English Version
English

تغییر جایگاه‌های خدمتی

تغییر جایگاه‌های خدمتی

گفت و گو با مسافر کمال مرزبان مالی شعبه وحید و خدمتگزار آشپزخانه در ماه مبارک رمضان لطفا خودتان را به رسم کنگره معرفی نمایید؟
سلام دوستان کمال هستم یک مسافر، آنتی ایکس مصرفی: تریاک به روش DST با داروی OT مدت ۱۰ ماه و ۲۵ روزبه کمک راهنمایی ایجنت محترم آقای ضیایی سفر کردم و مدت ۳ سال و ۳ ماه است که آزاد و رها هستم.

چگونه به مصرف مواد روی آوردید؟
نخستین بار از روی کنجکاوی مواد مصرف کردم اما به این واسطه که اکثر اهالی شهرستان محل سکونتم مصرف کننده بودند به این کار ضد ارزشی روی آوردم. من همیشه فکر می کردم که مصرفم به صورت تفریحی می ماند و لذت خواهم برد، اما کم کم اجبار به مصرف پیدا کردم.

آیا تا قبل از آمدن به کنگره اقدام به ترک نموده‌اید؟
بله. من ۱۵ سال مصرف‌کننده بودم و ۲ الی ۳ مرتبه به روش سقوط آزاد اقدام به ترک کرده و یک‌مرتبه نیز نزدیک به چهار سال مصرف نکردم، ولی دوباره به مصرف مواد برگشتم. تا اینکه توسط یکی از دوستان پیام کنگره به من داده شد، ولی به بهانه‌های مختلف به کنگره نیامدم و انجامش را به تعویق می‌انداختم ولی به‌واسطه تغییراتی که در دوستم دیدم ترغیب شده و نهایتاً اذن ورود من صادر شد و به کنگره آمدم.

سفر اول خود را چگونه به پایان رساندید؟
من در سفر اول به لطف خداوند هیچ مشکلی نداشتم و یک فرمان‌بردار بودم و هر حرفی که راهنمایم می‌گفت اجرا می‌کردم.

چرا بعد از رهایی خدمتگزار شدید؟
من خود را مدیون کنگره می‌دانم و فکر می‌کنم کسانی بودند که به من کمک کردند تا به این حال خوش برسم درنتیجه زکات رهایی من هم این است که خدمت کنم، مدتی را مبصر کلینیک بودم، همین‌طور در اتاق سبز خدمت کرده و در حال حاضر در جایگاه مرزبانی خدمتگزاری می‌کنم.

آیا جایگاه‌های خدمتی که تا به امروز تجربه نمودید ازلحاظ آموزشی و انرژی که دریافت می‌نمایید، تفاوت دارد؟
به نظر من خدمت کردن در کنگره در هر جایگاهی انرژی دارد و این نیست که جایگاه‌های بالاتر انرژی بالاتری داشته باشد، اگر خالصانه خدمت کنید حتماً انرژی بالایی دریافت می‌نمایید.

تاثیر دوره مرزبانی در زندگی شما و تجربه ای که دراین جایگاه کسب کردید را بفرمایید؟
من معتقدم که باید در جایگاه مرزبانی تلاش بسیاری نمود و قوانین کنگره را به خوبی انجام داد، بنده هم تلاش می کنم تا به موقع در کنگره حضور داشته باشم و به نحو احسن خدمت کنم.

چرا خدمت در جایگاه مرزبان مالی را انتخاب کردید و ازنظر شما چه تفاوتی با دیگر جایگاه‌های مرزبانی دارد؟
شغل من در بیرون کنگره حسابداری است و با پیشنهاد دوستان خدمت در قسمت مرزبان مالی را پذیرفتم و به نظرم مهم‌ترین و حساس‌ترین قسمت مرزبانی مالی است، چون به لژیون انضباطی هم ارتباط پیدا می‌کند و باید حساب‌ها به‌روز و دقیق باشد و تمام مبالغی که در شعبه جمع و خرج می‌شود باید محاسبه‌شده و ریز حساب‌ها به دفتر مرکزی گزارش داده شود.

شاید تفکر بعضی افراد این بوده که پول جمع‌آوری‌شده در ماه رمضان باید صرف افطاری شود آیا این‌چنین بوده است؟
قوانین کنگره به ما این اجازه را نمی‌دهد که هر مقدار پول جمع شود، آن را خرج کنیم ما در کنگره یاد گرفتیم که برای انجام هرکاری تفکر کنیم و خوشبختانه توانستیم طبق دستور جناب مهندس پیش برویم و مبلغی را برای کنگره پس‌انداز کنیم.

به نظر شما رفتار یک مرزبان با یک رهجو و یک تازه‌وارد باید به چه صورت باشد؟
مرزبان باید در کنار اقتدار لازم، در بعضی مواقع هم باید با نرمی رفتار کند زیرا اگر بدین شکل نباشد عمل به‌ظاهر نیک است و کنگره این موضوع را قبول ندارد در شرایطی ممکن است حتی مرزبان کمک رهجو کند و مشکل او را برطرف کند ولی در شرایطی هم ممکن است خیلی قاطع رفتار کند و این موضوع‌ها بستگی به شرایط موجود دارد.

آیا در گروه مرزبانی نوشتن سی دی و آموزش گرفتن مرتب انجام می‌شود؟
بله. حتماً به همین شکل است همه افراد هفتگی سی دی می‌نویسند و این دستور جناب مهندس است و سی‌دی‌های نوشته‌شده به رؤیت اینت شعبه می‌رسد.

کلام آخر؟
از کمک راهنمای عزیزم آقای مهدی شفیعی که برای من بسیار زحمت کشیدند، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

مصاحبه کننده: مسافر حسن

تایپ: مسافر مسعود

ویرایش: مسافر امیر ارشیا

تنظیم و عکس: همسفر آرش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .