English Version
English

هر انسانی مسئول سرنوشت خویش است

هر انسانی مسئول سرنوشت خویش است

جلسه‌ دوم از دور سوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی شعبه شهرضا؛ روز سه‌شنبه 7 تیر‌ماه 1401 با استادی دیده‌بان محترم مسافر اصغر و نگهبانی مسافر منوچهر و دبیری مسافر مجید با دستور "وادی چهارم و تأثیر آن روی من" ساعت 17 شروع به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان اصغر هستم یک مسافر، خداوند را هزاران بار شکر می‌کنم که ما را با رحمت خود سیراب می‌کند.
امروز متوجه شدم که در جامعه به اسم درمان، بلاهای زیادی سر انسان‌ها می‌آورند؛ البته با هزینه‌های گزاف و هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. 90 درصد ما که در کنگره حضور داریم قبل از ورود به کنگره خیلی از این راه‌ها را امتحان کردیم و تجربه‌ خیلی از روش‌ها را داریم و اگر نتیجه‌ای داشت، امروز در کنگره در حال سفر نبودیم.
من ۱۲ روش ترک یا به قول خودشان درمان را امتحان کردم و نتیجه نگرفتم. مثلاً در کلینیک‌ها بعضی قرص‌ها صد برابر بدتر از تریاک است. شاید در کنگره به نظر بیاید که زمان زیادی باید صرف کنیم که به درمان برسیم؛ ولی من به تجربه خودم انگار همین دیروز بود که وارد کنگره شدم.
در پیام سفر دوم ایجنت می‌خواند که راهی است سهل و سخت و این جمله یعنی چه یعنی اینکه من اگر از راه درست وارد شوم، بسیار سهل است. ولی اگر به بی‌راهه بروم بسیار سخت می‌شود. در کنگره هم به همین شکل است، راه درمان اعتیاد در سال ۷۶ توسط مهندس دژاکام کشف شد، به معنی واقعی کلمه درمان که خیلی‌ها باور ندارند و از این کلمه ناراحت می‌شوند که چرا شما می‌گویید درمان، چون اعتقاددارند درمانی وجود ندارد. ولی ما در کنگره هر روز شاهد رهایی‌ها هستیم؛ اما هیچ‌کس باور ندارند، درصورتی‌که روش کاملاً علمی است؛ ما چاه را کنده و به آب‌رسیده‌ایم. ما تضمین کامل می‌کنیم که بعد از گذشت ۱۰ ماه شخص درمان شده، اگر در انبار هروئین و تریاک و شیشه برود شب به‌راحتی خواب برود و هیچ‌گونه میل به مصرف نداشته باشد. کنگره نیاز به شما ندارد شما به کنگره نیاز دارید، خداوند در قرآن می‌فرماید: آیا من به شما نیاز دارم یا شما به من نیاز دارید؟
وادی اول می‌گوید: با تفکر ساختارها آغاز می‌گردد، وادی دوم می‌گوید: هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، وادی سوم می‌گوید: هیچ‌کس به تو کمک نمی‌کند، وادی چهارم می‌گوید: مسئولیت کارهای خودت را به خدا واگذار نکن. خداوند بخشنده است ولی من باید چه‌کار کنم تا خدا مرا ببخشد؟ باید ورودی‌ها را ببندم، به‌جاهای ضد ارزش که قبلاً می‌رفتم امروز دیگر نروم، همین!
حضرت محمد، زمانی که حضرت علی را می‌خواست به جنگ بفرستد؛ اول جنگیدن به او یاد داد بعد او را سوار اسب کرد و بعد قرآن را برداشت که خدایا علی را یاری کن. ولی من در موقع مصرف مواد به خدا می‌گفتم: بچه‌ام مهندس بشود، آیا خدا قبول می‌کرد؟ درخواست می‌کردیم بدون حرکت و هیچ مسئولیتی را قبول نمی‌کردیم. ما باید مسئولیت کارهای خودمان را بپذیریم، وقتی مسئولیت کارهایم را قبول کردم، پنجاه‌درصد کار حل‌شده است.
پس از پذیرش مسئولیت موضوع مهم حرکت در مسیر حل مشکل است با توجه به این موضوع که قوانین را مدنظر قرار دهیم. به‌عنوان‌مثال، ما به کنگره آمدیم برای درمان، زمانی که وارد کنگره می‌شویم، باید قوانین اینجا را انجام دهید و شما انتخاب کردید که من کنگره را به‌عنوان مکان درمان قبول دارم و با اختیار خود این مکان را انتخاب کرده‌ام؛ پس باید به قوانین آن احترام بگذارم.

ما مسئولیت بر سرنوشت خویش داریم؛ اما زمانی که یک‌چیزی را پذیرفتیم اگر آن کار را درست انجام ندهیم، بهره‌ای نخواهیم برد؛ مانند اینکه من بیایم کنگره 60 فقط اسم من بشود مسافر، ولی یک سی دی ننویسم. این همان انجام ندادن مسئولیت است و درمانی حاصل نمی‌شود. اگر کسی کارهای که کنگره از او می‌خواهد را انجام ندهد، وقت خودش را تلف می‌کند؛ اما اگر درمان می‌خواهید و اگر می‌خواهید به نقطه‌ای برسید که حتی نیاز به یک قرص نداشته باشید، باید چشمه‌های جوشان را در درون خود راه‌اندازی نمایید و این منوط به 11 ماه درست عمل کردن است؛ اگر کسی قوانین کنگره را رعایت کند، اصلاً نمی‌فهمد چگونه درمان می‌شود. من در ماه 11 سفر خودم حتی یک خمیازه نکشیدم. قبول کنید کنگره ۶۰ ناز درمانی است. فقط باید مسئولیت کار خودم را گردن بگیرم و مسئولیت کار اشتباهی که مرتکب شده‌ام را بپذیرم.
27 سال پیش گریه می‌کردم و با خود می‌گفتم: خدایا را درمان کجاست؟ آیا روزی می‌رسد که من بیدار شوم و نیازی به مواد نداشته باشم؛ اما امروز خداوند را هزاران مرتبه شکر می‌کنم که به درمان رسیدم.
شما که در شهرضا نمایندگی دارید، باید قدر این مکان مقدس را بدانید. خیلی از انسان‌ها هستند که در شهر خود نمایندگی ندارند، یا مجبورند مسافت زیادی رانندگی کنند و یا اینکه درمان را فراموش کنند و ما باید قدردان باشیم که در شهر خودمان بستر درمان اعتیاد فراهم است؛ بنابراین کمک کنید ازلحاظ مالی و نیروی انسانی، امتحانات کمک راهنمایی درراه است باید سعی کنید و به این جایگاه برسید. شما کمک راهنما خیلی کم دارید، چند روز دیگر باید در را به روی تازه‌واردین ببندید.
شما در بهترین جای دنیا نشسته‌اید خداوند در سوره مائده آیه ۳۱ می‌فرماید: اگر یک نفر را حیات بخشید، مانند این است که کل انسان‌ها را حیات بخشیده‌اید و تک‌تک شما که حتی یک صندلی جابجا می‌کنید، در رهایی‌ها شریک هستید. فقط راهنماها کمک نمی‌کنند تک‌تک شما عزیزان باعث رهایی هستید و زحماتی که می‌کشید تأثیر گزار است.

پیام مرزبانی

اعلام سفر(تولد)

دعای کنگره 60

افتتاح مکان جدید نمایندگی

برگزاری جلسه هماهنگی با خدمت‌گزاران

تایپ: مسافران حسن، محمدرضا و همسفر سعید
ویرایش: مسافر ابراهیم
عکاس: مسافر مجتبی و مسافر مجید
تنظیم و ارسال: مسافر حمید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .