English Version
English

هر کجای زندگی از نظم خارج شوم با بحران مواجه می‌شوم

هر کجای زندگی از نظم خارج شوم با بحران مواجه می‌شوم

یازدهمین جلسه از دوره بیست و هشتم جلسات ویلیام وایت، به استادی مسافر ایمان، نگهبانی مسافر امیرعلی و دبیری مسافر محمد با دستور جلسه «الهام از رمضان» جمعه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ ساعت ۷:۳۰ صبح در محل پارک طالقانی آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان ایمان هستم یک مسافر؛ خداوند بزرگ را شکر می‌کنم که این قسمت نصیب من شد تا بعد از مدت‌ها در این جایگاه قرار بگیرم و در کنار شما آموزش ببینم. از آقای امیرعلی نگهبان جلسه بسیار سپاس‌گزار هستم. سال نو را به تمامی عزیزان تبریک می‌گویم، امیدوارم که با نو شدن طبیعت من هم بتوانم پندار و گفتار و کردار خود را نو کنم. حلول ماه مبارک رمضان را خدمت همه عزیزان تبریک می‌گویم. دستور جلسه این هفته الهام از ماه رمضان می‌باشد که در طول هفته همه راجع به آن مشارکت کردند. امروز همه ما می‌دانیم که متد DST و اساس و بنیان کنگره60 بر مبنای ماه رمضان بنا شده است. اولین چیزی که ماه رمضان و روزه گرفتن به من آموزش می‌دهد این است که نظم را رعایت بکنم.

خود من هر جا در زندگی از نظم خارج شدم با بحران مواجه شدم. ماه رمضان به من می‌گوید که حتی اگر مصرف‌کننده مواد مخدر هستی مواد مصرفی خود را طبق نظم مصرف کن تاکمترین آسیب را ببینی و همان‌طور که می‌دانیم آقای مهندس با همین منظم کردن وعده‌های مصرفی خود توانستند به درمان اعتیاد نائل شوند. اگر بخواهم در ارتباط با سیگار و روزه گرفتن صحبت کنم باید در نظر بگیریم که در طول شبانه‌روز ساعاتی که من روزه هستم و در آن از نظم خاصی پیروی می‌کنم باید یادم باشد تا از نظم آدامس خوردن خود خارج نشوم. نباید به‌گونه‌ای باشد که من وعده‌های آدامس خود را از نظم خارج کنم و فقط در زمان بین افطار و سحر از آن مصرف کنم، اگر این اتفاق رخ دهد یعنی من از نظم درمان خود خارج شده‌ام.

بنابراین اگر من در سفر اول بخواهم روزه‌بگیرم حتماً باید به روش کنگره60 عمل کنم، یعنی روزه خود را بگیرم ولی وعده‌های مصرفی دارو و آدامس خود را به موقع مصرف کنم. خب در ماه رمضان قرآن نازل شده است و مخصوصاً در شب‌های قدر که استاد امین هم به آن اشاره کرده‌اند، ارزش این شب‌ها از هزار ماه بیشتر است. اما به چه دلیل؟ استاد امین در این مورد می‌فرمایند که اگر از ظلمت و گمراهی و اعتیاد یا هرگونه جهلی که در آن قرار گرفته‌ام بتوانم خارج شوم آن به منزله شب قدر برای من می‌باشد و فضیلت آن شب برای من از هزار ماه بیشتر است. استاد امین در سی دی فهم در این باره خیلی کامل صحبت می‌کنند که پیشنهاد می‌کنم آن را گوش دهید.

خب قطعاً هم همین‌طور است که یک فرد مصرف‌کننده که تمام دنیای او از تاریکی و نفرت و هزاران ضد ارزش دیگر پر شده اگر بتواند از آن دنیا خارج شود هر شب او به منزله شب قدر خواهد بود. امیدوارم با بهره‌گیری از فضیلت‌های این ماه با روزه گرفتن و تفکر کردن بتوانیم تا حدی به‌سوی نور حرکت کنیم تا بتوانیم تبدیل به چراغی شویم تا راه را برای سایر افراد روشن کنیم. ممنون از اینکه به صحبت‌های من توجه نمودید.

راهنمایان درمان اعتیاد به سیگار پارک طالقانی

تعدادی از لژیون های حاضر در پارک

 

عکاس: مسافر سیگار صابر

تنظیم: مسافر سیگار محمد 8

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .