English Version
English

گزارش آزمون خرداد ماه راهنمایی سیگار (تشکیل لژیون ویلیام وایت)

گزارش آزمون خرداد ماه راهنمایی سیگار (تشکیل لژیون ویلیام وایت)

به نام قدرت مطلق الله
گزارش آزمون کمک راهنمایی تشکیل لژیون درمان سیگار( ویلیام وایت)

 

سلام دوستان علی هستم یک مسافر؛
در ابتدا به افرادی که در آزمون راهنمایی ویلیام وایت قبول شدند تبریک می‌گویم. مسئله سیگار در کنگره60 مسئله خیلی مهمی است و لژیون ویلیام وایت هم یکی از لژیون‌های بسیار مهم در کنگره60 می‌باشد. آقای مهندس بارها فرموده‌اند که: درمان اعتیاد با درمان سیگار کامل می‌شود. کسی که از اعتیاد رها می‌شود ولی همچنان سیگار می‌کشد همچنان اعتیاد وجود دارد ولی به صورتی دیگر که در ادامه مشکلات خاص خود را ایجاد می‌کند. سیگار آنتی ایکس بسیار خطرناکی است حتی به مراتب خیلی از مواد مخدر خطرناک‌تر است و بارها آقای مهندس گفته‌اند که تلفات مصرف سیگار  17 برابر بیشتر از تلفات سایر مواد مخدر است بنابراین این را گفتم که بدانیم مسئله سیگار و درمان آن در کنگره60 اهمیت دارد.

خب یک سری موارد هست که خدمتتان توضیح خواهم داد که انشالله سعی کنید این موارد را خیلی جدی بگیرید و به آن‌ها عمل کنید تا در کارتان موفق شوید.

تشکیل لژیون و هماهنگی با ایجنت و مرزبانان نمایندگی
مثل سایر ساختارهایی که در کنگره60 داریم در لژیون ویلیام وایت هم ما کاملاً تابع ایجنت و مرزبان‌ها هستیم اینکه چه زمانی لژیون تشکیل شود یا چه زمانی تعطیل شود یا چه روزهایی باید لژیون تشکیل شود و تمام مواردی که مرزبانان و ایجنت می‌گویند حتماً باید کاملاً رعایت کنیم و به حرف آنان گوش دهیم. لژیون ویلیام وایت معمولاً در جلسات بسته تشکیل می‌شود چون در جلسات باز معمولاً تولد یا جشن یا اتفاقات این‌چنینی داریم و بچه‌ها از یک ساعت قبل می‌خواهند تزیینات انجام دهند و کار کنند که موجب می‌شود تا شرایط برای ایجاد لژیون مناسب نباشد به همین خاطر ترجیحاً لژیون ویلیام وایت در جلسات خصوصی یا بسته تشکیل می‌شود ولی اگر خیلی لازم بود در جلسات باز هم امکان تشکیل لژیون وجود دارد.


پذیرش تازه واردین و فرم آغاز سفر
همه می‌دانیم که برای رهایی ویلیام یا رهایی OT فرم مخصوص داریم. در لژیون ویلیام وایت زمان ورود هم یک فرم مخصوص دارد تا ما بدانیم که شخص چه زمانی وارد لژیون ویلیام وایت شد که اگر غیبت کرد و مشمول انضباطی شد ما یک مستنداتی از حضور او در لژیون داشته باشیم. بنابراین هر فردی که وارد لژیون شما می‌شود باید خیلی فوری فرم را پر کنید و تحویل مرزبانی بدهید تا در زونکن لژیون شما قرار بگیرد و بایگانی شود.
تحت هیچ شرایطی افرادی که مصرف سیگار خود را قطع نکرده‌اند اجازه حضور در لژیون ویلیام وایت را ندارند یعنی کسی می‌تواند در لژیون ویلیام وایت بنشیند که سیگار خود را قطع کرده باشد در غیر اینصورت به‌عنوان مهمان یا هر چیز دیگری اجازه حضور در لژیون را نخواهند داشت.




عوارض اولیه قطع سیگار
زمانی که افراد مصرف سیگار خود را قطع کرده و مصرف آدامس را شروع می کنندیک سری عوارض را در خود احساس می‌کنند و به همین دلیل است که سازگاری آدامس 3 ماه زمان طول می‌کشد در حال که سازگاری OT بین 20 تا 60 روز می‌باشد. افرادی که مصرف آدامس نیکوتین را شروع می‌کنند بدون استثنا دندان‌هایشان درد می‌گیرد چون عادت انقدر  بجوند و به همین دلیل روزهای اول یک دردی را در فک خود احساس می‌کنند که کاملاً طبیعی است. امکان دارد مشکلات گوارشی پیش آید یا حتی ممکن است چهره فرد به هم بریزد که کاملاً طبیعی می‌باشد یا امکان دارد دهانشان آفت بزند چون سیگار بسیار سمی می‌باشد و اجازه رشد هیچ باکتری در داخل دهان را نمی‌دهد به همین خاطر وقتی که سیگار قطع می‌شود و آدامس نیکوتین شروع می‌شود معمولاً دهان جوش یا آفت می‌زند که این مورد هم طبیعی می‌باشد که می‌توان به سادگی با دهان‌شویه و یا خود D.SAP این مشکلات را از بین برد. عموماً این 3 ماه سازگاری که بگذرد مشکلات فرد هم برطرف می‌شود.



پذیرش افرادی که تعداد کمی سیگار مصرف می‌کنند
امکان دارد شخصی پیش شما بیاید و بگوید که یک نخ یا دو نخ سیگار می‌کشد و می‌گوید که چه‌کار باید انجام دهد حتی خود شخص هم نمی‌داند که تکلیف اش چیست. بنابراین در ابتدای کار شما باید تکلیف فرد را مشخص کنید تا متوجه شود که آیا اصلاً سیگاری هست یا نیست؟ اگر سیگاری هستی که باید مثل بقیه افراد در لژیون قرار بگیری و سفر بکنی و اگر هم نیستی که خودت می‌دانی. بنابراین مشخص کردن و توضیح دادن این مسئله به این افراد در ابتدای کارشان بسیار اهمیت دارد. می‌توانید برای این افراد با تعداد آدامس کم شروع و به مرور افزایش دهید تا جایی که بتوانید مصرف آدامس شخص را تیپر کنید تا ده ماه زمان کامل شود. حتماً به افراد توضیح دهید که آدامس خود را کامل مصرف نکنند. معمولاً آدامس نیکوتین مربع شکل و حاوی 2 میلی‌گرم نیکوتین می‌باشد. حتماً باید آدامس را به چهار قسمت تقسیم کنند تا هر قسمت حاوی نیم میلی‌گرم نیکوتین شود. معمولاً سیگارهایی که در ایران مصرف می‌شود حدود نیم میلی‌گرم نیکوتین دارند.


پذیرش خارج از کنگره60
ما از بیرون کنگره60 در لژیون ویلیام وایت به هیچ عنوان پذیرش نداریم، یعنی افرادی که فقط برای درمان سیگار خود می‌خواهند وارد کنگره60 شوند را نمی‌توانیم بپذیریم. البته شما که راهنمای درمان سیگار هستید می‌توانید به اطرافیان خود مثلاً پسرعموی خود که سیگار مصرف می‌کند برنامه درمان سیگار را بدهید ولی نمی‌توانید او را وارد کنگره60 کنید.

کم کردن، تیپر و یا نصف کردن سیگار
ما تحت هیچ شرایطی در کنگره60 برنامه کم کردن سیگار نداریم به‌هیچ‌عنوان به افراد نمی‌گوییم که بروند و سیگار مصرفی خود را عوض کنند. خواهش می‌کنم به هیچ عنوان این عمل را انجام ندهید چون زمانی که شما به یک فرد سیگاری می‌گویید که سیگار خود را کم کند ولعی در وجود آن شخص ایجاد می‌کنید که اگر تا حالا 10 نخ سیگار می‌کشید از الآن 15 نخ خواهد کشید. سیگار دقیقاً مثل هرویین می‌ماند شما هیچ‌وقت نمی‌توانید هرویین را تیپر کنید.  راهنمایی که به شاگرد خود می‌گوید که سیگار خود را کم کند به آن رهجو خیانت کرده است و سفر آن شخص را از همان ابتدا خراب می‌کند. پس سیگار در هر وضعیتی هست باید بلافاصله قطع کامل شود و آدامس نیکوتین جایگزین آن شود. ما خیلی داشتیم افرادی که خواستند وارد پروسه درمان شوند و همچنان که سیگار خود را می‌کشیدند آدامس هم شروع کردند و در ادامه هم سیگاری بودند و مصرف‌کننده آدامس هم شده بودند.



آغاز سفر بدون حضور در لژیون
افرادی که می‌خواهند سفر سیگار خود را شروع کنند حتماً باید در لژیون شرکت کنند پس به هیچ عنوان افرادی که در لژیون شرکت نمی‌کنند یا وقت ندارند را پذیرش نکنید و به آن‌ها برنامه ندهید حتماً باید این موضوع را جدی بگیرید. یکی از مشکلاتی که در لژیون ویلیام وایت وجود دارد این است که اعضا آن را جدی نمی‌گیرند و می‌گویند که درمان سیگار سخت است، اتفاقاً سفر سیگار اصلاً سخت نیست ولی برای فردی که آن را جدی نگرفته باشد سخت می‌شود. یا بعضی افراد تصور می‌کنند که لژیون ویلیام وایت یک لژیون حاشیه‌ای و جنبی است و اهمیت آن‌چنانی ندارد و آدامس هم مثل آدامس شیک یا خروس نشان است که بخوری یا نخوری فرقی نمی‌کند. خب این افراد موضوع را جدی نگرفتند و موفق هم نخواهند شد. ولی افرادی که لژیون را جدی گرفته‌اند و آدامس را به چشم دارو نگاه و مصرف می‌کنند و می‌دانند که بدن به این نیاز دارد آن‌ها قطعاً موفق خواهند شد.
پس به افرادی که در لژیون شرکت نمی‌کنند برنامه ندهید و اگر غیبت فردی بیش‌ازحد شد او را به کمیته انضباطی معرفی کنید تا مشمول جبران خسارت شود.



مصرف سیگار در طول سفر
اگر رهجوی شما در طول سفر حماقت کرد و سیگار کشید ولی مثلاً یک نخ کشیده و حالش هم خراب‌شده و پشیمان است و پیش شما آمده می‌توانید بگذارید تا ادامه سفر خود را طی کند ولی اگر گفت که مثلاً دو هفته است که سیگار می‌کشد دیگر نمی‌توانید به وی اجازه ادامه سفر را بدهید. در این مواقع چون نفس فرد گرسنه است به او می‌گوییم که برود یک ماه سیگار مصرف کند و بعد آن می‌تواند با انجام شرایط انضباطی سفر خود را شروع کند البته در این شرایط دیگر موضوع سازگاری را نداریم و به نسبت سیگار که مصرف می‌کند آدامس فرد را مشخص می‌کنیم.



استفاده از نشریات
ما در لژیون ویلیام وایت راجع به دستور جلسه هفتگی و رابطه آن با سیگار صحبت می‌کنیم حال هر دستور جلسه‌ای که می‌خواهد باشد مثل وادی اول، آداب معاشرت، کتاب 60درجه یا 14 مقاله و هر چه که بود را و ارتباطش با سیگار صحبت می‌کنیم. در لژیون ویلیام وایت تکلیف سی دی نمی‌دهیم البته بعضی راهنماها همان ابتدا از رهجو می‌خواهند که سی‌دی‌های سیگار و جایگزینی یا سیگار از آقای مهندس را گوش بدهند.



عدم دخالت در OT
امکان دارد شما راهنمای اعتیاد هم باشید و افرادی از لژیون‌های دیگر وارد لژیون ویلیام وایت شما شوند، به هیچ عنوان شما حق دخالت در برنامه OT آن فرد را ندارید. راهنمای OT آن فرد یک نفر دیگر است و برای سیگار پیش شما آمده است.
متد درمان سیگار DST می‌باشد یعنی در مدت 10 ماه و پله‌های 21 روزه با ضریب 0.8 مصرف آدامس را کاهش می‌دهیم تا شخص به رهایی و درمان برسد بنابراین به‌هیچ‌عنوان زیر 10 ماه نمی‌توانیم شاگرد را پیش آقای مهندس ببریم. دقت کنید که همان تشریفاتی که برای رهایی مواد اجرا می‌شود را باید برای رهایی سیگار هم اجرا کنیم، فرم مخصوص را پر می‌کنیم و با لباس سفید و خیلی تمیز پیش آقای مهندس می‌رویم و با پاکت و سوغاتی از ایشان قدردانی می‌کنیم. حتی خود راهنما هم خیلی تمیز و با پیراهن اتو کشیده و مرتب پیش آقای مهندس می‌آید و این موضوع را به شاگرد خود هم آموزش می‌دهد. خیلی ممنون که به صحبت‌های من توجه نمودید.

 

در نهایت تعداد 14 نفر از 19 شرکت کننده با کسب نمره قبولی و تایید آن توسط دیده بان محترم جناب آقای علی خدامی اجازه تشکیل لژیون ویلیام وایت را کسب نمودند.

 

تهیه و تنظیم: مسافر محمد 8

ساختمان سیمرغ، خرداد ماه 1401

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .