English Version
English

باید حقه‌های نفس را بشناسیم

باید حقه‌های نفس را بشناسیم

پنجمین جلسه از دوره دوم لژیون ویلیام وایت پارک ائل‌گلی تبریز؛ با استادی مسافر پویا، نگهبانی مسافر حسن و دبیری همسفر رضا با دستور جلسه «کتاب ۶۰ درجه زیر صفر و تاثیر آن روی من» روز جمعه 3 تیر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۷:۳۰ برگزار شد.

سخنان استاد:

من با این تفکر وارد کنگره شده بودم که مواد و سیگارم را بگذارم کنار،و این چه دلیلی دارد که من مطالعه کنم؟وبا مرور زمان که در کنگره جلو آمدیم و چون کار ما انسان شناسی است،وبه خصوص که وادی ها،قوانین هایی که درکتاب۶۰درجه میخوانیم،یاقانون هارا که میخوانیم،اینها برای موجودی است به نام انسان. آقای مهندس یا انسان های قبل آمدند که پیدا کنند چه چیزهایی باید بکنیم که در آرامش باشیم،وچه کارهایی بکنیم زندگیمان طوفانی میشود. با این تفکر که من وارد کنگره شدم،و بعد تفکرم کلاعوض شد که باید مطالعه کنم و تا وقتی که مطالعه نکنم هیچ تغییری پیدا نمیکنم،وباید یه چیزهایی به تفکرم وارد کنم که تفکرات قدیمی از بین برود.

وقتی به رهجویم نگاه میکنم که هیچ تغییری نکرده،اون هیچ مطالعه ای ندارد،هیچگونه موارد تازه ای به خودش نیاورده که به جهانبینی خودش اضافه کند، که مثلا سیگار به سلامتی من ضرر دارد،منظور نیاز داریم به این کتاب، نه تنها ما،بلکه تمامی آنهایی که گرفتار هستند. ما بعضا حقه هایی داریم،نفس اماره بعضا انسان را رها میکند و کاری ندارد،وبعدا نگاه میکند که پویا تو لژیون ویلیان وایت هم نشست و شروع میکند به طوفان به پا کردن،و اینها را از کجا میشه فهمید؟با مطالعه کردن،که نفس اماره را بشناسیم،عقل را بشناسیم،قوانین را بشناسیم.

در ۶۰درجه درباره نفس خیلی صحبت کرده،که در سفر سیگار هم ما ۳،۴تا حقه هایی میخوریم،مثال:حقه ی یک ذره ، در حقه یک ذره تلاش میکنه برای کامل شدن آن،و اگر از اون کامل شروع کنه هیچوقت موفق نمی‌شود، و برای همین از یک ذره شروع میکند که انسان همیشه قولش را میخورد. یکی هم حقه فراموشی است که یادمان میرود،در سفر سیگار اگر آدامس یادمان برود به مشکل بر میخوریم،در کتاب ۶۰درجه اگر سوال پیش آمد باید بنویسیم و آن را بپرسیم،و از پرسیدن خجالت نکشیم،اگر نپرسیم و برایمان سوال ایجاد نشود از کتاب ۶۰درجه هیچ چیزی ما نخواهیم فهمید،وباید فکر کنیم که این گنجی که در دستمان هست چه چیزی میخواهد برایمان بدهد. انشالله در سفر سیگار موفق باشید،واین حقه ها را اگر ما نخوریم موفق خواهیم بود.

تهیه گزارش و تایپ متن: مسافر علی

خدمتگزار وبلاگ: مسافر سهند

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .