English Version
English

مهم این است که ما بهترین خودمان باشیم

مهم این است که ما بهترین خودمان باشیم

دومین جلسه از دوره سی و چهارم سری کارگاه های آموزشی همسفران شعبه ستارخان به استادی همسفر مریم، نگهبانی همسفر سارا و دبیری همسفر زینب با دستور جلسه (در استحکام پایه های علمی و مالی کنگره 60 من چه کرده ام؟) مورخ 1401/3/17 راس ساعت 16 برگزار گردید .

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا باید بگویم که در مقابل پیشکسوتان و اساتید سخن گفتن خیلی سخت است، چون همگی در مورد این دستور جلسات خوب می دانند و به آن واقف هستند‌ و  فقط در اینجا تکرار مشق می کنیم پیشاپیش عذرخواهی می کنم اگر کم و کاستی وجود دارد.
نکته ایی که نظر من را به این دستور جلسه جلب کرد این بود که حالت پرسشی داشت و مثل دستورات جلسات دیگر خبری یا در مورد فرمانبردای یا چند جمله تشکیل نشده بود و این حالت پرسشی در پی آن به چالش کشیدن فرد را به همراه داشت. برای من بسیار جالب بود که من در برابر پایه های علمی و مالی کنگره چه کاری انجام داده ام؟ البته از دو قسمت تشکیل شده است یکی پایه مالی و دیگری علمی و کنگره این دو را در کنار هم قرار داده است که مانند دو بال می مانند .
شما هیچ شرکت بنیان محور یا موسسه ای که بخواهد هدفی را دنبال کند را سراغ نخواهید داشت که به وسیله ی یکی از این شاخه ها به موفقیت رسیده باشد. یعنی شما نمی توانید صرفا با داشتن قضیه مالی یا  فقط  علم به جایی برسید حتما این دو باید در کنار هم باشند. البته جناب مهندس در لایو هفته گذشته خود به یک ضلع دیگر نیز اشاره کردند و آن هم نیروی متخصص بود. قطعا می دانید که نمی شود علم یک کاری باشد و از لحاظ مالی نیز تامین باشد ولی نیروی متخصص نداشته باشد و کار به  سرانجام برسد.
در اوایل که به کنگره می آمدم این قضیه بسیار برای من جالب بود که همسفرانی که به کنگره می آیند و دنور و یا  پهلوان می شوند. همیشه برای من سوال بود که یک خانم حتما براش سخت است که پهلوان شود. البته خدا روشکر در شعبه ما دو عزیز هستند که به این امر مفتخر شده اند و آقایان مسافر بخاطر داشتن حرفه و شغلی که دارند تامین این هزینه شاید  برایشان قضیه چشمگیری نباشد، ولی برای یک خانم همسفر مخصوصا وقتی شغلی هم نداشته باشد و این بجز عنایت خداوند متعال نیست و خیلی جالب بود که وقتی یکی از پهلوانان وقتی به شعبه ما تشریف آوردند حس پهلوانی را به بوییدن یک گل تشبیه  کردند یعنی اینقدر،  لذت بخش است و اینکه قابل توصیف نمی باشد، امیدوارم هر کس آرزوی آن را دارد به این جایگاه برسد.
در مورد قضیه علمی جناب مهندس می فرمایند: جابجا کردن یک صندلی و گاها آوردن یک چایی شاید از نظر ما یک کار کمی باشد ولی مهم این است که ما بهترین خودمان باشیم.
من اگر از خودم بپرسم که برای کنگره چه کردم سرم را به پایین می اندازم در مقابل کسانی که پهلوان، دنور، و یا کمک راهنما هستند و در کارهای پژوهشی کنگره انجام وظیفه می کنند. ولی این امر باز نباید دلیلی باشد چون ناچیز است از ادامه راه بنشینم. شما اگر به این پازل های هزار یا چند هزار تکه توجه کنید متوجه می شوید اگر یک قطعه از آن نباشد پازل کامل نمی گردد و همان قطعه کوچک و ناچیز  برای تکمیل کردن پازل به چشم می آید‌.
هر کدام از ما حکم همان یک قطعه از پازل را داریم که برای کامل شدن پازل لازم و ضروری هستیم و هرچند کوچک و ناچیز، ولی در استحکام پایه های کنگره خیلی می توانیم نقش داشته باشیم و هرکس به توان خود حالا  چه از نظر مالی که مبلغ مهم نیست و از نظر علمی هم  حجم کاری که انجام می دهد ملاک نمی باشد، بلکه مهم این است که شخص بهترین خودش باشد.
جناب مهندس بسیار تاکید دارند که ما در قضیه مالی روی خودمان متکی باشیم و از خارج از کنگره هیچ کمکی نگیریم. خیلی برای من جالب بود که که از طرف اتحادیه اروپا پیشنهادات مالی خوبی داشتند یا از آنجا می خواستند برای کنگره تجهیزات بفرستند ولی ایشان قبول نکردند، برای اینکه همیشه خواستند به ما ماهیگیری را آموزش بدهند نه اینکه فقط برای آن روز ماهی داشته باشیم و ما باید از این موضوع درس بگیریم و سعی کنیم همیشه روی پای خودمان بایستیم .
موضوع دیگری که برای من خیلی جالب بود از استاد امین یک سی دی گوش می کردم البته بر هیچ کس پوشیده نیست که ایشان بعد از آقای مهندس بالاترین جایگاه را دارند و چقدر بر جهان بینی کنگره اضافه کردند و مستحضر هستید که جزوه جهان بینی تالیف ایشان بوده است. ایشان می گویند که در اوایلی که کنگره کار خود را آغاز کرده بود احساس کردم که وقتی  از لحاظ بار علمی به کنگره کمک می کنم دیگر نیازی به کمک مالی از سمت من نمی باشد ولی احساس کردم حال خوش نصیب من نمی شود  تا زمانی که متوجه شدم من هم باید در قسمت مالی  نقش داشته باشم و این دوبال باید باهم به پرواز در بیایند.
این نکته را می خواهم بیان کنم قطعا ما از نظر بار علمی و خدمت در کنگره در جایگاه خیلی پایین تری قرار داریم ولی ما هم باید به این وظیفه خود  در جهت مالی (گلریزان) و چه در جهت علمی کمک و یاری رسان باشیم.

 

در ادامه جلسه از دنور جدید شعبه، همسفر بتول تقدیر شد:

 

تایپ و ویرایش : همسفر لیلا، رهجوی همسفر سمیه، لژیون چهارم

عکاس : همسفر نازنین، رهجوی کمک راهنما سعیده ، لژیون پنجم

ارسال : همسفر زینب، رهجوی کمک راهنما زهره ، لژیون سوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .