English Version
English

کتاب 60 درجه وصف حال مسافران است

کتاب 60 درجه وصف حال مسافران است

سلام دوستان افسانه هستم همسفر ابوالفضل، مسافر نیکوتین
کتاب ۶۰ درجه زیر صفر و تاثیر آن روی من:
به نظر من کتاب ۶۰ درجه کتابی مقدس است، مانند قرآن که هر کسی نمی تواند آن را خوب تفسیر کند و معنایش را بداند، مگر آن که بارها و بارها و بارها بخواند و بازنگری کند.

این کتاب وصف حال مسافری است که  شروع به سفر کرده است. در راه با فراز و نشیب هایی همراه می شود و سپس ادامه داده و سلامت به آخر سفر می رسد.

کلمه" الله" روی جلد کتاب برای من بسیار جالب بود و نظر من را برای خواندن این کتاب جلب کرد و سپس تصاویری که همه از طبیعت و نشانگر قدرت و رحمت خداوند هستند.

زمانی که نام کتاب را خواندم و گفتم خوب این چه ربطی به اعتیاد و درمان آن دارد؟ ولی بعد از خواندن کتاب، کاملا متوجه شدم که جناب مهندس بسیار مقتدرانه این نام را انتخاب کردند . « عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر» یعنی : یک مسافری که تمام حس هایش، افکارش، تفکراتش، بسته شده باید از سرمای منطقه ۶۰ درجه عبور کند تا به آرامی و با صبر و شکیبایی و ذره ذره تمام حس هایش باز گردد.

مسافر در اثر مصرف مواد مخدر بیمار شده و تاب و توان ندارد، زمانیکه شروع به سفر می کند گویی جان دوباره می گیرد و امید در دلش زنده می شود و باعث ادامه دادن راهش می شود.

کم کم بعد از گذشت چند ماه از سفرش افکار، منش، اخلاق و کردار مسافر شروع به تغییر می کند و به طور ناخودآگاه، تمام آلودگی ها، ذره ذره از بین می روند و تبدیل به پاکی و تمیزی می شوند.

مسافر به آخر های سفر نزدیک می‌شود شناخت و آگاهی او نسبت به پیرامونش بیشتر می‌شود.

مسافر باید مواظب حرکت خود باشد که مبادا عجله کند و با شتاب سفرش را تمام کند، بلکه باید به آرامی و پله پله این سفر را ادامه دهد.

وقتی که مسافر به انتهای سفرش می رسد خیلی آرام و بی دغدغه به دور از هرگونه مصرف مواد وحال خرابی است، حتی از روزهای اول که مواد مصرف نمی کرد هم بهتر شده است.

اینک  یک الگوی بی نقص می شود. الگویی که ما بسیار در کنگره شاهد هستیم و حال خوش آن ها را می بینیم.

این کتاب به من عشق و امید داد، به من گفت که من و مسافرم هم می توانیم مانند دیگر مسافرها این سفر را شروع کنیم و ادامه بدهیم و به درمان برسیم.
قطعاً روزهای خوش قبلی مان باز خواهد گشت و مجدداً زندگیمان سر و سامان خواهد گرفت.
به امید آنروز، الهی آمین

 

رابط سایت: همسفر معصومه رهجوی کمک راهنما همسفر سمیه (لژیون چهارم)

ارسال: همسفر زینب رهجوی کمک راهنما همسفر زهره (لژیون سوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .