English Version
English

کارگاه مجازی- کشف نیروی عظیم درون

کارگاه مجازی- کشف نیروی عظیم درون

اولین جلسه از دوره بیست و پنجم کارگاه‌های مجازی کنگره 60 ویژه همسفران نمایندگی آکادمی با دستور جلسه «وادی چهارم و تأثیر آن بر روی من» با استادی همسفر مریم رهجوی لژیون یکم آکادمی برگزار شد
سخنان استاد:
وادی چهارم می‌گوید «در مسائل حیاتی به خداوند مسئولیت دادن یعنی سلب مسئولیت از خویشتن». به‌طورکلی وادی‌ها قوانینی هستند که در جهان هستی حاکم بوده و راه درست زندگی کردن را به ما می‌آموزند؛ چنانچه تابع این قوانین باشیم، به نتیجه خوبی در زندگی خواهیم رسید.
در این وادی سعی می‌کنیم در مسائل حیاتی خود جایگاه و مسئولیت خداوند و خودمان را تا حد امکان مشخص نماییم؛ به این معنی که بدانیم مسئولیت خداوند در مقابل ما چیست و ما چه مسئولیتی در مقابل خداوند داریم. برخی از ما انسان‌ها زمانی که در مسیر زندگی دچار مشکلاتی می‌شویم، دنبال گریز‌گاهی هستیم تا کلیه بار مسئولیت را به‌صورت حق‌به‌جانب به خداوند واگذار کنیم و از روی تنبلی و کاهلی در گوشه‌ای نشسته و از خداوند بخواهیم که مشکلات ما را حل نماید. توجه نداریم که خداوند در درون ما نیرویی عظیم قرار داده تا خودمان بتوانیم مشکلی را که از روی ناآگاهی و جهل برای خود به وجود آورده‌ایم، حل کنیم و مسئولیت آن را بر عهده دیگران نگذاریم.

قبل از ورودم به کنگره هرگاه به بن‌بستی می‌رسیدم یا دچار بحران و مسئله‌ای می‌شدم، دنبال مقصر می‌گشتم و دیگران را مسبب آن می‌دانستم. گاهی خداوند را مسئول مشکلات خود دانسته و شروع به ناسپاسی می‌کردم. غافل از این‌که تفکرات و اعمال نادرست من باعث به وجود آمدن چنین شرایطی شده بود. انتظار داشتم که خداوند مشکل من را حل کند و به‌نوعی مسئولیت تمام گرفتاری‌های خود را به خداوند واگذار می‌کردم. این وادی به زیبایی برایم روشن کرد که باوجود اختیار و نیروی عظیمی که خداوند در وجودم قرار داده، می‌توانم با نیروی درون خود و انتخاب درست مسیر زندگی، با مشکلات روبرو شده و آن‌ها ‌را حل کنم. باید مسئولیت اعمالم را بپذیرم و در مسیر ارزش‌ها حرکت کنم تا خداوند نیز یاری‌ام نماید.
امیدوارم بتوانم در پرتو آموزش‌های ناب کنگره، تابع قوانین و فرامین باشم و آن کنم که فرمان است.


رابط خبری: همسفر بهار رهجوی کمک راهنما همسفر ناهید (لژیون یکم)
ویرایش و ارسال: همسفر زهرا کمک راهنمای لژیون دوم
همسفران نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .