English Version
English

انسان هیچ‌ چیزی نیست مگر کوشش و تلاش خودش

انسان هیچ‌ چیزی نیست مگر کوشش و تلاش خودش

پنجمین جلسه از دوره هفتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰ نمایندگی کاشمر به استادی مسافر هادی، نگهبانی مسافر مرتضی و دبیری مسافر مجید با دستور جلسه "وادی چهارم و تاثیر آن روی من" در روز یک‌شنبه 5 تیرماه ۱۴۰۱ ساعت 17 آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان هادی هستم یک مسافر. خداوند را شکر می‌کنم و از نگهبان جلسه آقا مرتضی سپاسگزارم که به من اجازه دادند این جایگاه را تجربه کنم و آموزش بگیرم وذره‌ای از ناخالصی‌های درونم را پاک‌ کنم. دستور جلسه (وادی چهارم و تأثیر آن روی من) است. جناب مهندس چهارده قانون و چهارده وادی را برای ما در کنگره نوشتند تا آموزش بگیریم و در زندگی آنها را کاربردی کنیم تا به آرامش و آسایش و حال خوب برسیم؛ پایه هستی هم بر همین قوانین است. اگر بخواهم حال من خوب شود و یک روزی به آرامش، آسایش و رهایی که هدف من است برسم؛ باید این چهارده وادی را کارکنم.

وادی اول به ما تفکر کردن را یاد داد. وادی دوم، راه بیرون آمدن از ناامیدی را به من آموزش داد. وادی سوم به من آموخت که هیچ‌ کس به‌اندازه خودم به فکر من نیست و در ابتدای این وادی می‌گوید: اگر با تمام کاوشگران هم حشرونشر داشته باشم بازهم به نتیجه نمی‌رسم و بایدخودم جستجو کنم. وادی چهارم مربوط به تفکر من است که همیشه در آن مشکل داشتم و نمی‌توانستم از دنیای تاریکی‌ها بیرون بیایم دلیل آن این بود که یا تفکرات من غلط بود یا همیشه از دیگران درخواست کمک داشتم و فکر می‌کردم که باید دیگران کمک کنند تا بدهی من داده شود و یا دیگر مشکلات من حل شود.

در کنگره آموختم که بار تمام مشکلات بر دوش خودم است و باید خودم حرکت کنم. وادی چهارم به من آخرین گریزگاه را آموخت که مشکلات و مسائل را به خدا نسبت ندهم و حل آن‌ها را هم به خدا واگذار نکنم. قبلاً همیشه می‌گفتم خدایا کمک کن که بدهی‌هایم را بدهم ولی هیچ حرکتی نمی‌کردم. برای درمان بیماری خودم هیچ حرکتی نمی‌کردم و از خداوند می‌خواستم که من را از بند اعتیاد رها کند. با ورود به کنگره و دریافت آموزش‌ها، بخصوص همین وادی چهارم، فهمیدم که باید خودم مسئولیت اشتباهات و مشکلاتم را بپذیرم و برای حل آن‌ها حرکت کنم. جناب مهندس در این وادی می‌گویند: انسان هیچ‌چیزی نیست مگر کوشش و تلاش خودش. درست است که خداوند جلودار واقعی است ولی درواقع اولین قدم راخودمان باید به‌سوی ارزش‌ها برداریم تا نیروی‌های مافوق و خداوند به ما کمک کنند. با نشستن در منزل و خواهش کردن از خداوند، نه‌تنها مشکلی حل نمی‌شود بلکه به‌مراتب به مشکلات و مسائل ما افزوده می‌شود همانند اعتیاد که درمان آن بدون تفکر و حرکت در مسیر درست، امکان‌پذیرنیست.
از این‌که به سخنان من گوش دادید بسیار ممنونم.

خدمتگزاران روز یک شنبه:

تصاویر برگزاری لژیون ها:

عکاس: مسافر محسن  لژیون دوم رهجوی کمک راهنما مسافر مهدی
مسافر محمود لژیون سوم رهجوی کمک راهنما مسافر حمید
تایپ: مسافر محمد لژیون سوم رهجوی کمک راهنما مسافر حمید
ویراستار: مسافر مجتبی لژیون دوم رهجوی کمک راهنما مسافر مهدی
ارسال خبر: مسافر محمد لژیون سوم رهجوی کمک راهنما مسافر حمید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .