English Version
English

بر پیکر سرد ورزش دو میدانی قرار بود جان دوباره داده شود

بر پیکر سرد ورزش دو میدانی قرار بود جان دوباره داده شود

سوم تیرماه 1401، در اولین روزهای گرم تیرماه، ورزشگاه تختی، آبستن رویداد بزرگ ورزشی، ساعت ٧ صبح.
یک رویداد بزرگ دو میدانی که با هیجانی به شدت گرمای تابستان شروع می‌شد، گرما و هیجانی که به لطف طبع بلند آقای مهندس دژاکام بر پیکر سرد ورزش دو میدانی قرار بود جان دوباره داده شود، البته چه جایی بهتر از ورزشگاه تختی وجود داشت که مدیران آن با آغوشی باز سال‌هاست پذیرای کنگره ۶٠ می‌باشند.


با هیجانی زیاد قبل از ساعت ٧ صبح مقابل ورزشگاه تختی، تیم تشریفات با نظم خاص جاذبه ایجاد کرده بود و با راهنمایی که  به سمت توقفگاه انجام می‌گردیدT استقبال خیلی خوبی از  همایش شده بود که البته دور از انتظار هم نبود و مملو از انسان‌هایی بود که قرار بود خودشان را به محوطه مقابل ورزشگاه برسانند.
در بین ورزشکاران افرادی بودند که به عنوان خدمت‌گزار، با احترام و انضباط قابل‌توجهی در اولین ساعات قبل از طلوع آفتاب در ورزشگاه حاضر بودند؛ از جمله خدمت‌گزاران همسفر خانم و آقا و مسافران، همگی  راهنمایی‌های لازم را به عنوان میزبان این رویداد بزرگ بر عهده داشتند.
در قسمتی دیگر از محوطه ورزشگاه مسئولين برگزارکننده در حال دادن شماره شرکت‌کنندگان در مسابقه بودند.
هیجان زیادی در بین ورزشکاران به چشم می‌خورد افراد سرشناسی به چشم می‌خوردند؛ از قهرمان دو میدانی قاره آسیا تا بازیکنان تیم ملی راگبی و چیزی که بین شرکت‌کنندگان موج می‌زد ادب و احترامی بود که بی‌نظیر و مثال زدنی بود.
در قسمتی از محوطه سیبل های تیراندازی با کمان جهت آموزش قرار گرفته بود و مشتاقان این ورزش را با ورزش تیراندازی با کمان آشنا می‌کردند، در ضلع دیگر محوطه؛ غرفه ورزش باستانی کنگره که نمایش زیبایی را از این ورزش ارائه می‌دادند، این نظم و انضباط نشاندهنده؛ مدیریت و برنامه‌ریزی کنگره ۶٠ در عرصه تمام ورزش‌ها می‌باشد.
در این هیاهوی همایش، آقای مهندس دژاکام با لبخندی همیشگی در جمع شرکت‌کنندگان حضور یافت و در اولین مصاحبه به نقش الگو و احترام به الگو تاکید داشتند. درعین‌حال از بلندگو به بانوان ورزشکار ساعت مسابقه اعلام می‌شد، در پشت خط شروع؛ ورزشکاران ملی‌پوش و قهرمانی به چشم می‌خورد که قرار بود در یک مسابقه نفس‌گیر به رقابت بپردازند.
چند دقیقه بعد سوت شروع زده شد و خبرنگاران کنگره ۶٠ در انتظار تهیه گزارش دو میدانی و نفرات برتر بانوان بودند که با عبور اولین دوندگان از خط پایان تصویر این رقابت هیجان‌انگیز را ثبت نمایند.
با عبور ورزشکاران از خط پایان و مشخص شدن نفرات برتر در قسمت بانوان، تا قایقی دیگر نوبت به ورزشکاران آقا می‌رسید، در محوطه ورزشگاه آقایان دونده در حال گرم کردن و آماده شدن جهت شرکت در این مسابقه بودند که بعضاً به همراه شوخی بود که نشان‌دهنده جدی بودن و اهمیت همایش برایشان داشت.
بعد از به پایان رسیدن و مشخص شدن نفرات برتر گروه بانوان، حالا نوبت آقایان بود که در جایگاه شروع مسابقه به ایستند و منتظر سوت شروع مسابقه باشند. در جمع این عزیزان هم نفرات برتر قاره آسیا و ملی‌پوشان به چشم می‌خوردند که نشان‌دهنده جذابیت و نحوه این مسابقه برای آن‌ها بود، با شروع مسابقه به رقابت پرداختند.
رقابت در این بخش به مراتب سخت و دشوار بود، اما با خدماتی که خدمت‌گزاران کنگره به ورزشکاران در طول مسیر مسابقه می‌دادند نشان از برنامه‌ریزی، مدیریت و آمادگی کنگره ۶٠ از این نوع مراسم‌ها بود.
بعد از عبور ورزشکاران از خط پایان و مشخص شدن نفرات برتر در یک اقدام بی‌سابقه در یک مسابقه ورزشی، کلیه ورزشکاران که در مسابقه شرکت کرده بودند به یک محل مخصوص هدایت می‌شدند که در آنجا به کلیه ورزشکاران مدال و لوح تقدیر داده شد که باعث شد مجدداً شور و شوق بین ورزشکاران به وجود آید و کاملاً مشخص بود که هیچ‌کس انتظار این اقدام و قدردانی را از طرف کنگره 60، در مورد شرکت‌کنندگان نداشت، چه لحظه زیبایی، ورزشکاران همگی خسته و نفس‌زنان بعد از دریافت مدال و لوح تقدیر با لبانی پر از خنده و رضایت وارد محوطه اصلی برگزاری همایش می‌شدند، احسنت به این درایت و ذوق و سلیقه.
سپس ورزشکاران خودشان را به محوطه اهدای جایزه به نفرات برتر رساندند. در این مراسم پیشکسوتان، متولیان و مدیران محترم ورزشی، مسئولین و مدیران ستاد مبارزه با مواد مخدر، مدیریت مجموعه تختی و سازنده ورزشگاه شرکت نموده بودند. مجری با فراخواندن جناب آقای مهندس دژاکام، بنیان گذار کنگره 60، در جایگاه برای صحبت کردن، با تشویق سنگین حاضرین در همایش مواجه شد که نشان از محبوبیت ایشان در بین حضار داشت، در سخنان ایشان نکته بسیار مهم و حائز اهمیتی به چشم می‌خورد؛ احترام به ورزشکاران و قهرمانان ورزشی و احترام به الگوهای ورزشی بود.
سپس از پیشکسوتان ورزشی و مدیران ستاد مبارزه با مواد مخدر و مسئولین حاضر خواسته شد در جایگاه قرار بگیرند. ابتدا از نفرات برتر به نحو بسیار خاص و استثنایی تقدیر و تشکر شد، از  نفرات اول تا سوم با پرداخت چک جایزه به صورت نقدی که نقطه عطفی در ورزش بود، صورت گرفت.
نفر اول ۵٠ میلیون تومان چک جایزه نقدی را از دستان پر مهر آقای مهندس دریافت کرد، کار بزرگی که در ورزش قهرمانی دیده نشده بود، سپس نفر دوم چک 30 میلیون تومانی و نفر سوم چک 20 میلیون تومانی را دریافت نمودند، این جوایز به نفرات برتر بخش آقایان و بانوان در رسته حرفه‌ای پرداخت کردید.
این اقدام بی‌سابقه نیز در بخش ورزشکاران آماتور نیز به چشم می‌خورد؛ 10 نفر برتر دوندگان خانم و آقا در بخش آماتور نیز با حضور در جایگاه جایزه نقدی خود را که مبلغ یک میلیون تومان بود از دست جناب آقای مهندس دریافت نمودند.
در اقدامی دیگر از کوچک‌ترین و مسن‌ترین فرد شرکت‌کننده در مسابقات نیز به صورت نقدی تقدیر و تشکر گردید.
در ادامه نیز توسط بنیان کنگره 60، از تمامی مدیران، مسئولین و پیشکسوتان حاضر در همایش با اهدای جوایز و هدایای نفیس تشکر و قدردانی گردید.
این همایش و رویداد بزرگ نقطه عطفی در ورزش آماتور و قهرمانی را بر جای گذاشت و توانایی‌های این کنگره بزرگ را در بحث آموزش عملی و کاربردی در همه زمینه‌ها به نمایش گذاشت.
در پایان از جناب آقای مهندس، خانواده محترم ایشان، دیده‌بانان محترم، خدمت‌گزاران عزیز، بخش سایت و اینستاگرام و خبرنگاران کنگره، تقدیر و تشکر می‌نماید.
سایت همسفران آقای کنگره 60.

در گزارش زیر گوشه ای از حضور همسفران آقا را در این رویداد بزرگ به تصویر می کشیم:

 

 

نویسنده: همسفر علیرضا

تصویربردار: همسفران؛ علیرضا، سجاد و مسافر منوچهر

ادیت و ویراستاری: همسفر محمدحسین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .