English Version
English

متد‌های کنگره 60 در تمامی گروه‌های درمان اعتیاد کاربرد دارد

متد‌های کنگره 60 در تمامی گروه‌های درمان اعتیاد کاربرد دارد

1400/12/22

بیل عزیز،

امیدوارم خوب باشید. من خوب هستم

از بابت معرفی دکتر جورج بازهم از شما سپاسگزارم. و اکنون ما بحث‌های جالبی درمورد فیزیولوژی باهم داریم، که به احسان گفته‌ام که تمامی مکاتبات من و جورج یک نسخه برای شما ارسال کند.

امروز که یازدهم مارچ است من از مراسم درختکاری آمده‌ام. و با وجود اینکه باران می‌بارید ما در تهران در سه نقطه اقدام به کاشت درخت کردیم و فکر می‌کنم جمعاً بیش از 2000 نفر در این مراسم شرکت کردند و هر نفر حداقل سه درخت کاشتند و البته تا 5 سال مسئولیت آبیاری این درختان نیز بر عهده ماست که با سازمان‌های مربوطه منابع طبیعی و یا جنگل‌داری نیز تفاهم‌نامه داریم.

درخت و محل کاشت را آن‌ها می‌دهند، حفر چاله و کاشت درخت و آبیاری تا 5 سال بر عهده ماست، البته امروز درختکاری در اکثر نقاط کشور که کنگره 60 وجود دارد انجام پذیرفت؛ البته افراد بیشتری می‌خواستند در این درختکاری شرکت کنند که با شرایط بارانی بودن هوا، امکان پذیرفتن افراد داوطلب بیشتر را نداشتیم. امیدوارم یک روز در تمامی گروه‌های ریکاوری کاشت درخت یکی از مراسم و خدمت به جامعه باشد و هر فرد رها شده از اعتیاد، بایستی سالی یک درخت بکارد و آن‌ را آبیاری کند.

در کنگره هفته دیده‌بان را به خوبی پشت سر گذاشتیم و هفته درختکاری بلافاصله شروع شد.

از اینکه در کشورهای دیگر مثل ژاپن گردهمایی ریکاوری فعال هستند و اینکه شما همیشه سعی دارید که به آن‌ها در سطح جهانی کمک کنید، بسیار مسرور می‌شوم، امیدوارم بتوانم به آرامی روش‌های بهتری را با آن‌ها در میان بگذارم.

و اما از اینکه امروز مشاهده می‌کنیم که در این قرن بعضی از انسان‌ها به خیابان تانک ارسال می‌کنند. من هم بسیار آزرده خاطر می‌شوم و این داستان غصه داری است که همیشه وجود داشته است و کشور من هم هشت سال درگیر این قصه پر غصه بود؛ ولی ما امروز می‌دانیم که متاع زندگی درهم است؛ یعنی خوبی‌ها با بدی‌ها و زشتی‌ها با زیبایی‌‌ها و سلامتی‌ها با بیماری‌ها درهم بافته شده‌اند، و بایستی در میان این امواج سبک و سنگین و خطرناک موج‌سواری را فرا بگیرم، گاهی با خشم با امواج سنگین به زیر آب فرو می‌رویم و گاهی بسان پر کاهی بر روی آب شناوری، تا موج‌سواری را فرا بگیریم.

بیل عزیز؛ در پاسخ به سؤال‌ها. برای من راحت‌تر است که سؤال‌های ساده و مشخص را زودتر پاسخ بدهم؛ یعنی به ترتیب پاسخ سؤال‌ها را نمی‌دهم.

سؤال: آیا برای بعضی از شعب کنگره 60 لیست انتظاری وجود دارد؟ چقدر طول می‌کشد تا افراد بتوانند در کنگره شروع کنند.

جواب: اکنون در کنگره هیچ لیست انتظاری وجود ندارد و افراد بلافاصله وارد کنگره می‌شوند و ما به سرعت در حال اضافه کردن مراکز خود هستیم.
در بعضی شعب لیست انتظار داشتیم؛ چون مشکلاتی به وجود آمد، گفتم لیست انتظارها را جمع کنند، هر وقت ظرفیت کامل بود، پذیرش نکنند و هر وقت جا برای تازه‌واردین باز شد، بدون اطلاع قبلی پذیرش را باز کند.

سؤال: چند درصد از اعضای کنگره 60 قبل از ورود به کنگره 60 روش‌های درمانی دیگر را امتحان کرده‌اند؟

جواب: حدود نزدیک به 90 درصد.

سؤال: چه تعداد نیروی حقوق بگیر در کنگره 60 فعال هستند؟

جواب: هیچ نیروی حقوق بگیر در کنگره وجود ندارد و در کل حدود 4800 چهار هزار و هشت‌صد نفر در کنگره 60 به صورت نیمه وقت و داوطلبانه کار می‌کنند و هیچ حقوق یا دستمزدی دریافت نمی‌کنند.

سؤال: آیا می‌توان متدهای کنگره 60 را برای استفاده در گروه‌های دیگر درمان اعتیاد یا آژانس‌های سلامتی به کار برد؟ آیا تا به حال این کار انجام شده است؟

جواب: بله می‌توان متد‌های کنگره 60 را در تمامی گروه‌های دیگر درمان اعتیاد به کار گرفت؛ مخصوصاً متد DST که من تصور می‌کنم و اطمینان دارم اگر بخواهیم اعتیاد را درمان کنیم از این متد می‌توانیم استفاده کنیم. خواه درمان با متادون باشد و یا داروی دیگر. اصلاً متد DST متدی است برای پس گرفتن هر نوع دارو و یا حتی الکل و سیگار از فرد مصرف کننده آن دارو. اکنون متد DST و سایر روش‌های کنگره 60 در کلینیک‌های درمان اعتیاد زیادی به کار گرفته شده است که این کلینیک‌ها زیر نظر پزشکان متخصص درمان اعتیاد می‌باشد.

توضیح: این سؤال را خودم اضافه کردم: آیا افراد درمان شده در کنگره 60 بایستی برای همیشه در جلسات کنگره 60 شرکت کننده؟

جواب: خیر، زمانی که درمان فرد به اتمام رسد که حدود یک سال می‌باشد، بهتر است فرد یک سال دیگر در جلسات شرکت کنند، پس از آن دیگر لازم نیست در کنگره باشد و ما سعی می‌کنیم این افراد پس از درمان از کنگره بروند تا جا برای بقیه باز شود؛ اما افرادی که مایل به خدمت داوطلبانه هستند، می‌توانند در کنگره خدمت کنند و برای اینکه خدمت به همه برسد، جایگاه‌های خدمت زمان‌بندی است، یعنی دوره کمک راهنمایی چهار سال، دوره خدمت مرزبانی 14 ماه است و غیره ...
پاسخ بقیه سؤال‌ها در یادداشت‌های بعدی.

شکوه گیاهان و گل‌های بهاری برای شما پرشگون باد

دوست و برادر شما در زمین و آسمان

حسین

March 13, 2022

Dear Bill,

I hope you are fine, I am well.

Thank you again for introducing Dr. George, we are having some interesting communications about physiology. I have asked Ehsan to copy you on our communications.

Today is 11th March and I have returned from the Tree planting ceremony. Although it was raining we were able to plant trees in 3 different areas of Tehran. More than 2000 individuals participated in this ceremony. Each person planted at least 3 tree saplings and we will water them for the next 5 years.

We are in agreement with related organizations like “natural resources organization” and they provide the saplings and also make decisions on the areas. We dig, plant, and water for 5 years.

More members wanted to participate in this ceremony but the weather was disturbed and we couldn’t accept more participants.

Hopefully, one day all the recoverees will learn to plant a tree each year and water it for years to come.

The Dideban week is over and the tree-planting week started within Congress 60.

I am so delighted that you are even in connection with the recovery advocacies of Japan and trying to guide them.

Hopefully, we will be able to share better methods of treatment with them in the future.

My heart is also wounded to see even in this century some people are sending tanks to the streets.

This sad story has existed since the beginning, my country experienced it for 8 sad years.

We know now, life is a mixture of good and bad, beauty and ugliness, health and illness. We must learn how to surf these horrible waves of life. Sometimes we feel rage and the heavy waves drag us under and other times we are surfing the waves like a light straw. This is happening so that we will learn how to surf the waves of life.

Dear Bill, I am answering the more simple questions out of order.

is there a waiting list to participate in some branches of Congress 60? How quickly can people begin participation in Congress 60?

Some branches used to have waiting lists but it didn’t work out well. Now all branches must accept newcomers to the maximum capacity and if the capacity is full they will stop accepting without making a waiting list.

When there are empty sits they will start accepting again.

What percentage of Congress 60 members have tried other methods of treatment

before coming to Congress 60?

About %90

How many salaried staff does Congress 60 employ?

About 4800 individuals are working within Congress 60 half-time and voluntary and no one receives any salary.

Could the methods of Congress 60 be adapted for use within other addiction treatment

or health care agencies? Has this been done before?

Yes. Congress 60’s methods can be adapted and used, especially, The DST method (even with Methadone) which is a great method to treat any type of addiction.

Now the DST method is being used in many addiction treatment clinics across Iran.

This question has been added by me:

Should recoverees stay at Congress 60 forever?

Nope. The treatment process is about one year and it is suggested that recoveree continues to participate for another year after completion of treatment. And then whether they become voluntary forces of Congress 60 to serve others or they must leave so we have enough space to accept newcomers.

Each serving position is also based on timing and for example, the co-guide position is about 4 years.

I will write the answer to other questions at our next communication.

Friends and brothers on heaven and earth forever.

Hossein

مترجم: مسافر احسان
تایپ: مسافر محمدحسین
تنظیم: مسافر ابراهیم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .