English Version
English

ما به این دنیا آمده‌ایم که روش حل مشکلات را بیاموزیم

ما به این دنیا آمده‌ایم که روش حل مشکلات را بیاموزیم

همسفر سونیا:

باید دانست که هیچ موجودی به میزان خود انسان به خویشتن خویش فکر نمی‌کند.
تیتر وادی سوم خودش بیانگر تمام تفکرات است، برای مثال من همسفر وقتی در زندگی‌ام یا در طول سفرم به مشکلی برمی‌خورم فقط باید خود تفکر کنم تا آن مشکل را بتوانم حل کنم نه اینکه از مشکلات فرار کنم و آن را به عهده شخص دیگر بگذارم که حلال مشکلم شود. اگر در طول این زندگی جایی در تاریکی فرورفتم یا حالم بد شد باید بدانم اول درست تفکر نکردم و این تفکر نادرست باعث شد که من در آن تاریکی فرو روم، حالا اینجا نباید بیایم دنبال مقصر باشم باید اول از آن دنبال راه‌حل آن باشم و خود را از آن تاریکی نجات دهم، برای مثال از خود یک تجربه را می‌گویم، من در سال ۹۷ زمانی که وارد کنگره شدم مصرف قلیان داشتم ولی برای‌ اینکه یک کار ضد ارزشی بود قلیان را مصرف نمی‌کردم و هر بار که کمک راهنمایم به من تأکید می‌کرد که سفر ویلیام را شروع کنم زیر بار نمی‌رفتم و می‌گفتم من مصرف‌کننده نیستم و این باعث شد که من روزبه‌روز در داخل باتلاق جهالت غرق می‌شدم تا اینکه روزی به خود آمدم و به خود گفتم سونیا در این امر فقط خودت می‌توانی به خودت کمک کنی تا حالت بهتر شود و یک روز به خود آمدم خودم را در لژیون ویلیام دیدم و دیگر از آن باتلاق و غرق شدن خبری نبود و حس و حال زیبا جای آن را گرفت درست است دیر متوجه شدم که فقط خودم باید دلیل حال خوب خودم شوم ولی الآن به این نتیجه رسیدم دیگر در تمام امور زندگی خود از خود کمک بخواهم و انتظاری از دیگران نداشته باشم، شما یک مورچه را که ببینید، می‌بینید که برای اینکه زندگیِ درست داشته باشد زحمت‌ها می‌کشد، این مورچه بار تمام زحمتش به دوش خود است نه یک حشره دیگر.ممنونم که برای مطلبم وقت مطالعه گذاشتید.

همسفر زهرا:

وادی سوم به ما می‌گوید که باید بدانیم و یقین داشته باشیم که این فقط خود ما هستیم که می‌توانیم به خودمان کمک کنیم و انتظاری از دیگران نداشته باشیم. در زندگی با مشکلات و سختی‌های فراوانی روبرو شده‌ایم. سختی‌هایی که در به وجود آمدن بعضی از آن‌ها خودمان مقصر بوده‌ایم و در بعضی دیگر هیچ نقشی نداشته‌ایم. به‌هرحال فرقی نمی‌کند این زندگی، زندگی ماست و به‌جای اینکه دائم دیگران را مقصر بدانیم و کاسه چه‌کنم چه‌کنم به دست بگیریم، به فکر پیدا کردن راه‌حلی برای رفع مشکلاتمان باشیم و اگر تصور می‌کنیم که بنشینیم و منتظر بمانیم که خداوند و یا شخص دیگری از راه برسد و مشکل ما را حل کند فکر بیهوده‌ای است، زیرا این مشکلات متعلق به ماست و حل آن‌ها نیز به عهده ماست. به گفته آقای مهندس که فرمودند: " ما به این دنیا آمده‌ایم که روش حل مشکلات را بیاموزیم پس باید با تفکر و سعی و تلاش و صبوری و امیدواری برای پیدا کردن کلید مسائل کوشش کنیم. "
اولین قدم برای حل مشکلات باید شناختی از خودمان داشته باشیم. در کنار آن نیز به شناخت نیروهای تخریبی و نیروهای منفی نیز بپردازیم. زیرا تا زمانی که شب و ظلمت را درک نکنیم و شناختی نداشته باشیم نمی‌توانیم از آن گذر کنیم و به نور و روشنایی برسیم. وادی سوم به ما می‌گوید که نیروهای تخریبی همیشه به زیباترین شکل، ظاهر می‌شوند و دائم در حال القاء و الهام پیام‌های خویش هستند ولی اگر ما در ابتدا اقدام به شناخت این نیروها کنیم و در کنار آن خودمان را بشناسیم، می‌توانیم از این گذرگاه بگذریم و در کنار آن مسئولیت تمام‌کارهایی را که انجام داده‌ایم را نیز بر عهده بگیریم و دیگران را مقصر ندانیم و در آخر با آموزش‌هایی که در کنگره می‌گیریم قدرت تشخیص خودمان را بالا ببریم و به دانایی مؤثر دست پیدا کنیم و با یاری خداوند و نیروهای الهی برای حل مشکلات و سختی‌های زندگی خودمان اقدام کنیم، زیرا سختی‌هایی را که در زندگی داشته و داریم را کسی برایمان کادوپیچ نکرده و برایمان هدیه نیاورده است که در حل آن درمانده باشیم و منتظر باشیم که دیگران در حل آن کاری انجام بدهند، بلکه این خود ما بوده‌ایم که با تفکرات غلط و بیراهه رفتن و عدم اجرای فرمان‌ها باعث بروز تاریکی‌ها در زندگی‌مان شده‌ایم. پس درنتیجه این خود ما هستیم که می‌توانیم آن‌ها حل کنیم زیرا وقتی وادی سوم می‌گوید بایستی بدانیم، یعنی اینکه تأکید دارد بر قاطعیت این قانون. قانونی که دنیا بر آن استوار است و انسان نیز باید بداند که هیچ موجودی به میزان خود انسان به خویشتن خویش فکر نمی‌کند.

گروه ورزش همسفران کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .