English Version
English

برای رهایی باید به خود متکی بود

برای رهایی باید به خود متکی بود

هشتمین جلسه از دور پنجم سری کارگاه‌های آموزش عمومی مسافران و همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی بیرجند، با استادی مسئول محترم نمایندگی بیرجند مسافر جواد، نگهبانی مسافر محمد و دبیری  مسافر محمدرضا، با دستور جلسه «وادی چهارم و تأثیر آن بر روی من» در روز یکشنبه 5 خرداد 1401 رأس ساعت 16 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان جواد هستم یک مسافر.

اگر انسان عملی را ضد نظام هستی انجام بدهد و توجیهی برای کار ضد ارزشی خود نداشته باشد دچار عذاب وجدان شدید و دیوانگی خواهد شد. قبل از هر چیزی باید توجیهی برای خود بتراشد و خودش را قانع کند که انجام عمل ضد ارزشی برایش مفید است. سپس آن کار را انجام خواهد داد؛ چون فطرت انسان اجازه انجام کارهای ضد ارزشی را به او نمی‌دهد. برای انجام این اعمال حتماً باید یک توجیه و دلیل مناسب برایش پیدا کند، در غیر این صورت نمی‌تواند فشار ناشی از عذاب وجدان را تحمل کند.

انسان همیشه به دنبال راه فرار از مسئولیت خودش هست. به‌ندرت می‌توانید فردی را پیدا کنید که خودش را به‌عنوان مقصر در کارهایی که انجام داده معرفی کند. انسان همیشه دنبال این است که تقصیر را گردن دیگران و یا خداوند بیاندازد. حتی من و شمایی که اکنون در این جلسه حضور داریم برای خطاهایی که تا به امروز انجام داده‌ایم، حتماً فرد یا افرادی را مقصر وضعیت خودمان میدانیم، از محیط خانواده گرفته تا کار و جامعه. اما هیچ‌وقت حاضر نیستیم به خطاهای خودمان اعتراف کنیم؛ چون اگر اعتراف کنیم تاب فشار ناشی از عذاب وجدانمان را نداریم. بعضی مواقع که دیگر نمی‌توانیم کسی را مقصر جلوه بدهیم، همه‌چیز را گردن خدا می‌اندازیم و می‌گوییم خداوند نخواست، قسمت نبود. تنبلی و کاهلی خودمان و یا انتخاب اشتباه خودمان را به خداوند نسبت می‌دهیم.

هدف وادی چهارم مشخص کردن حریم و مرز فعالیت انسان و حریم فعالیت خداوند است. این گریزگاهی که بعضی مواقع ما برای فرار از مسئولیت خودمان به کار می‌بریم، دیگر درکنگره جواب نمی‌دهد؛ چون شما قبل از حضور در کنگره با این مفاهیم آشنا نبودید، اما امروز دیگر نمی‌توانید از مسئولیت خویش شانه خالی کنید و مسئولیت درمان خود را نپذیرید. قبلاً که مصرف‌کننده بودید خودتان را از هر نقصی مبرا می‌دانستید و تمام تقصیر را گردن دوستان ناباب می‌انداختید، اما امروز اگر درست سفر نکنید دیگر نمی‌توانید بگویید من مقصر نیستم، راهنمای خوبی نداشتم و یا اینکه خداوند نخواست و قسمت نبود.

خداوند مسئولیت خودش را به نحو احسن انجام می‌دهد. ما نیز باید به‌درستی به وظایف خود عمل کنیم. خداوند در مسیر من کنگره را قرار داده است این من هستم که باید درست تصمیم بگیرم و به وظیفه خودم عمل کنم. ممنون از اینکه با سکوتتان به سخنانم گوش کردید.

همچنین به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی جناب آقای حسنی مقدم و تعدادی از همکاران در کارگاه آموزشی حضور یافتند و چند دقیقه ای در جمع مسافران نمایندگی بیرجند صحبت نمودند. جناب آقای حسنی مقدم ضمن قدردانی از زحمات مسئول محترم نمایندگی بیرجند و همکاران، از روند کار و روش کنگره ابراز رضایت نمودند. 

پیام مرزبان:

خدمتگزاران:

عکاس: مسافر امیرحسین لژیون سه
تایپ: مسافر میثم لژیون یک
ویرایش و ارسال خبر: مسافر حجت لژیون سه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .