English Version
English

انسان بودن یعنی انس گرفتن با طبیعت

انسان بودن یعنی انس گرفتن با طبیعت

دهمین جلسه از دوره بیست و هشتم جلسات ویلیام وایت، به استادی مسافر علی، نگهبانی مسافر امیرعلی و دبیری مسافر محمد با دستور جلسه «هفته درختکاری» جمعه 27 اسفند ماه 1400 ساعت 7:30 صبح در محل پارک طالقانی آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان علی هستم مسافر سیگار؛
خیلی خوشحالم که در این جایگاه قرار گرفتم تا خدمت کنم. خب همه می دانیم که چندین سال هست که در کنگره60 رسم درخت کاری به وجود آمده است که استارت آن از هیدج شروع شد. یک گروهی بودیم که تقریبا حدود 120 نفر می شدیم که نقطه صفر شروع درختکاری در کنگره60 با آن جمع شروع شد. زمانی که آقای مهندس وادی دوازدهم را نوشتند تقریبا تا دو سال بعد آن ما به صورت انفرادی در خانه و یا جاهای دیگر درخت می کاشتیم و آقای مهندس هم همیشه توصیه می کردند که در خانه و باغچه یا باغ خود حتما اگر موقعیت اش را دارید درخت بکارید. بعد از مدتی هم این موضوع درخت کاری به صورت رسمی و گروهی در کنگره60 با دستور آقای مهندس شکل گرفت.

اگر توجه کنید افراد زیادی در همین اردو درختکاری تمام تلاش خود را می کنند تا در این چرخه به طبیعت کمک کنند. به نظر من انسان بودن یعنی انس گرفتن با طبیعت با هستی و با آدم بودن خیلی متفاوت است. انس یعنی اینکه به همان میزان که من از این طبیعت استفاده می کنم و بهره می برم به همان میزان بهره برسانم و یک کاری در این هستی انجام دهم. این هستی و این بستری که خداوند آن را خلق کرده را من هم در حفظ آن فعالیت کنم تا برای آیندگان هم باقی بماند.

فکر کنید اگر آقای مهندس بعد از رها شدن و درمان شدن از بند اعتیاد رها می کردند و سراغ زندگی شان می رفتند الان من در چه وضعیتی بودم؟ دید آقای مهندس چقدر وسیع و بلند است که به گونه ای عمل می کنند و به ما آموزش می دهند که همان گونه عمل کنیم تا اثری از خود برای افراد بعد از خود به جا بگذاریم. در کنگره60 هر فردی بعد از رسیدن به رهایی خود بایستی سالی حداقل یک درخت بکارد، امیدوارم هر کدام از شما بتوانید 120 درخت بکارید. خود من در تمام این سال ها به دستور آقای مهندس اجرا کردم و هر سال درختی را کاشته ام.

عمر مشخص نمی کند که تا چه زمانی هستم بنابراین در همین مدت زمان تمام تلاش خود را می کنم که حتی شده یک تاثیر کوچک از خود به جای بگذارم و تمام سعی خود را می کنم که به محیط زیست آسیب نرسانم. چون همه می بینیم که حال کره زمین خراب است و یکی از نشانه هایش همین بیماری کرونا می باشد که این بیماری به وجود آمد تا انسان ها را سر جای خودشان برگرداند تا شاید کمی تفکر کنیم که به چه سمتی در حال حرکت هستیم. امیدوارم سال ها در کنار هم باشیم و درخت بکاریم و به فرزندان خود نیز درخت کاشتن را آموزش بدهیم. از اینکه به صحبت های من توجه کردید بسیار سپاسگزار هستم.

 

عکاس: مسافر سیگار صابر

تنظیم: مسافر سیگار محمد 8

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .