English Version
English

تا عاشق نباشی نمی‌توانی چیزی را دریافت کنی

تا عاشق نباشی نمی‌توانی چیزی را دریافت کنی

جلسه دوم از دوره هجدهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی رودهن با دستور جلسه «هفته راهنما» با استادی ایجنت همسفر زهره، نگهبانی همسفر لیلا، دبیری همسفر عاطفه، ساعت ۱۶ روز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه، سال ۱۴۰۱ آغاز به کار کرد. 

خلاصه سخنان استاد:
خیلی خوشحالم  که یک بار دیگر این سعادت نصیبم شد تا بتوانم در این جایگاه خدمت کنم.
هفته راهنما را به همه‌ی شما عزیزان و به راهنمای تازه واردین و کمک راهنما‌های محترم شعبه رودهن و به همه شما رهجویان عزیز تبریک می‌گویم.
راهنما کسی است که راه را به ما نشان می‌دهد.
در کنگره جاده‌ای که مسافر و همسفر در حرکت هستند آن جاده مشخص شده است؛ به قول آقای مهندس جاده نشانه گذاری شده است. و هر کدام از نشانه‌ها را اگر رهجو متوجه نشود راهنما به او کمک می‌کند و آن را برایش معنی و تفسیر می‌کند.
اگر امروز بتوانیم قدردان و قدرشناس راهنما‌یمان باشیم نشان دهنده آموزش‌های صحیح راهنماها هستیم؛ که به ما آموزش داده‌اند.
اگر امروز قدرشناسی نکنیم و قدردان آنها نباشیم یعنی چیزی یاد نگرفتیم، چون زمانی ظرفیت بالا می‌رود و ظرف وجودیمان بزرگ می‌شود که بتوانیم شکرگزار باشیم. قدرشناسی و قدردانی یک نوع شکرگزاری و سپاسگزاری  است.

اعتقاد من بر این است که اگر بخواهیم خانه‌ی زیبا داشته باشیم باید برای زیبا بودن خانه تلاش کنیم، از همه لحاظ به آن خانه رسیدگی شود، برای داشتنش باید خدا را شاکر باشیم، حالا اگر بخواهیم به یک جایگاه برسیم چه در کنگره و چه در زندگی با آموزش‌هایی که می‌گیریم باید ظرف وجودی‌مان را بزرگ کنیم، و تا موقعی که ظرف وجودمان بزرگ نشود چیزهای کمی را می‌توانیم دریافت کنیم، چون کوچک است و گنجایشی ندارد.
استاد امین در سی‌دی کافر، مثلثی را مطرح می‌کند و می‌فرماید: اگر بخواهیم رحمت ربمان را داشته باشیم باید سپاسگزار رب یا همان خداوند باشیم.
پس مربی خودمان را باور و قبول داشته باشیم و فرمان‌بردارش باشیم، که راهنما یکی از همان بهترین‌ها در کنگره است که داریم، و می‌توانیم از وجودش بهره‌مند شویم.

اگر به واسطه پاکت از او تقدیر می‌کنیم قرار نیست کسی بفهمد  قرار است خودمان متوجه شویم که چه کاری می‌کنیم و چقدر قدرشناسی را یاد گرفتیم.
آن‌ها می‌توانستند بعد از رهایی مسافرانشان دیگر کنگره نیایند اما آن‌ها به این درک و باور رسیده‌اند که برای خودشان است که اینجا حضور دارند.
راهنما می‌خواهد که خدمت کند، و با تمام وجودش این خواسته را داشته و خیلی از مسائل و مشکلات و دوری راه را به جان خریده تا حضور پیدا کند و به شما خدمت کند. برای اینکه عشق را دریافت کرده است، تا عاشق نباشی نمی‌توانی چیزی را دریافت کنی؛ و آن را به رهجو انتقال بدهی باید عشق این کار را داشته باشی تا بتوانی این کار را انجام دهی. تا شیرینی در وجودت نباشد مزه شیرینی تو را کسی نمی‌تواند حس کند، تا محبت نداشته باشی حرف و کلامت خریدار ندارد، به خاطر همین محبت و عشق راهنما است که رهجو  عاشق او می‌شود و هیچ راهنمایی در کنگره وجود ندارد که بخواهد حال رهجویش را بگیرد.

اگر موقعی راهنما مسئله‌ای را بیان می‌کند و آن را یادآوری می‌کند چون می‌خواهد ساختار جدیدی از تو ساخته شود، اگر رهجو همه‌چیز را بلد بود که اینجا نبود.
پس قرار است یاد بگیریم و تغییر کنیم و این فقط به واسطه راهنما و آموزش‌های او شکل می‌گیرد؛ و راهنما خوب به حال رهجویش واقف است.
امیدوارم امروز حس‌های خوبی را از این جلسه دریافت کنید.
ممنون که به صبحت‌های من گوش کردید.

مراسم جشن همسفران و تقدیر از کمک‌راهنماها

 

تایپ: همسفر سمیرا رهجوی کمک راهنما همسفر نیره (لژیون هفتم)
عکاس: همسفر سمیه رهجوی کمک‌راهنما همسفر مژگان (لژیون پنجم)
ارسال: همسفر عاطفه رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه نصیری (لژیون سوم )
همسفران نمایندگی رودهن

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .