English Version
English

کنگره ۶۰ امروز در سطح اول علمی دنیا می‌درخشد

کنگره ۶۰ امروز در سطح اول علمی دنیا می‌درخشد

دوازدهمین جلسه از دور ششم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی اردبیل؛ ویژه مسافران و همسفران؛ به استادی مسافر حجت، نگهبانی مسافر روح الله و دبیری مسافر ابراهیم بادستورجلسه «دراستحکام پایه های مالی و علمی کنگره 60من چه کرده ام؟» پنجشنبه 19  خردادماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

 

سخنان استاد:

خواهش می‌کنم برای رهایی خودمان از دست نیرومندترین دشمن خودمان که همان جهل و ناآگاهی خودمان هست ۱۴ ثانیه سکوت کنیم و به خداوند بزرگ پناه ببریم. دستور جلسه امروز سوالی می باشد که من را در مقابل خودم قرار می‌دهد؛ و باید تفکر کنم وببینم که آیا من اصلا در استحکام پایه های علمی و مالی کنگره نقش داشته ام یا نه؟ و این تفکری هست که به خاطر خود من مسافر هست، چون اگر نقشی داشته باشم، مطمئنا خودم پیشرفت داشته ام که توانسته ام یک نقش کوچکی را در استحکام پایه های علمی و مالی کنگره ۶۰ بازی کنم و اگر نتوانسته ام کاری انجام بدهم پس پیشرفتی نداشته ام.

حالا شاید یکی بگوید که من ۳ جلسه هست دارم میام، یا یکی دو ماه هست که میام؛ ولی واقعیت این است که اگر الآن کنگره ۶۰ پایه های قوی و مستحکمی دارد در سایه همان‌هایی می باشد که یک روزی جلسات اول و دوم و سوم شان بود که در این جلسه شرکت کردند. همان ها هستند که آمدند با رعایت قوانین و حرمت ها پیش روی کردند و به جایی رسیدند. بنده یکی دو روز پیش داشتم سر انگشتی حساب می کردم که از بچه های قدیمی که در کنگره میشناسم ۵ یا ۶ نویسنده در کنگره ۶۰ حضور وفعالیت دارند، تازه شاید چند برابر این‌ها هم باشدکه من شناختی از آنها ندارم. از همان دوستانی که به قول معروف یک روزی مصرف کننده بودند و زمانی در کنار من در این صندلی ها می نشستند و سفر می کردند، الآن چندجلد کتاب به چاپ رسانده اند، دو یا سه جلداز کتاب هایشان را من خودم دارم. نویسنده شده اند و هر سال یا دو سال سه سال یک بار کتاب به چاپ میرسانند و این افتخار هست برای کنگره 60.


 

خود کنگره ۶۰ هم که در سطح اول علمی دنیا میدرخشد، با مقالاتی که ارائه می دهند، پایه های مالی را هم اگر بخواهم بیان کنم واقعا خیلی مستحکم شده است، این‌ها را چه کسانی به سر انجام رسانده اند؟ همان‌هایی که یک روزی آمدند و دستشان را بالا گرفتند و به‌عنوان یک تازه‌وارد خودشان را معرفی کردند، پس اگر حالا بنده برگردم، فکر کنم که باید چه کارکنم، این سؤال را نوعی دیگر مطرح کنم و از خودم بپرسم که تا حالا من کاری نکرده‌ام، از این به بعد چنار می‌توانم بکنم؟ از همان اول اگر حساب بکنیم در سفر اول، اوایل سفر اول، شرط اول این هست که منظم باشم، در جلسات حضورداشته باشم، شربتم را به‌موقع بخورم و به حرف راهنما گوش کنم تا آن مرحله اول که درمان هست، آن را با موفقیت سپری کنم، بعد یکی دیگر از مسائل که پایه‌های کنگره را قوی کرده است بحث فالو آپ ها هست، حالا خدمتتان عرض می‌کنم که هرکسی مواد مخدر را در کنگره قطع می‌کند و یا به دیگر سخن رهایی می‌گیرد، ۳  آزمایش اعتیاد می‌دهد  یکی در ۲۱ روز و دیگری در  ۶ ماه و ۱ سال، این‌ها سندی هست که در دفتر مرکزی بایگانی می‌شود. الآن ما نزدیک ۱۰۰ هزار برگ فالو آپ در کنگره‌داریم. هیچ سازمان مردم‌نهاد یا تشکیلاتی در کل دنیا، این‌همه سند ندارد.

عکس و نگارش: مسافر هادی

تنظیم و ارسال: مسافر طیب

منبع: کنگره 60 نمایندگی اردبیل

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .