English Version
English

540 ثانیه با اولین‌های رده حرفه‌ای مسابقات دو بانوان در «جام مسافر»

540 ثانیه با اولین‌های رده حرفه‌ای مسابقات دو بانوان در «جام مسافر»
پریسا عرب، قهرمان دو استقامت و رکورددار ملی در سطح ۱۰ هزار متر، نفر اول مسابقات رده حرفه‌ای بانوان جام مسافر است که با وی به گفتگو پرداختیم.
خودتان را به طور کامل معرفی کنید.
پریسا عرب هستم رکورد دو پنج هزار متر و ده هزار متر ایران قهرمان صحرانوردی ایران. امروز توانستم مقام اول را به دست بیاورم، خیلی خوشحالم که در این مسابقات حضور داشتم چون حضور قهرمانان انگیزه‌ای برای سایرین است.
 
این مسابقه با نام جام مسافر مصادف با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، نقش خانواده را در مبارزه با مواد مخدر و درمان اعتیاد چگونه می‌بینید؟
قطعاً خانواده اصلی‌ترین پشتیبان انسان در هر زمینه‌ای است و اینکه خیلی می‌تواند یک خانواده کمک کند به فرد که به سمت مواد مخدر نرود. اگر خودمان هم ورزش را در حاشیه زندگی‌مان قرار دهیم، خیلی می‌تواند به این موضوع کمک کند.
 
 
لطفاً نظرتان را درباره شعار «همه با هم نه به اعتیاد» را برایمان بگویید؟
می‌خواهم این درخواست را داشته باشم که افراد به طرف اعتیاد نروند و برای این منظور هم بهتر است از ورزش استفاده کنند.
 
آیا با کنگره ۶۰ آشنایی دارید؟
بله، از قبل آشنایی داشتم و خیلی ممنونم از مجموعه کنگره ۶۰ که این مسابقات را برگزار کردند و امیدوارم این مسابقات تداوم داشته باشد.
 
 
نفر دوم مسابقات «جام مسافر»، پریچهر شاهی دختر دونده ایرانی و رکورددار ماده 3000 متر جوانان کشور عضو تیم ملی دو و میدانی جوانان و بزرگ‌سالان ایران است که در ادامه گفتگو با وی را می‌خوانید:
با چه هدفی در مسابقه شرکت کردید؟
اول می‌خواستم خودم را محک بزنم، تخصص من مسابقاتی است که داخل پیست برگزار می‌شود. دو استقامت و نیمه استقامت در مسابقات صحرانوردی، من در این دوها تخصصی ندارم ولی امروز می‌خواستم خودم را محک بزنم که خدا را شکر نتیجه خوبی را هم کسب کردم.
 
 
آیا آشنایی با مجموعه کنگره ۶۰ دارید؟
بله، ما یک مدت در پارک طالقانی تمرین می‌کردیم، روزهای جمعه اعضای کنگره ۶۰ را می‌دیدیم که ورزش می‌کردند و به این صورت بود که ما با آن‌ها آشنا شدیم. الآن هم خوشحالم که در مسابقه شرکت کردم. مسابقه‌ای با عنوان «همه با هم نه به اعتیاد».
امیدوارم تمامی بیمارانی که درگیر اعتیاد هستند از این بیماری رها بشوند.
 
به عنوان یک خانم موفق، نقش بانوان که البته ما در کنگره 60 به آن‌ها همسفر میگوییم؛ در درمان اعتیاد چگونه می‌بینید؟
من اعتقاد دارم که خانم‌ها خیلی قدرتمند و توانمند هستند و همیشه هر چه که بخواهند به آن می‌رسند و نباید خانم‌ها را دست کم بگیریم و اگر خانم‌ها بخواهند، بهترین و موفق هستند.
 
مریم محبوبی، نفر سوم رده حرفه‌ای مسابقات بانوان جام مسافر نیز دقایقی را در جمع خدمتگزاران سایت همسفران بود. ماحصل این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:
لطفاً خودتان را معرفی کنید و سابقه ورزشی خودتان را بفرمایید؟
مریم محبوبی هستم، نزدیک ۵ سال است که در ورزش دو میدانی فعالیت می‌کنم رکورددار ۸۰۰ متر بودم و در حال حاضر رکورددار ۱۴، ۴۰۰ ایران هستم و در حال حاضر هم در رشته‌های ۸۰۰ هزار و پانصد و ده هزار هستم.
 
با چه هدفی در این مسابقات جام مسافر شرکت کردید؟
این مسابقه را یکی از دوستانم که از بچه‌های کنگره ۶۰ هستند به من معرفی کردند و مشوق اصلی من ایشان بودند. خیلی خوشحالم که اینجا حضور پیدا کردم زیرا رقابت خیلی جذابی بود و مسابقه به یاد ماندنی برای من بود زیرا شاهد همکاری، شور و شوق بچه‌ها بودم.
این شور و شوق به آدم انگیزه‌ی مضاعف می‌دهد و رقابتی که هست انگار حذف می‌شود و جای آن را همدلی و همیاری می‌گیرد. خیلی مسابقه خوبی بود و خوشحالم که آن را تجربه کردم.
امیدوارم بتوانم باز هم در مسابقات این‌چنینی حضور داشته باشم.
 
 
به نظرتان خانواده در درمان اعتیاد چه تأثیری دارد؟
چون خانواده اولین رکن و اصلی‌ترین عامل برای رشد بقای هر انسانی هست، قطعاً تأثیر بسزایی خواهد داشت و رفتار خانواده در بین افراد سرنوشت‌ساز است برای نزدیکان چقدر خوب است که این رفتارها را به گونه‌ای درست و همراه با مهربانی و عطوفت باشد تا به گمراهی کشیده نشوند.
 
لطفاً در مورد هشتک «همه با هم نه به اعتیاد»، نظرتان را بفرمایید؟
از آنجایی که ما در جامعه زندگی می‌کنیم و با همه افراد در ارتباط هستیم از همدیگر تأثیر می‌گیریم؛ گاهی تأثیر خوب و یا شاید هم تأثیر بد. ممکن است اتفاق بدی که برای ما می‌افتد، اطرافیان کمکمان کنند و کنار ما باشند که ما زیاد در آن اتفاق غرق نشویم و چقدر خوب است که همدیگر را در این شرایط تنها نگذاریم زیرا به عقیده من با کنار هم بودن ما بهتر می‌توانیم مسائل و مشکلاتمان را حل کنیم.
 
تایپ: همسفر لیلا عکاس سایت همسفران پارک طالقانی
عکس: همسفر لیلا عکاس سایت همسفران پارک طالقانی و همسفر سارا مسئول سایت ورزش همسفران
مصاحبه، ویراستاری و ارسال: همسفر زهرا.م دستیار اسیستانت سایت همسفران
همسفران کنگره شصت
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .