English Version
English

مشارکت مکتوب همسفران لژیون یازدهم

مشارکت مکتوب همسفران لژیون یازدهم

همسفر ستاره:
از قدیم گفتند ادب از که آموختی؟ از بی‌ادبان.
واقعا اگر از رفتار کسانی که در  اطرافیانمان هستند بدمان می‌آید، باید دقت کنیم که شاید آن رفتار در ما هم وجود داشته باشد. ولی چون کسی عیب خودش نمی‌بیند به آن اهمیت نمی‌‌دهد. یکی از موارد بی‌ادبی نادیده گرفتن فردی تازه وارد در یک جمع است. (در واقع توجه به افرادخاص است). وقتی کسی یک منصب یا یک مسئولیتی را قبول می‌کند، باید به همه افراد به یک چشم نگاه کند.
کنگره شصت مثل یک پدر و مادر تمامی افراد کنگره را به صورت غیر مستقیم تربیت می‌کند.
ودر واقع ادب و فرهنگ تمامی اعضاء روی هم تاثیر می‌گذارد.

 

همسفر شهرزاد:
کنگره ۶۰ مرکزی برای ترک اعتیاد نیست، مرکزی برای صرفا درمان اعتیاد هم نیست، کنگره ۶۰ جایی است برای رسیدن به درمان قطعی اعتیاد همراه با تعادل.
درمان، فوق ترک است و تعادل فوق درمان.
تعادل به مفهوم پایداری است. تعادل مفهوم دیگری نیز دارد که در ریشه این واژه یعنی عدل و عدالت نهفته است. پایداری نتیجه عدالت است.
عدالت به مفهوم برابری، یکسان بودن و عدل بالسویه نیست. عدالت یعنی هر چیزی در جای خودش و به قدر خودش؛ شاید یکی کمتر و یکی بیشتر، در جایی کم و در جایی زیاد باشد.
یکی از مصادیق بارز مفهوم تعادل در زندگی انسان، موضوع آداب و معاشرت و ادب است. آداب جمع واژه ادب است، یعنی اگر ادب را در امور مختلف آموخته باشیم و رعایت کنیم در حقیقت آداب معاشرت را رعایت کرده‌ایم.
درمان و به دنبال آن رسیدن به تعادل، رمز پایداری ما در زندگی است و کسی که مصرف کننده مواد مخدر بوده و اکنون به رهایی رسیده است بایستی به این پایداری و تعادل رسیده باشد و در غیر این صورت در درمان موفق نخواهد بود.
آداب معاشرت درکنگره:
۱. وضعیت ظاهری ما در کنگره۶۰
۲. صحبت کردن 
۳. غذا خوردن
۴. رانندگی
۵. مکان‌های عمومی
۶. سلام و احوالپرسی

رعایت ادب تعادل است و عدم رعایت آن بی تعادلی است.
 

همسفر فرح:
در مورد ادب باید بگویم که ادب از آداب می‌آید، یعنی رسم و رسوم که بعضی از آنها مکتوب در کتابها آمده و بعضی هم نیامده است و ما خودمان آنها را انجام می‌دهیم و برای‌مان ارزش دارد. مثلا؛ پاهایمان را جلوی بزرگتر دراز نمی‌کنیم و یا کوچکتر به بزرگتر سلام می‌کند. یکی دیگر از مطالب آداب معاشرت غذا خوردن است که آقای مهندس می‌فرمایند؛ غذا خوردن آداب دارد، مثلا: نباید موقع خوردن صدای قاشق چنگال بیاید. دوم؛ میزبان باید اول از همه شروع به خوردم غدا کند و آخر از همه تمام کند. نباید بترسم و تند تند غذایم را بخورم ویا با غذا بازی بازی کنم، باید تا آخر سفره، همراه مهمان باشم.

رابط سایت: همسفر فرح رهجو کمک راهنما همسفر اعظم (لژیون یازدهم)

ارسال: کمک راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .