English Version
English

رسیدن به آرامش بعد از یخبندان

رسیدن به آرامش بعد از یخبندان

سلام دوستان سمانه هستم کمک راهنما یک همسفر:

کتاب 60 درجه اولین و مهم‌ترین کتاب برای افراد کنگره است. این کتاب قابل‌استفاده برای تمامی انسان‌هاست چون روشی به نام روش الگویی در آن مطرح‌شده که می‌توانیم برای هر موضوعی از این روش استفاده کنیم. برای افرادی چون ما که در کنگره و خواهان رهایی از تاریکی‌ها هستیم یک الگوی بی‌نقص است؛ که آقای مهندس در این کتاب تمام مراحل سفر خودشان را با تصاویر به نمایش گذاشته‌اند؛ تا ما راحت‌تر بتوانیم از این گذرگاه عبور کنیم. درواقع دیگر مسیر سفر برای ما ناشناخته نیست و جاده کاملاً علامت‌گذاری شده است. بنابراین ما می‌توانیم بامطالعه این کتاب از لحظه‌به‌لحظه سفرمان آگاه شویم و بدانیم در چه مرحله‌ای قرار داریم، با چه مسائلی ممکن است مواجه شویم و چگونه باید آن را پشت سر بگذاریم. این کتاب فرآیند درمان و تندرستی را به‌روشنی برای ما بیان نموده و موانع سر راه و نقاط کور درمان را شفاف ساخته است؛ راه‌حل نیز ارائه داده و برای درک بهتر، بیماری اعتیاد را به‌قرار گرفتن فرد در سرمای 60 درجه زیر صفر تشبیه کرده است. این درجه از سرما تمثیل مشکلات فراوان است که رها شدن از آن مستلزم خیلی از مسائل است؛ که یکی از آن‌ها داشتن یک همسفر خوب است، همچنین داشتن راهنما و گوش‌به‌فرمان راهنما بودن است. در این کتاب برای بیماری اعتیاد صورت‌مسئله بیان کرده است و عنوان‌شده که باید در کنار جسم، روان و جهان‌بینی هم به تعادل برسد تا فرد به درمان واقعی دست یابد. من از این کتاب متوجه شدم که ابتدا برای هر کاری صورت‌مسئله آن را بیابم تا موفق به حل آن گردم. 

سلام دوستان پرستو هستم یک همسفر:

زمانی که شروع به خواندن کتاب 60 درجه کردم از همان ابتدا برایم بسیار جالب و دل‌نشین بود. جناب مهندس داستان زندگی خود و اینکه چگونه شروع به کم کردن و نظم دادن به مصرف مواد کردند را با بیانی ساده و روان در این کتاب مطرح کردند. یکی از دلایل عدم درمان اعتیاد مشخص نبودن صورت‌مسئله اعتیاد بود که آقای مهندس با نوشتن کتاب 60 درجه بعد از درمان شدن خودشان ثابت کردند که اعتیاد درمان دارد و این گره کور را باز کردند، سپس مثلث درمان یعنی جسم، روان و جهان‌بینی را مطرح کردند. در این کتاب من پاسخ بسیاری از سؤالاتم را در مورد چگونگی اعتیاد، اثرات آن بر روی جسم و نحوه درمان آن را یافتم و متوجه شدم که فرد معتاد درواقع یک بیمار است که بایستی درمان شود. این کتاب روزنه‌ی تازه‌ای به روی تمامی انسان‌ها می‌گشاید و دیدگاه جدیدی را در مقوله اعتیاد پدید می‌آورد. تصاویر ساده و زیبای کتاب ما را با خود همراه می‌سازد تا به این آگاهی برسیم که چگونه یک مصرف‌کننده که تمام وجودش یخ‌زده آرام‌آرام به درمان و رشد و تعالی می‌رسد. نام کنگره 60 نیز از این کتاب گرفته‌شده است. کتاب 60 درجه‌یکی از منابع ارزشمند در حوزه درمان اعتیاد است که روش تدریجی را به‌سادگی بیان می‌کند، این کتاب نور امید و چراغ راه کسانی است که با ناامیدی در اعتیاد دست‌وپنجه نرم می‌کنند و از خماری و عوارض ترک، ترس و وحشت دارند. من هر بار این کتاب را می‌خوانم به نکته‌ی جدیدی در معانی عرفانی آن پی می‌برم. بعد از خواندن این کتاب وحشتی که از شنیدن کلمه‌ی معتاد و مواد مخدر در من ایجاد می‌شد از بین رفته چون اعتیاد را شناختم و آموزش گرفتم. در پایان از جناب مهندس سپاسگزارم که با نوشتن این کتاب تجربیات خود را در اختیار دیگران قراردادند و نور امیدی شدند برای آنان که در تاریکی و ظلمت اعتیاد قرار داشتند. «علمی که تجربه شود سندی است بی‌نقص»

سلام دوستان فاطمه هستم یک همسفر:

جامعه‌ی ما فرد مصرف‌کننده یا مصرف‌کنندگان را به چشم یک مجرم می‌بیند درحالی‌که در کتاب 60 درجه مصرف‌کنندگان به‌عنوان بیمار معرفی شدند که نیاز به درمان دارند. ما اطرافیان که همراه مسافران هستیم نیز نیاز به درمان درونی داریم تا بتوانیم صبر را یاد بگیریم. کتاب 60 درجه راه درست درمان را به ما نشان می‌دهد تا با شکست مواجه نشویم. آقای مهندس که خودشان درگذشته مصرف‌کننده مواد مخدر بودند با کشف روش تدریجی DST توانستند به رهایی دست پیدا کنند و این روش را با نکات و جزئیات، ریزبه‌ریز در کتاب 60 درجه توضیح داده‌اند. تصاویر کتاب 60 درجه بیانگر زندگی گذشته، حال و آینده یک فرد مصرف‌کننده است. در این کتاب بیان‌شده که افراد با پیمودن مسیر درست از تاریکی به روشنایی می‌رسند؛ اما تأثیر این کتاب در زندگی من این بود که به من کمک کرد که با آموزش گرفتن و صبر داشتن بتوانم جسم، روح و روان خودم را درمان کنم. خداوند را هزاران بار شاکرم که راه کنگره را به من نشان داد و امیدوارم همیشه پایه‌های کنگره استوار و پایدار باشد.

سلام دوستان آمنه هستم یک همسفر:

آقای مهندس بعد از چندین سال مصرف مواد مخدر در ماه رمضان شروع به حرکت کردند و باپشتکار و همت خود توانستند به رهایی برسند و چندین هزار نفر را هم از دام اعتیاد نجات دهند و به رهایی برسانند. آقای مهندس مسئله اعتیاد که همه مردم‌باور داشتند که درمانی ندارد، با ابداع روش DST حل کردند و کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر را به نگارش درآوردند. این کتاب حاصل تجربه‌ی مهندس است که خودش این مسیر سخت را طی کرده و به رهایی رسیده است. این کتاب نه‌تنها راه درمان اعتیاد را نشان می‌دهد بلکه درس درست زندگی کردن را هم به ما می‌آموزد.

در کنگره یاد می‌گیریم که اول خودمان را بشناسیم، برای اینکه بخواهیم تغییر کنیم و از ضد ارزش‌ها خارج شویم باید شروع به حرکت کنیم و لنگر کشتی را بکشیم، در صراط مستقیم حرکت کنیم و مشکلاتی را که در زندگی داریم ذره‌ذره حل کنیم. کارهایی را که ما مسئول انجام آن هستیم به‌خوبی انجام دهیم و به این باور برسیم که هر چیزی که هست عشق و محبت است و چیز دیگری نیست، درنهایت به خداشناسی برسیم. در کتاب 60 درجه از چند تصویر استفاده‌شده که هرکدام از آن‌ها حال‌وروز فردی که در حال سفر است را بیان می‌کند و نشانگر این است که مصرف‌کنندگان بعد از گذراندن سختی‌ها و یخ‌بندان به رهایی، آسایش و آرامش می‌رسند و درختی که روزی خشک‌شده بود دوباره جوانه میزند.

سلام دوستان ربابه هستم یک همسفر:

من چهار سال بعد از مسافرم به کنگره آمدم، در طی این چهار سال خیلی از شب‌ها که بچه‌ها خواب بودند کتاب 60 درجه را برمی‌داشتم و می‌خواندم. بامطالعه این کتاب با بیماری اعتیاد آشنا شدم و با تماشای تصاویر و شرح آن‌ها در تنهایی خودم اشک ریختم. بی‌صبرانه مشتاق قطع مصرف مسافرم بودم. دردهایی که در پی ترک‌های ناموفق پیشین مسافرم کشیده بودم باعث شده بود که من به جمع شما دوستان وارد نشوم. این کتاب مونس و همدم خلوت‌هایم شده بود و گویی در منزل راهنمایی داشتم. با سپاس فراوان از جناب مهندس و خانواده محترمشان که شادی را مهمان خانواده‌های مصرف‌کننده‌ها کردند. همیشه کتاب‌هایی که به‌صورت داستان بوده در دل‌وجان خواننده نفوذ و رسوخ می‌کند چراکه سخن ازدل‌برآمده بر دل می‌نشیند و این کتاب هم از این قانون مستثنا نیست.

تهیه، تنظیم و ویراستار: همسفر فتانه رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه ( لژیون ششم )

ارسال: راهنمای تازه واردین همسفر پریسا

همسفران نمایندگی دهخدا قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .