English Version
English

خدمت در گنگره۶۰ عشق بلاعوض است

خدمت در گنگره۶۰ عشق بلاعوض است

دمی، دمساز شدیم با اهل عشق و عاشقی. فقط باید عاشق و اهل دل باشی تا پروردگار خدمت به هم‌نوع را نصیبت کند. 
همسفر طیبه یکی از کسانی است، که سال‌ها اهل دیار عشق و خدمت بوده است.
لحظه‌ای، هم کلام او شدیم و شنیدیم و آموختیم چگونه عاشقی را...

لطفاً به رسم کنگره خودتان را معرفی کنید.
سلام دوستان طیبه هستم همسفر مهران. آخرین آنتی‌ایکس مصرفی مسافرم شیره و تریاک، روش درمان DST با دارویOT، مدت سفر 16ماه، ورزش مسافرم والیبال و ورزش خودم دارت و شطرنج، با راهنمایی راهنمای عزیز آقای اکبر علیرضایی و راهنمای خوب خودم سرکار خانم آرزو عزیز، مدت رهایی چهار سال وسه ماه.

نحوه آشنایی شما با کنگره چگونه بود؟
سال‌ها بود که به دنبال راه چاره‌ای برای مشکل اعتیاد همسرم بودم؛ به روان‌شناس‌ها وکلینیک‌های زیادی مراجعه کردم. پیشنهاد و راه‌حل نهایی آن‌ها این بود که یا باید با این شرایط کنار بیایی یا طلاق بگیری. اوایل بسیار ناامید بودم، ولی هر چه بیشتر تلاش می‌کردم و پیگیر راه درمان بودم، گویا نور امید در دلم روشن‌تر می‌شد. تا این‌که در تیرماه سال۹۱ در اینترنت مشغول بررسی راه‌ها و روش‌های درمان اعتیاد بودم، اولین سایتی که در بالای صفحه نمایش داده شد سایت کنگره‌۶۰ بود؛ بسیار کنجکاو شدم، بلافاصله سایت را باز کردم و مروری بر روی مطالب انجام دادم. بسیار آرامش‌بخش بود و قوت‌قلب گرفتم. با شعبه مرکزی تماس گرفتم و آدرس شعبه قم را به من دادند؛ پیگیری کردم و به صورت حضوری برای مشاوره رفتم، آن‌زمان شعبه قم فقط ویژه مسافران بود. همراه برادرم و با قلبی پر از استرس از پله‌های کلینیک صدوق پایین می‌رفتم، یکی از آقایان با محبت و با دیپلماسی بسیار عالی، شروع به خوش‌آمدگویی و مشاوره درخصوص کنگره۶۰ نمود. هنگام برگشت به خودم گفتم این مرکز دقیقاً همان جایی است که سال‌ها انتظارش را می‌کشیدم؛ تمام موارد را برای مسافرم تعریف کردم. مسافرم روش‌های زیادی را برای کنار گذاشتن مواد تجربه کرده بود، اما وقتی دید من این‌قدر مشتاقانه از کنگره60 تعریف می‌کنم متقاعد شد برای مشاوره برود. خدا را شاکرم که با اولین جلسه جذب کنگره شد و تا کنون که حدود ۱۱سال از شروع فعالیت شعبه قم می‌گذرد، در کنار هم سعادت خدمت در این مکان مقدس را داریم.

چه جایگاه‌های خدمتی را تجربه کرده‌اید؟
نشریات، مرزبانی، لژیون سردار، کمک‌راهنمای تازه‌واردین، کمک‌راهنمایی و ایجنتی

چه رابطه‌ای بین خدمت و عمل سالم وجود دارد؟
خداوند خدمت به خلقش را نصیب هر بنده‌ای نمی‌کند. باید آن عشق به هستی، کائنات و تمام انسان‌ها در شما وجود داشته باشد تا بتوانید در جایگاه خدمت‌گزار باشید. خدمت در کنگره60 عشق بلاعوض است، عشقی که زنجیره‌وار ادامه خواهد داشت و پاداش آن را خداوند در زمان مناسب به زیباترین شکل به افراد خدمت‌گزار می‌‌دهد. خدمتی درست است که بر پایه معرفت، عدالت و عمل سالم باشد. یعنی فرد خدمت‌گزار در هر جایگاهی بنابر پیمانی که می‌بندد موظف است که همیشه اضلاع مثلث را در تمام مراحل کاری‌اش مدنظر داشته باشد. در این صورت نیروهای الهی هم در مسیر خدمت به او کمک می‌کنند و این خدمت به بهترین شکل انجام می‌گیرد.

به نظر شما بارزترین نشانه بی‌تعادلی چیست؟
تعادل یعنی هر چیزی در جای خودش و در زمان خودش انجام شود. جهان هستی بر پایه اضداد است و انسان دنیای اطرافش را با آن می‌شناسد؛ پس تعادل را نیز می‌توانیم در کنار بی‌تعادلی معنا کنیم. یک جمله زیبا در کنگره هست که می‌گوید یا باید از آموزگار بیاموزید یا روزگار. انسان‌ها در تمام زمینه‌ها برای رشد و برطرف کردن نقص‌هایشان نیاز به رشد دانایی و تبدیل آن به دانایی مؤثر دارند. پس برای رسیدن به تعادل باید بی‌تعادلی را تعریف کنیم. تمام مشکلات انسان‌ها از بی‌تعادلی آن‌ها است. مشکلات خواب، چاقی، لاغری، ادب و احترام متقابل، مشکلات افکار. اگر در هر زمینه‌ای دانایی انسان‌ها رشد نکند، باعث مشکلات جسمی، روحی و روانی فرد می‌شود.

خدمت در کنگره چه تأثیری در زندگی شما گذاشته است؟
تأثیرات خدمت در زندگی من به قدری زیاد است که در چند خط و چند ورق نمی‌گنجد. اگر بخواهم گلچینی از برکات خدمت در کنگره را بگویم، در ابتدا رهایی مسافرم که آرزوی قلبی هر همسفری است، سپس درمان میگرن خودم بود. زیرا من همسفر هم تخریب‌های زیادی بر روی خودم ایجاد کرده بودم که به صورت بیماری‌های جسمی و روحی خودش را نشان می‌‌داد. من با افتخار می‌گویم که بیماری میگرن من که در خانواده‌ام ارثی است، در کنگره با کاربردی کردن آموزش‌ها و خدمت به طور معجزه‌آسایی درمان شد. از برکات دیگر خدمت، برکات مادی و معنوی بود که توانستم عضو کوچکی از لژیون سردار باشم و سعادت این را داشته باشم که به آیندگان کمک کنم.

مهم‌ترین آموزشی که از جایگاه ایجنتی گرفته‌اید، کدام است؟
هر جایگاهی برای خودش سرشار از آموزش و تجربه است. من از تمام جایگاه‌های خدمتی درس بزرگی گرفته‌ا‌م اما مهم‌ترین آموزش در جایگاه ایجنتی بالا رفتن ظرفیت من بود که بتوانم جایگاه را به درستی بپذیرم. جایگاه ایجنتی ظرفیت بسیار بالایی می‌خواهد و واقعاً اگر فردی نتواند این ظرفیت را در خود ایجاد نماید اول بر روی خودش تخریب وارد می‌کند و بعد در ادامه بر روی شعبه تأثیر می‌گذارد‌‌.

یک ایجنت موفق چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟
در ابتدا می‌توان گفت که طبق پیمان عمل نمودن از خصوصیات بارز یک ایجنت می‌باشد. در ادامه اضلاع مثلث درمان را سرلوحه خود قرار دهد و گوش به فرمان مقامات بالا باشد. زیرا تا فرمان‌برداری را انجام ندهیم به فرماندهی نخواهیم رسید.

کلام آخر، چنان‌چه مطلبی دارید که می‌تواند برای خوانندگان مفید واقع شود، بیان نمایید‌.
خداوند را شاکرم که ۱۱ سال از عمرم را در کنگره در حال آموزش دیدن و خدمت کردن هستم. در خارج از کنگره برای هر خدمتی حقوق دریافت می‌کنیم، اما در کنگره این‌گونه نیست و دیگران وقتی این موضوع را می‌شنوند تعجب می‌کنند. اما برای من طیبه با ایمان و عشقی که به کنگره دارم ثابت شده است که پاداش خدمت به خلق همیشه نزد خداوند محفوظ است و در زمان و مکان مناسب قطعاً رقم خواهد خورد. جا دارد از آقای مهندس دژاکام و خانواده محترم ایشان کمال تشکر را داشته باشم که به من و امثال من اجازه ورود به این مکان را دادند تا آموزش گرفته و حال خوش را تجربه کنم. برای انجام این عمل عظیم شکر شکر شکر.

تهیه و تایپ: همسفر مونا رهجوی کمک‌راهنما همسفر اعظم (لژیون یکم)
مقدمه: همسفر زهرا رهجوی کمک‌راهنما همسفر معصومه (لژیون دهم)
ویراستاری: همسفر بهار رهجوی کمک‌راهنما همسفر معصومه (لژیون دهم)
ارسال: همسفر بهار رهجوی کمک‌راهنما همسفر مریم (لژیون هفتم)
همسفران نمایندگی امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .