English Version
English

طرز بیان ها متفاوت است

طرز بیان ها متفاوت است

سومین جلسه از دور سی و چهارم ، سری کارگاه های آموزشی کنگره 60 ، ویژه همسفران شعبه ستارخان با دستور جلسه «آداب معاشرت، ادب و بی ادبی، تعادل و بی تعادلی» به استادی همسفر مهری ، نگهبانی همسفر سارا و دبیری همسفر زینب ، در تاریخ 1401/3/24 راس ساعت 16 آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:
سلام دوستان مهری هستم یک همسفر .
من قبل از ورود به کنگره دانسته های کمی داشتم وبا ورود به آن نسبت به آقای مهندس در من حس عجیبی بیدار شد،  با خودم فکر می کردم که چقدر ایشان انسان نکته سنج وریز بینی هستند وچقدر زیبا  وبا زبان روان وساده مسائل را بیان  می کنند.
می خواهم صحبت های  خودم را اینگونه ادامه بدهم که خیلی از همسفرها چندین سال است که بدون مسافر به  کنگره می آیند وبا روش های مختلف با مسافرهایشان ودر مورد اینکه  کنگره ۶۰ چه مکانی است ،صحبت می کنند  . در مورد اینکه در کنگره  برای درمان اعتیاد شخص چه تفکری  ایجاد شده که احساس خماری نمی کند، صحبت می کنند ،  اما مسافران حرف آنها  را قبول نمی کنند .ولی اگر یک شخص دیگری بیاید  و همان حرفهایی که ما می زدیم به مسافر بگوید او می پذیرد و ودرمانش را در اینجا  شروع می کند، چرا؟چون ایشان بیانشان با من فرق می کند ما در کنگره می آموزیم که مراقب صحبت و تک تک کلمات که بیان می کنیم، باشیم.
بانیش وکنایه با کسی صحبت نمی کنیم،  به هیچ فردی توهین نمی کنیم ودلش را نمی شکنیم .همه ی اینها را در کنگره آموزش می بینیم‌.البته من کاری به سمینارها ویا مجالس خاص ندارم، همین گفتگو های عادی با خواهر وبرادر هم باید طوری باشد که مراقب باشیم  دلشان را نشکنیم وطرز سخنمان با نیش و کنایه همراه نباشد. ما مثلثی داریم به نام مثلث بیان که اضلاع آن : شنونده، گوینده و ارتباط کلامی ما بین آن ها است .
 وقتی شخصی ، صحبت می کند وبه  قول معروف حرف های اوبه دل  می نشیند در حقیقت او توانسته است ،این سه اضلاع را سر جای خودش رعایت کند .
به نظر شما ادب چیست ؟ادب یعنی آن چیزی که می خواهم انجام بدهم ولی جلوی آن را می گیرم وانجام نمی دهم .این معنای ادب است و کار بسیار سختی است که من بخواهم یک کاری را انجام بدهم ولی نکنم،  برای مثال رفتارهای ما با مسافرهایمان وقتی کیف و یا موبایل آنها را  چک می کنیم ،  اینها جزو ی بی ادبی مخسوب می شوند  ،زیرا  به حریم شخصی آن فرد وارد می شویم. من کاری نباید داشته باشم مسافر من ot می خورد یا خیر؟ به قولی دوربین را باید به سمت خودم بگیرم.
همین دستور جلسات هفتگی در زمینه های  مختلف به چه دلیل می باشد؟ بخاطر اینکه می خواهند راه را به ما نشان بدهند چون شخص بی ادب تعادل ندارد.
یک جلسه در مورد ورزش صحبت می کنند یا در مورد پس انداز ویادرختکاری .همه این دستور جلسات برای آموزش ما مهم هستند.نکته ی حائز اهمیت  این است شخصی که تعادل ندارد به خواسته هایش نمی رسد.همین روش هایی که برای درمان مسافرهایمان پیش رو گرفتیم، کمپ هایی که بردیم ،ترک های مختلفی که انجام دادیم ویا بیمارستا نهایی که بستری شدند ویا شوک هایی که دادیم ،چرا موفق نشدیم؟بخاطر اینکه روش مناسبی را برای رسیدن به  این خواسته (درمان اعتیاد) در نظر نگرفتیم .

در پایان سخنم این را می خواهم بیان کنم ،امیدوارم که به آن تعادل نسبی و خواسته هایم در زندگی برسم و آن را قشنگ تر وزیباتر کنم .برای تک تک شما عزیزان آرزوی بهترین ها را  در زمین وسماء دارم.

لژیون ویلیام وایت 

جلسه خدمتگذاران سایت همسفران 

تقدیرنامه لژیون سردار

آمادگی همسفران برای آزمون کمک راهنمایی

تایپ و ویرایش : همسفر لیلا رهجوی کمک راهنما سمیه )لژیون چهارم)

عکاس: همسفر نازنین رهجوی کمک راهنما سعیده (لژیون پنجم) 

ارسال: همسفر مونا رهجوی کمک راهنما سعیده (لژیون پنجم)

همسفران نمایندگی ستارخان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .