English Version
English

پیام همایش بزرگ جام مسافر

پیام همایش بزرگ جام مسافر

گفتگو با آقای بابک لطفی دیده‌بان روابط عمومی جمعیت احیای انسانی کنگره60، همچنین مسئول برگزاری همایش خانوادگی جام مسافر:

 

با توجه به برگزاری اولین دوره همایش بزرگ جام مسافر در ارتباط با نحوه برگزاری آن توضیح دهید؟

در رابطه با اولین دوره همایش بزرگ جام مسافر در رشته‌ی دو خانوادگی، ما در روز جمعه سوم تیرماه به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر که امسال با شعار "همه باهم نه به اعتیاد #یاریگر_هم_باشیم." و شعار همیشگی کنگره 60 تحت عنوان "بیایید این آتش ویرانگر را مهار کنیم." در مجموعه ورزشی تختی تهران با نظارت و مشارکت اداره کل ورزش جوانان استان تهران و هیئت دوومیدانی استان تهران و خصوصاً ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار خواهد شد.

این همایش و مسابقه در 2 سطح حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای انجام می‌شود. هم برای بانوان و هم برای آقایان به‌صورت جداگانه به نفرات برتر جوایز اهدا می‌شود. موضوع خیلی مهم درباره جوایزی که برای این مسابقه در نظر گرفته‌شده ارقامی است که به‌صورت نقدی به نفرات برتر پرداخت می‌شود و تابه‌حال در تاریخ دوومیدانی کشور سابقه نداشته است. بنیان کنگره 60 در سطح حرفه‌ای برای نفر اول مبلغ 50.000.000 تومان، برای نفر دوم 30.000.000 تومان و برای نفر سوم 20.000.000 تومان در نظر گرفته‌اند. همین مبلغ و به همین شکل در برای بخش بانوان در سطح حرفه‌ای به‌عنوان جایزه پرداخت می‌شود.

در قسمت غیرحرفه‌ای نیز یازده نفر اول که به خط پایان می‌رسند نفری 1.000.000 تومان به آن‌ها کارت هدیه نقدی داده خواهند شد.

این نکته را نیز باید اضافه کنم که در قسمت بانوان برای هر دو سطح حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای مسافت مسابقه 4200 متر است و در قسمت آقایان مسافت مسابقه دو خانوادگی‌مان 7800 متر است که با همکاری خوب ورزشگاه تختی تهران و مدیریت خوب آقای حسین پور این رویداد برگزار خواهد شد. عزیزان در ادامه برای ثبت‌نام در مسابقه می‌توانند از طریق لینکی که ما در سایت کنگره 60 قرار دادیم در مسابقه شرکت کنند.

برگزاری همایش بزرگ جام مسافر توسط کنگره 60 چه اهدافی را در بردارد؟

ما سه هدف گزاری برای این همایش داریم. ابتدا اینکه ما همیشه در هفته مبارزه با مواد مخدر و سالروز جهانی آن نه‌تنها در تهران بلکه در تمام نمایندگی‌های کشور همیشه سعی کردیم حضور پررنگی در این رویداد داشته باشیم. چه در برنامه‌هایی که توسط ستاد برگزار می‌شود و چه در برنامه‌هایی که خودمان در آن پیشرو بودیم.

هدف بعدی این است که نشان بدهیم در بحث درمان اعتیاد با متد DST پس‌ازاینکه فرد به درمان می‌رسد. می‌تواند در کنار ورزشکاران حرفه‌ای فعالیت ورزشی داشته باشد بدون اینکه نشانه‌ای از تخریب و مصرف مواد مخدر گذشته داشته باشد. با توجه به اینکه هرگز اهمیت به این موضوع داده نمی‌شود که بیمار مصرف‌کننده مواد مخدر که اکنون با روش DST درمان شده است به‌عنوان یک انسان معمولی و متعادل در کنار یک دونده حرفه‌ای دوومیدانی مسابقه می‌دهد، حتی شاید گاهی فردی که درمان می‌شود در بیشتر موارد فراتر از یک انسان عادی عمل کند.

اگر بخواهیم به هدف سوم بپردازیم که بنیان کنگره 60 مهندس حسین دژاکام نگرش خاصی نسبت به این مسئله دارند، فرهنگ‌سازی در ورزش کشور و میزان جوایزی است که تعیین می‌شود. یک ورزشکار با هزینه‌ها و زحمت‌های بسیار می‌آید و در یک مسابقه ورزشی شرکت می‌کند در انتهای مسابقه به او یک کارت هدیه 1.000.000 تومانی و یا بعضاً جوایز کم‌ارزش‌تری به او داده می‌شود. در کنگره 60 با نگاه و دیدگاه وسیعی که بنیان کنگره 60 نسبت به فرهنگ‌سازی در این زمینه دارند به سمتی حرکت می‌کنیم که جوایز چه در مسابقات ورزشی و چه در رشته‌های پژوهشی جوایز ارزشمندی باشد به همین دلیل مجموع جوایزی که برای این مسابقه در نظر گرفته‌شده رقم قابل‌قبولی است و به مبلغ بیش از 222.000.000 تومان رسیده است.

چه موضوعی باعث شده است که مسابقات در دو سطح حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای برگزار شود؟

علت این تقسیم‌بندی این است که ما می‌خواستیم با حضور دوندگان حرفه‌ای کشور سطح مسابقات را بالا ببریم و از طرفی دوست داشتیم هم اعضای کنگره 60 و هم دیگر اقشار جامعه در این مسابقه شرکت کنند و در کنار یکدیگر مسابقات را اجرا کنند. هدف از تعیین جوایز با ارقام بالا حمایت از افرادی است که توانسته‌اند کسب رتبه کنند و طبیعتاً در سطح حرفه‌ای عزیزانی حضور دارند که سال‌های سال در این زمینه تلاش کرده‌اند. هدف دیگر که قبل‌تر هم گفتم ما می‌خواهیم به همگان نشان دهیم یک بیمار مصرف‌کننده درمان شده با متد DST می‌تواند همانند یک انسان متعادل و عادی در کنار یک ورزشکار حرفه‌ای مسابقه دهد. همچنین خانم‌ها و آقایان می‌توانند در کنار هم و با یک حس خوب از این همایش یک خاطره زیبا برای خودشان به ارمغان بیاورند.

آیا امکان شرکت در مسابقات جام مسافر برای عموم مردم آزاد است یا خیر؟ اگر ممکن است در این مورد توضیح بیشتری دهید؟

شرکت در مسابقه برای همه اقشار مختلف جامعه آزاد و رایگان است. حتی محدودیت سنی نیز برای این مسابقات در نظر گرفته نشده است. تنها این مسابقات در دو سطح حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای برگزار می‌شود که با توجه به شئوناتی که باید رعایت شود و آن ظرفیتی که در قسمت بانوان و آقایان ازنظر متراژ و مسیر مسابقه متفاوت است. تنها جداسازی و شرط ما سطح حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای برای آقایان و بانوان است. نحوه ثبت‌نام و زمان آن حتماً باید رعایت شود. روز مسابقه ساعت 7 صبح عزیزان باید حضور داشته باشند و به قسمت پذیرش مراجعه کنند. سپس مسابقه انجام می‌شود و بعد با حضور آقای دکتر سجادی وزیر محترم ورزش و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر جناب آقای سردار مؤمنی و مهمانان دیگری که افتخار حضورشان را در این مراسم خواهیم داشت ادامه همایش را برگزار می‌کنیم.

در رابطه با نحوه ثبت‌نام در همایش لطفاً توضیح دهید؟

نحوه ثبت‌نام به این صورت است که ما در سایت رسمی کنگره 60 لینکی را قرار دادیم که لینک ثبت‌نام است. دقایق ابتدایی بامداد جمعه لینک ثبت‌نام باز می‌شود و افراد تا روز سه شنبه ساعت 12 شب امکان ثبت‌نام دارند. این را باید اضافه کنم که ظرفیت پذیرش در قسمت آقایان در سطوح حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای 500 نفر و در قسمت خانم‌ها 300 نفر است. درواقع اگر زودتر از پایان یافتن مهلت ثبت‌نام تعداد نفرات به حدنصاب برسد به‌صورت خودکار لینک ثبت‌نام بسته خواهد شد. عزیزانی که در مسابقه ثبت می‌کنند باید در نظر داشته باشند که روز مسابقه ساعت 7 صبح با در دست داشتن کارت ملی و به همراه کد رهگیری که پس از ثبت‌نام دریافت می‌کنند در ورزشگاه تختی حضور داشته باشند و برای دریافت شماره سینه و شرکت در مسابقه اقدام کنند.

تمامی عزیزان در کنگره 60 می‌توانند در این همایش شرکت کنند. چه افرادی که بخواهند مسابقه بدهند و چه افرادی که نخواهند در مسابقه شرکت داشته باشند. شرکت در قسمت حرفه‌ای با این برابر نیست که حتماً باید فرد دونده حرفه‌ای باشد اما این را باید در نظر بگیریم که اگر در قسمت حرفه‌ای شرکت کنند با عزیزانی مسابقه خواهند داد که همه آن‌ها دوندگان حرفه‌ای کشور هستند. هیچ محدودیت برای شرکت در سطح حرفه‌ای و یا غیرحرفه‌ای نیست.

آیا فعالیت‌های دیگر به‌غیراز برگزاری مسابقات در همایش بزرگ جام مسافر در نظر گرفته‌شده است؟

بله باید بگویم ما از ساعت 8 الی 9 صبح قبل از اینکه مراسم افتتاحیه و توزیع جوایز مسابقه صورت بگیرد که خود یک برنامه جالب است، با حضور مهمانان مختلف و پخش موسیقی برگزار می‌شود. ما در نظر گرفتیم که بین ساعت 8 الی 9 صبح با همکاری مجموع ورزشی تختی و مسئولیت عزیزانمان در رشته تیراندازی با کمان کنگره 60 فضایی را داشته باشیم تا تمام مراجعین بتوانند از رشته تیراندازی با کمان استفاده کنند و من فکر می‌کنم لحظات مفرح و جالبی را برای افرادی که با این ورزش آشنایی ندارند رقم خواهد زد.

در برپایی این همایش چه افراد و نهادهایی مشارکت داشته‌اند؟

میزبانی این همایش به‌صورت مستقیم و تأمین‌کننده تمامی هزینه‌های برگزاری آن با کنگره 60 بوده است و با توجه به اینکه پیشنهاد‌های مختلفی را از ارگان‌های دیگر داشتیم اما بنیان کنگره 60 گفتند که کلیه هزینه‌های برگزاری همایش جام مسافر با کنگره 60 است و این نوید را می‌دهم که در سال‌های بعد هم بتوانیم دوره‌های بعدی همایش جام مسافر را در رشته دوومیدانی در تاریخ مشخص خودش برگزار کنیم. دیدگاهی که ما داریم این است که بتوانیم به‌صورت بین‌المللی این همایش را در آینده برگزار کنیم.

ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، ورزشگاه بزرگ تختی، اداره کل ورزش جوانان استان تهران و هیئت دوومیدانی استان تهران که واقعاً همه‌ی ما از ابتدای کار دست‌به‌دست یکدیگر دادیم تا توانستیم این همایش را شروع و برنامه‌ریزی کنیم. امیدوارم در کنار این عزیزان و حمایت بنیان کنگره 60 بتوانیم همایش و مسابقه‌ای قابل‌قبول را برگزار کنیم.

 

وحید و محمد از واحد سایت مرکزی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .