English Version
English

کتاب 60 درجه یک دایره المعارف کامل است

کتاب 60 درجه یک دایره المعارف کامل است

سومین جلسه از دور چهارم سری کارگاه‌های آموزش خصوصی مسافران کنگره ۶۰ نمایندگی بیرجند، با استادی مسافر رضا، نگهبانی مسافر حامد و دبیری موقت مسافر محمدرضا، با دستور جلسه «کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر و تأثیر آن روی من» در روز پنج شنبه 2 تیرماه 1401 رأس ساعت 16 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان رضا هستم یک مسافر. خیلی خوشحالم که در جمع مسافران و همسفران نمایندگی بیرجند هستم. از نگهبان جلسه سپاسگزارم که این فرصت را در اختیار من قرار داد تا خدمت کنم و آموزش بگیرم.

دستور جلسه امروز کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر است. یک کتاب جامع و کامل که برای من مصرف‌کننده یا مسافر توسط شخصی نوشته‌شده که خودش هفده سال درگیر اعتیاد بوده است و با گوشت و پوست خودش اعتیاد را درک کرده است. توسط یک دکتر متخصص نوشته‌نشده که نداند خماری، نشئگی یا درد خماری چیست؟! پس از هفده سال اعتیاد، کاری را شروع کرده که هنوز کسی جرئت انجام آن را ندارد. کتاب‌های زیادی در مورد اعتیاد نوشته‌شده است ولی هیچ‌کدام از زبان یک شخص مصرف‌کننده نوشته‌نشده است.

اوایل ورود به کنگره برایم سؤال بود که چرا اسم کتاب 60 درجه زیر صفر است و چرا 40 یا 80 درجه نیست؟! با آموزش‌هایی که در کنگره و راهنمایم گرفتم، فهمیدم که 60 درجه زیر صفر دمایی است که هیچ جنبنده‌ای، هیچ حرکتی نمی‌تواند داشته باشد. شاید بتواند زنده بماند؛ اما نمی‌تواند هیچ حرکتی انجام دهد. من مسافر هم زندگی عادی‌ای داشتم اما تمام حس‌هایم بسته بود و هیچ حرکتی نمی‌توانستم انجام دهم و فقط به فکر تهیه مواد، مکان مصرف و مصرف مواد مخدر بودم. زندگی من به مدت بیست سال این‌گونه گذشته است.

کتاب 60 درجه به زبان شیوا و ساده آنچه را که در زندگی من گذشته است را توضیح می‌دهد. هم به‌صورت نوشتاری، هم به‌صورت تصاویر و هم به شکل چهارده قانون این موارد را بیان می‌کند. همان ابتدای ورود به کنگره مقدار زیادی از کتاب را خواندم و دیدم که برخی قسمت‌های کتاب، دقیقاً زندگی من را بیان می‌کند. به همین دلیل بود که علاقه‌مند شدم و ادامه آن را خواندم. در ابتدا که تصاویر را می‌دیدم با خود می‌گفتم چرا این نقاشی‌ها را به یک نقاش ماهرتر نداده‌اند؟! بعد فهمیدم که دقیقاً آن ماشین باید همان‌قدر قراضه باشد تا بیانگر حال خراب من باشد.

در کتاب خیلی زیبا بعد زمان را به من آموزش می‌دهد. می‌گوید که ما یک‌روزه درگیر اعتیاد نشده‌ایم که یک‌روزه آن را رها کنیم. خیلی از مراکز این کار را می‌کنند و همان ابتدا مواد را کنار می‌گذارند اما کتاب 60 درجه همان ابتدا صورت‌مسئله اعتیاد را به من آموزش می‌دهد. به ما می‌گوید که چه‌کار کرده‌ایم که به اینجا رسیده‌ایم و می‌خواهیم موارد را کنار بگذاریم. فهمیدم که با مصرف اعتیاد سیستم ایکس بدنم را از کار انداخته‌ام و به‌جای آن از بیرون به بدنم جنس نامرغوب وارد می‌کنم و باعث تخریب در بدنم می‌شوم.

ابتدای ورود به کنگره راهنمایم به من آموزش داد که ایستادن در منطقه 60 درجه زیر صفر جایز نیست و باید حرکت کنی. این حرکت باید آهسته و پیوسته باشد و در این حرکت اجازه نداری فرد دیگری را اصطلاحاً بکسل کنی و همراه خودت بکشی؛ چراکه همان شخص باعث افتادن و سقوط تو خواهد شد. در ادامه، زمانی که چند ماهی از سفرم گذشته بود، حس‌هایم باز شد و تصمیم گرفتم تمام کارهای عقب‌افتاده و قرض‌هایم را به‌یک‌باره جبران نمایم که بازهم راهنمایم به من گفت که با این حرکت‌های ناگهانی ممکن است در گِل گیر کنی و به اعماق سقوط کنی.

هر چه جلوتر می‌رفتم و کتاب را دوباره می‌خواندم، چیزهای بیشتری از آن را درک می‌کردم. انگار که این کتاب لایه‌لایه است و تا یک‌لایه را درک نکنی لایه بعدی را نخواهی فهمید. این کتاب طوری نوشته‌شده است که هرکسی آن را بخواند برداشت خودش را خواهد داشت؛ فرقی نمی‌کند کارگر باشد یا مهندس یا دکتر یا معلم. هرکسی به‌اندازه خودش می‌تواند برداشت کند اما من مسافر باید از کسی که این کتاب را درک کرده و می‌تواند برای من توضیح دهد، کمک بگیرم و آن شخص راهنمای من است. این کتاب یک دایره المعارف کامل است که پاسخ تمامی سؤالات ما در آن هست. ممنون از اینکه سکوت کردید و به صحبت‌های من توجه نمودید.

پیام مرزبان:

خدمتگزاران:

عکس: مسافر امیرحسین لژیون سه

تایپ و ارسال خبر: مسافر حجت لژیون سه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .