English Version
English

روش DST نوعی انفاق و از خود گذشتگی است

روش DST نوعی انفاق و از خود گذشتگی است

به نام قدرت مطلق الله

پنجمین جلسه از دوره بیست و نهم جلسات ویلیام وایت به استادی مسافر جعفر، نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر مهدی با دستور جلسه «در استحکام پایه های مالی و علمی کنگره، من چه کرده‌ام؟» جمعه ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ ساعت ۷:۳۰ صبح در محل پارک طالقانی آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان جعفر هستم مسافر سیگار؛
خداوند را شکر می‌کنم که این توفیق نصیب من شد تا در این خدمت شما عزیزان باشم و آموزش بگیرم. وقتی‌که یک شخص در کنگره60 احیاء می‌شود یا به قولی دوباره متولد می‌شود واقعاً سرتاسر وجودش را شادی و شکرگزاری فرا می‌گیرد. وقتی قدردانی و شکرگزاری در فرد اتفاق می‌افتد موجب می‌شود تا به قول شعر معروف:
شکر نعمت نعمت ات افزون کند، کفر نعمت از کفت بیرون کند.

همین‌طور در وادی اول به این موضوع اشاره‌شده که با تفکر ساختارها آغاز می‌گردد، بدون تفکر آنچه هست روبه‌زوال می‌رود، حال اگر من قدردان و شکرگزار این نعمت‌هایی که در اختیار من گذاشته شده نباشم قطعاً از من گرفته خواهد شد و رو به زوال می‌رود. خب دستور جلسه این هفته در استحکام پایه‌های مالی و علمی کنگره60 چه کرده‌ام می‌باشد. خب برداشت من و همین‌طور تأثیر این دستور جلسه روی من چه می‌باشد؟ این دستور جلسه درواقع از من در حال سؤال پرسیدن می‌باشد. خب من در جواب این سؤال می‌توانم بگویم هیچ! چون هنوز اهمیت واقعی این دستور جلسه را درک نکرده‌ام برای مثال من اوایل که وارد کنگره60 شده بودم وقتی به این دستور جلسه رسیدیم تصور می‌کردم که علم کنگره60 ناقص است و به همین خاطر به فردی مثل من احتیاج دارد ولی در ادامه وقتی آموزش گرفتم و به رهایی و درمان رسیدم متوجه شدم که علم موجود در کنگره60 بهترین ناب‌ترین و کامل‌ترین علمی است که برای درمان یک شخص وجود دارد که نمونه‌اش خود من هستم که به بهترین شکل به درمان رسیدم.

من همیشه باید به این موضوع فکر کنم که در ابتدای ورودم به کنگره60 چه داشته‌ام و چگونه بودم و الان به کجا رسیده‌ام و همین موضوع همیشه باعث مستحکم‌تر شدن من شده است. وقتی به بی‌تعادلی که داشتم فکر می‌کنم و تعادلی که کنگره60 به من داد نگاه می‌کنم و این دو را در دو کفه ترازو می‌گذارم تازه متوجه این عمل می‌شوم. من همیشه سعی کردم که خودم باشم یعنی درون و بیرونم شبیه به هم باشند. خب یک بخش این دستور جلسه راجع به مشارکت مالی صحبت می‌کند. استاد امین دژاکام دریکی از سی‌دی‌هایشان به این موضوع اشاره می‌کنند که بااینکه ایشان استاد جهان‌بینی هستند و در حال انتقال علم هستند و در حال خدمت ولی اعتقاد دارند که سه مؤلفه برای تشکیل هر ساختار احتیاج است تا در کنار هم باشند که عبارتند از: نیروی متخصص، منابع مالی و منابع علمی. ایشان می‌گویند که برای اینکه من بتوانم تغییرات اساسی را در درون خود ایجاد کنم لازم است تا این سه مؤلفه را با هم پیش ببرم و در بحث مالی هم مشارکت داشته باشم تا درنهایت مثلث درمان من کامل شود.

اگر توجه کنید درمان اعتیاد در کنگره60 با انفاق آقای مهندس اتفاق افتاد و حتی خود روش DST هم نوعی از انفاق می‌باشد. یک رهجوی سفر اولی که روی پروسه درمان اعتیاد به مواد یا سیگار است تا زمانی که بخشش اتفاق نیفتد و از داروی وی کم نشود هیچ‌گاه هم به درمان نخواهد رسید. این بخشش زمانی که در فرد ایجاد می‌شود کم‌کم می‌تواند خودش هم تبدیل به شخصی بخشنده شود.ما زمانی که می‌خواهیم یک مطلبی را بیاموزیم باید کسی را دنبال کنیم که آن مطلب را درک و حس کرده و کاربردی کرده است. خب وقتی نگاه کنم آقای مهندس و خانواده محترمشان در استحکام پایه‌های مالی کنگره60خیلی قوی عمل می‌کنند و پهلوان می‌شوند.

خب من زمانی که به کنگره60 پناه آوردم تا درمان شوم کنگره60 اصلاً از من پولی نمی‌خواست بلکه کل خواسته کنگره60 این است که آن آگاهی و درک خود را به من انتقال دهد. اگر من متوجه این موضوع شوم می‌توانم در باب این دستور جلسه مشارکت کنم و تا جایی که در توان دارم به میان بگذارم. انشالله که در پرتو علم کنگره60 بتوانیم فردی آزاداندیش باشیم و نسبت به نیازمندان دستگیری کنیم. روزی دیگران کاشتند و امروز من برداشت کردم پس من هم باید ادامه رو این مسیر باشم. خیلی ممنون که به صحبت‌های من توجه نمودید.

تعدادی از لژیون های درمان اعتیاد به سیگار

 

عکاس: مسافر سیگار صابر

تایپ و تنظیم: مسافر سیگار محمد 8 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .