هفتمین جلسه از دوره پنجاه و ششم سری کارگاههای خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی پرستار؛ به استادی دیده بان محترم آقای اشکذری، نگهبانی مسافر علیرضا و دبیری مسافر علی با دستور جلسه "کتاب شصت درجه و تصاویر آن و بستن پیمان مرزبانی دوره دوازدهم نمایندگی" در روز چهارشنبه 1 تیرماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.
سلام دوستان علی هستم یک مسافر
دستور جلسه درباره کتاب 60 درجه و بخش بعدی تقدیر و تشکر از مرزبانان دوره قبل و معرفی، خوشآمد گویی و تبریک به مرزبانان جدید،
قسمت اول که مربوط میشود به کتاب 60 درجه، اگر بخواهیم در این مورد صحبت کنیم، باید گفت که کتاب 60 درجه تنها مرجع درمان در جهان است، در قسمت درمان اولین و تنها کتاب مرجع، کتاب 60 درجه است،
یعنی ما در کل جامعه جهانی روانشناسی و رویکردهایی که وجود دارد در هیچکدام در مورد درمان صحبت نشده است و تنها مرجعی که آمده و در مورد درمان صحبت کرده کتاب 60 درجه است، درسته که این کتاب بهطور کامل جا نیفتاده است ولی در هر قسمت که بخواهیم به درمان توجه کنند باید به این کتاب مراجعه کنند ، البته خودشان هم ادعای درمان ندارند ، خود قسمتهای روانشناسی یا قسمتهایی که مرتبط است با دارو و مواد ، هیچکدام ادعای درمان ندارند، ادعای درمان در بقیه ایجادشده است ، خود مرجعهایی که هستند و جهانی هستند کلمه پرهیز رادارند ، ولی هیچکدام به درمان اشارهای نکردهاند و خود آن مراجع جهانی هم میگوید که"" اعتیاد درمان ندارد و فقط میتواند پرهیز داشته باشد "" یعنی آن شخص پرهیز کند از مصرف ولی درمان ندارد، پرهیز یعنی چی ؟! یعنی ترک کرده ولی درمان نشده است ، پس خود آنها هم ادعای روی درمان ندارند، این ادعای درمان و این تابلوهای درمان که میبینید همه سوءاستفادههایی هست که دارد میشود، شامل عطار و رمال و بقال و ،،،،،،،،،، میشود چون همه وارد قسمت درمان شدهاند،
عطاری به جوری درمان میکنم، رمال یه جوری دارو میدهد ، پزشک یه جوری درمان میکند که اسم شو گذاشتند درمان و سوءاستفاده میکنند، وگرنه خود آن مراجع کلی جهانی اعتقاددارند که اعتياد درمان ندارد و فقط میگویند که طرف میتواند پرهیز کند ولی درمان ندارد،
تنها مرجع یا رسالهای که در مورد درمان اعتیاد ارائهشده است کتاب 60 درجه است ، که بحث درمان را مطرح کرد و در کنار درمان سه تکلیف را مشخص کرده است، افرادی که بخواهند از این بیماری خارج شوند باید این سه تکلیف را رعایت کنند، اولین تکلیف درباره جسم است که به جسم خود توجه ای نکرده است و هر چیزی را وارد جسم خود نموده است، تکلیف ما این نبوده است ولی بیمار شدهایم، تکلیف بعدی ما در قسمت جهانبینی، هر کی هر چیز گفت ما گفتیم درست است و هرکسی هر چیزی گفت ما گفتیم که تو راست میگویی و ما عمل کردیم، اصلاً از عقل خودمان و تعقل خودمان استفاده نکردیم، نتیجه این دو تاچی شد؟ رفتارهایمان تغییر کرد، رفتارمان به تبعیت از آن دو تا بیمار شد، در کنگره میگوید که اگر میخواهید اعتیاد را درمان کنید آن سه تکلیف را باید رعایت کنید، آنها را باید درست کنیم قسمت جسم باید درست شود، که 11 ماه طول میکشد و تدریجی میآید پایین و یک سری تغییرات در بدن به وجود میآید،
که ۱۱ماه طول میکشد تا بخواهی تدریجی بیایی پایین و یک سری تغییرات در بدن به وجود میآید در قسمت جهانبینی باید به قول آقای مهندس یک نیمچه فیلسوف بشوی یعنی نیمچه فیلسوف که مهندس میگوید باهم در جلسه قبل شعبه یوسفآباد بودم فکر میکنم ، در دستور جلسه دبیر وقتی میخواهد بنویسد باید خلاصهنویسی کند ولی کلیدواژهها نباید از بین ببرند وقتی کلیدواژه در خلاصه از بین میبرید مفهوم از بین میرود و میبینند یکچیز دیگری برداشتند نوشتند در دفتر دبیری خلاصه کرده ولی کلیدواژه نباید از قلم انداخت یک سری کلیدواژه در هر مطلبی هست . مهندس میگوید یک نیمچه فیلسوف ، نیمچه فیلسوف یعنی چه ؟ خود فیلسوف یعنی چه ؟ خود فیلسوف به کسی میگوییم جامع علوم میداند،جامع علوم وقتی کسی میداند میگوییم فیلسوف،مثل کسانی که در قدیم بودند چندین قرن الان فیلسوف نداریم.علوم داریم دانشمند داریم ولی فیلسوف نداریم . فیلسوف کی بوده ؟ ابوعلی سینا ، کسانی که جمیع علوم میدانستند ، طب و ریاضی میدانستند ، هندسه و نجوم میدانستند در مورد جمیع علوم نظریه دادند میدانند ، ابوعلی سینا حتی در قسمت درمان جسم و روان جدا کرده بود و جهانبینی یک قسمتش بود ، کتابهایش دو قسمت هست قانون و شفا ، شفا جهانبینی قانون یعنی سفر تدریجی یا قسمت جسم.قسمت جسم و جهانبینی دو بخش کرده شفا و قانون که کتابهایش شفا مربوط میشود به جهانبینی و قانون مربوط میشود به تغذیه و خیلی مطالب دیگر در مورد جسم هست . ما به آنها فیلسوف میگوییم . الان فیلسوف نداریم به خاطر آنکه علوم شاخهشاخه شدند و تقسیم شدند و هرکسی در یک علم و شاخه رفته جلو و در جمیع علوم چون گسترده شدند اصلاً کسی نمیتواند پیش برود ، مگر یک کسانی خواست که هستند و دارند در جمیع علوم کار میکنند .
این اعتیاد و درمانش با جمیع علوم کار دارد . به خاطر همین مهندس میگویند:باید یک نیمچه فیلسوفی بشوید.یعنی جمیع علوم بدانید . سیدیهای مهندس ، جمیع علوم دقت کردید ؟ در مورد تمام علوم صحبت میکند مهندس ، جمیع علوم از ریاضی گرفته تا جسم و روان گرفته دموکراسی گرفته ، خانواده گرفته ، جمیع علوم در موردش صحبت میکند . از آسیبشناسی خانواده میگوید و دارند درستش میکنند خانوادهدرمانی و قسمت همسفران و میرویم جلو میبینیم در همه موارد صحبت میکند چرا ؟ به خاطر اینکه ما باید نیمچه فیلسوفی بشویم . وقتی در جمیع علوم یکچیزهایی میدانید تا در قسمت جهانبینی به یک مرحله برسانید . به قول مولانا : خرک لنگ به منزل برسانید . در همین حد در حدی که خودمان را به سرانجام برسانیم . در همین حد در حدی که خودمان را به سرانجام برسانیم . پس منظور آقای مهندس از نیمچه فیلسوف شدن این است که در قالب این سیدیها، هفتهای یک سی دی دارد بهعنوان دارو و شفا که گفتم مانند کتابهای بوعلی سینا که قانون و شفا است، سیدیها میشود شفا که هفتهای یک سی دی به ما میدهند.
اصولاً خیلی چیزها تا اجباری نباشد انسان نمیآموزد ، حالا نه اجبار خیلی سخت در حد یک فشار خیلی نرم ، اگر غیرازاین باشد خیلیها میگویند چرا باید سی دی بنویسیم و اگر اینها نباشد ما نمیتوانیم نیمچه فیلسوف شویم و نتیجه نمیگیریم، این نیمچه فیلسوف شدن در این کتاب است. اکثراً بچهها وقتی کتاب شصت درجه را میخوانند و دفعهی بعد هم میخوانند میگویند انگار یک مطالب دیگری در آن هست که وقتی دفعهی اول خواندیم نبود ، انسان وقتی یکچیزی را با تمرکز و علاقه میخواند بینش ایجاد میشود. بینش ایجاد میشود یعنی اینکه کشش مغزی من تا الان دو گیگابایت بود و وقتی دوباره کتاب را خواندم نیم گیگابایت فضا را خالی کردم و دوباره که میخوانی میآید در آن قسمت نیم گیگابایت ، بینش یعنی محل و فضای خالی ایجاد کردن و کنجکاو شدن است .
نه اینکه دفعهی اول که خواندی این مطالب درونش نبود ، بود ولی محل ذخیره کم بود و درنتیجه آنها را ذخیره نکرد و یک خط در میان ذخیره کرد.
کار کتاب شصت درجه بینش ایجاد کردن است و اگر نگاه کنید در آن دارد از جمیع علوم همسخن میگوید .
خیلی از زمانها بهجای اینکه به شما آب دهد به شما عطش میدهد و در خیلی سیدیها هم همینگونه است که به تو عطش میدهد یعنی همان بینش .
خب قسمت بعدی مشارکتهای شما است در مورد مرزبانی دوره گذشته و دوره جدید. در مورد مرزبانهای جدید نمیتوانیم سخن بگوییم زیرا عملکرد آنها را ندیدهایم اما در مورد مرزبانهای گذشته میتوانیم سخن بگوییم زیرا عملکرد آنها را دیدهایم .
از اینکه به صحبتهای من گوش کردید ممنونم .
مهماندار
نگهبان نظم
جمعیت حاضر
قانون یازدهم
لژیون درمان سیگار
جلسه دیده بان محترم آقای اشکذری با راهنمایان تازه واردین
کلاس آمادگی آزمون کمک راهنمایی
اعلام کمک راهنمایان جهت پذیرش رهجو
مرزبان کشیک
تصاویر: مسافر وحید
تایپ: مسافر امیرحسین و مسافر کوشیار و مسافر امیر عباس
بارگذاری و ارسال: مسافر امیرحسین
تهیه و تنظیم وبلاگ نمایندگی پرستار
- تعداد بازدید از این مطلب :
1555