برای رشد ما، تکامل ما و برای نزدیک شدن به فرمان عقل هستند و این ما هستیم که باید سوار بر آن ها باشیم. حتی خداوند به شیطان هم قدرت انتخاب داد، ما که دیگر به عنوان اشرف مخلوقات اختیار ما بسیار محترم شمرده شده است و فقط نیروها از طریق الهام و القا دعوت می‌کنند و انتخاب مسیر به عهدهٔ خود ماست. پس بهای هر کاری که انجام می‌دهیم را هم خود ما باید پرداخت کنیم. تا زمانی که آموزش نگیریم نمی‌توانیم در مسیر تکاملی خود حرکت کنیم.

انسان زمانی که در ناآگاهی به سر می‌برد، شاید خیلی اشتباه و خطا کند ولی بهایش راحت‌تر پرداخت می‌شود، اما انسانی که آگاهی دارد اگر خطایی مرتکب شود، بهای سنگینی را پرداخت خواهد کرد، چون ما در کنگره در مسیر آموزش هستیم.
به همین دلیل می‌گویند سفر دوم هم سخت و هم سهل است، سخت به این دلیل که چون آموزش گرفتیم و اگر اشتباهی کنیم بهای بزرگتری را پرداخت خواهیم کرد.
تمام خواسته‌ها و حس‌ها مانند بذرهایی هستند که اگر بستر درونی ما برای رشد آن‌ها فراهم باشد، شروع به رشد می‌کنند ولی برداشت این محصول بستگی به موقعیت زمین و بستر درونی ما دارد، یعنی زمان آن متفاوت است.

چیزی که من در کنگره یاد گرفتم اینکه بعضی از کارها پاداش آنی دارند و بعضی پاداششان طولانی مدت است. مثلاً کارهای مثبت مثل عضو شدن در لژیون سردار، کارت کشیدن برای زمین که پاداششان سریع به خودمان برمی‌گردد و یکسری مسائل مانند دروغ گفتن، غیبت کردن، که انرژی آن‌ها سریع به ما برمی‌گردد که در طول زمان این بذرها به‌صورت مشکلات در زندگی نمایان می‌شوند.
اما چه زمانی می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم؟ اگر بخواهم دنبال عامل بیرونی بگردم و دیگران را مقصر بدانم شاید خیلی زمان ببرد و در نهایت هم به نتیجه نرسم اما وقتی دوربین را روی خودم بیندازم در کمترین زمان می‌توانم به نتیجه برسم و باید مثل وادی اول، تفکر سالم و درست داشته باشیم و وادی دوم که می‌گوید؛ ناامید نباشیم و بدانیم در خلقت ما هدفی وجود دارد و وادی سوم که می‌گوید؛ انسان تا زمانی که خودش جستجو نکند و درون خودش را نگاه نکند به موضوع واقعی نمیرسد.
یک مثال کوتاه در مورد مشاوره‌ها می‌گویم؛ زمانی‌که مشکلات را بیان می‌کنیم، عمدتاً مقصر را دیگران می‌دانند و هیچوقت نمی‌گویند درون خودت را بسنج و به همین دلیل بار مسئولیت را بر دوش دیگران می‌اندازند و انسان احساس لذت می‌کند. امیدوارم که همهٔ ما در این مسیر ثابت قدم باشیم و با آموزش‌ها، مشکلاتمان را حل کنیم.
از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید ممنونم.

آزمون داخلی شعبه 

نفرات برتر آزمون داخلی با نمره ۲۰

لژیون خدمتگزار 

مرزبان کشیک 

تهیه گزارش و تایپ: همسفر مهسا رهجوی کمک‌راهنما همسفر فاطمه لژیون یازدهم

ویراستاری: همسفر لیلا کمک‌راهنمای لژیون سوم
عکس: همسفر فاطمه رهجوی کمک‌راهنما همسفر منیره لژیون دوازدهم
لژیون خدمتگزار: لژیون دوازدهم
مرزبان کشیک: همسفر سمانه
ارسال: همسفر مریم راهنمای تازه‌واردین
نمایندگی همسفران شادآباد 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .