English Version
English

تعادل، دلیل پرواز پرندگان در آسمان

تعادل، دلیل پرواز پرندگان در آسمان

آداب معاشرت مجموعه رفتارهای درستی است که باید در برخورد با دیگران در موقعیت‌های مختلف انجام دهیم تا احترام و منزلتشان را حفظ کنیم. طرز رفتار و نحوه گفتار هر فرد در اجتماع نشان‌دهنده شخصیت اوست؛ بنابراین باید برای داشتن شخصیت خوب و جذب دیگران، اصول آداب معاشرت و برخورد با اطرافیان را به‌خوبی یاد بگیریم.

مواردی از آداب معاشرت در کنگره ۶۰ که آقای مهندس در جلسات به آن‌ها اشاره‌کرده‌اند عبارتند از: ۱_ وضعیت ظاهری که بایستی مرتب، شیک و درعین‌حال ساده باشد. ۲_ استفاده صحیح و به‌موقع از کلمات در مکان مناسب و درست صحبت کردن با افراد مختلف.۳_ رعایت آداب و اصول غذا خوردن و پذیرایی از میهمان و نیز احترام به قوانین رانندگی و حقوق دیگران در مکان‌های عمومی. ۴_ رعایت آداب سلام و احوالپرسی یا نکاتی از این قبیل که آقای مهندس بر آن تأکید بسیار کرده‌اند.

زمانی که رهجویی بتواند رفتارهای ناپسند خود را کنار گذاشته و در آداب معاشرتش تغییر ایجاد کند، می‌تواند مواد خود را نیز کنار بگذارد تا به درمان و تعادل برسد. ادب و رعایت آن‌یکی از مفاهیم مهم اخلاقی و شخصیتی است که در آیین اسلام و در کتاب مقدس قرآن کریم بسیار به آن تأکید شده است.

اگر در برخورد با افرادی که برای ما کاری انجام نداده‌اند مؤدب باشیم هنر کرده‌ایم. ادای ادب و احترام به کسانی که برای ما کاری انجام داده‌اند امری عادی است؛ حتی بی‌ادبان نیز برای حفظ ظاهر این کار را انجام می‌دهند. هم‌نشینی با بی‌ادب اوج بی‌احترامی به خودمان است. بهترین حالت ادب آن است که خوب شدن را از خودمان شروع کنیم.

تعادل در لغت به معنای برابری و تساوی است. زمانی که می‌گوییم در کاری تعادل وجود دارد یعنی همه‌چیز در حالت برابری و تساوی است. بدون شک دستیابی و رسیدن به آرامش آرزو همه انسان‌ها است و رسیدن به آرامش، جز با برقراری تعادل در زندگی ممکن نخواهد بود.

همان‌طور که می‌دانیم انسان به‌عنوان یک موجود زنده نیازهای مختلفی مانند خوراک، تفریح، شغل مناسب، محبت، آموزش، ورزش و بسیاری موارد دیگر دارد که با تلاش و توجه به این نیازها می‌تواند به تعادل و آرامش در زندگی برسد. اگر انسان در انجام هریک از این امور کوتاهی کند زندگی‌اش از تعادل خارج و آرامش روحی و روانی خود را از دست خواهد داد.

کمبودها بر روح و جسم اثرات مخربی گذاشته که درنتیجه آن یک پدیده ناخوشایند ظهور پیدا خواهد کرد. تعادل، دلیل پرواز پرندگان در آسمان است؛ چنانچه از سیستم تعادل خارج شوند حتی برای لحظه‌ای نمی‌توانند پرواز کنند. در کنگره ۶۰ بارها به این مسئله که درمان، فوق ترک و تعادل فوق درمان است اشاره‌شده که درمان قطعی اعتیاد نیز با رسیدن به تعادل همراه است. پایین بودن درصد برگشت به اعتیاد در رها شدگان کنگره به این دلیل است که آن‌ها به‌موازات درمان به تعادل هم خواهند رسید. 

 

نگارنده: همسفر فاطمه رهجو کمک راهنما همسفر مریم (لژیون چهارم)

ویرایش: همسفر فهیمه رهجو کمک راهنما همسفر مریم (لژیون دوم)

ویراستاری: همسفر آسیه رهجو کمک راهنما همسفر سعیده (لژیون پنجم)

ارسال: همسفر سعیده کمک راهنما (لژیون پنجم)

همسفران نمایندگی ملاصدرا (نیک آباد)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .