English Version
English

در کنگره قوانین هستی و کلام‌الله را اجرا می‌کنیم

در کنگره قوانین هستی و کلام‌الله را اجرا می‌کنیم

یاد الله در هر جا، یاد خود از قطره به اقیانوس است.
تاریخ، خودبه‌خود تکرار نمی‌شود. فاعل می‌خواهد و این انجام‌ها در دوران زندگی، گویی نمی‌خواهند از گردونه خود پا فراتر بگذارند و احساس هر کس بر این باور است که از اشتباهات درس نگیرد و خود به‌ تنهایی، معلم خود باشد. این سبب تکرار مکرر می‌شود به‌طوری‌که تجربه از گردونه زمان به‌طرف خارج، پرتاب می‌گردد و جایش را حماقت و باورهای دروغین می‌گیرد و هر مطلبی به زمان خود تکرار می‌شود.
در خدمت دیده‌بان انضباطی کنگره ۶۰ مسافر محمدصادق صداقت فرد هستیم، از ایشان تشکر می‌کنیم که زمان خود را در اختیار نمایندگی ایمان و سایت کنگره ۶۰ قرار دادند. به همین مناسبت مصاحبه‌ای ترتیب دادیم که توجه شما را به این گفتگو جلب می‌نماییم.
آنتی ایکس مصرفی ایشان هروئین، راهنما مسافر رضا ترابخانی رهایی ۱۹ سال، رشته ورزشی راگبی.

ایده لژیون انضباطی به چه صورت شکل گرفت و چگونه تا این مرحله رسیده است؟
ایده اولیه هر موضوعی در کنگره از آقای مهندس است و چند سالی است که این لژیون اجراشده، اما به‌صورت مستمر و ریتمیک درگذشته نبوده است، در هر شعبه مسئولیت با خود آن‌ها بوده و انجام می‌شده و یک سالی یادم هست که آقای خان دیده‌بان بودند و با آقای حمید مرادی در دفتر مرزبانی آکادمی، افرادی که در شعب نمی‌توانستند انضباطی شوند آنجا انضباطی می‌شدند تا بعدها آقای ترابخانی مسئول لژیون انضباطی شدند که دیده‌بان کمک راهنمایان بودند، سپس آقای کورش آذر پور و آقای بابک لطفی لژیون انضباطی را برگزار می‌کردند.
آن زمان آقای سلامی دبیر شورای دیده‌بانان بودند که با هماهنگی مهندس، بنده وارد جایگاه دیده‌بان انضباطی شدم و اوایل در نمایندگی پرستار همه از تهران و شهرستان‌ها می‌آمدند، سپس متوجه کار نامناسب خود شدیم و انرژی بسیاری از همه صرف می‌شد، زیرا بعد از خارج شدن از نمایندگی حال خوشی نداشتیم و یک‌سال هم به همین صورت پیش رفتیم، بنابراین با مشورتی که با جناب مهندس انجام شد؛ ابن برنامه کنسل و هر فردی در شعبه خود این کار را انجام داد و فکر کنم تا امروز ده الی دوازده بار قوانین این لژیون تغییر و تکامل پیدا کرده است و همه به دلیل راهکارهای عالی جناب مهندس بوده که به‌ عنوان بزرگتر این خانواده را مدیریت می‌کنند و در حال حاضر بسیار آرام در شعب انضباطی بدون هیچ دغدغه و تنشی انجام می‌شود و بنده هم فقط مسئولیت مدیریت این افراد را دارم و همانند یک ابزار و دیده‌بان انضباطی افرادی را که برای‌ نظارت به شعب می‌روند، آن‌ها را مدیریت و با مشورت جناب مهندس کارها به‌ خوبی در حال انجام است.

در یکی از مصاحبه‌های قدیمی شما فرمودید نگاه افراد زمان ورود در کنگره، آموزشی می‌شود. به چه صورت ممکن است انسان نگاهی آموزشی پیدا کند و از آتش درون فاصله بگیرد؟
این تغییر در نگاه آموزشی در طول زمان اتفاق می‌افتد و همه به این مرحله نمی‌رسند، شاید افرادی باشند که بعد از سال‌ها هنوز نکات را نمی‌بینند و البته شاید من در جایگاه دیده‌بانی این را فراگرفتم که دقیق‌تر نگاه کنم. نگاه آموزشی به معنای این است که آموزش را از چیزی که می‌شنوم یا می‌بینم، کسب کنم، اما تا اجرا کردن مسیر بسیار است.

لحظه دشواری در آن لحظه احساس نمی‌شود آنچنان‌که یادآوری آن دشواری دشوار است. لطفاً این پیام را با یک سفر اولی مرتبط فرمایید.
لحظه دشواری همان لحظه‌ای است که تازه‌وارد می‌گوید وای یکسال، یازده ماه سفر من به طول می‌انجامد؟ اما ما کوتاه و به راحتی یک‌سال را می‌گوییم. او سال‌ها یازده ماه نمی‌آید و سال‌ها درمان نمی‌شود، اما اگر همان یازده ماه اول آمده بود درمان می‌شد.

با توجه به‌ نام لژیون انضباطی که کمی بار منفی دارد، لطفاً در باب این جمله خود کمی برای ما توضیح دهید؛ این لژیون همانند گارد ریلی است که دلیل خارج نشدن مسافر از مسیر است.
لژیون انضباطی یعنی مسئول نظم کنگره ۶۰ و مسئول انضباط که باید باشد. اگر در جاده گاردریلی نباشد و ماشین شما از جاده خارج شود ممکن است تا دویست متر پرتاب شود، اما اگر گاردریل باشد ممکن است ده متر آنطرف‌‌تر پرت شود و اگر ده متر از جاده دور شوید راحت‌تر است که به جاده برگردید یا دویست متر؟ قطعاً ده متر و کار لژیون انضباطی این‌گونه به گارد ریل شباهت دارد.

به‌عنوان دیده‌بان لژیون انضباطی که با این موضوع سروکار دارید، گریز مسافر چقدر مانع سفر او می‌شود؟
من همیشه می‌گویم، یک گریز مسافر را سه ماه عقب می‌اندازد، بله در سفر اختلال به وجود می‌آید.

برای همسفرانی که مسافر آن‌ها خوب سفر نمی‌کند و یا گریز می‌زنند و یا برگشت می‌خورد چه پیامی دارید؟
در بسیاری اوقات مسافر درمان شده و همسفر مانع کنگره آمدن و خدمت کردن او می‌شود. بعد از یک‌سال همان همسفر نگران برگشت‌ مسافر خود است و خواستار این است که او را دوباره بپذیریم. مسافر در هفته‌ یک‌بار در جلسات جهان‌بینی شرکت می‌کرد، چه ضرری می‌رساند که نباید می‌آمد؟ مسئله بعدی همسفر را که بال پرواز می‌نامند و اینقدر ارزشمند است، همان‌قدر هم باید کارایی داشته باشد، آن بال پرواز به‌ اندازه ارزش خود که بسیار بالا است باید کارایی داشته باشد و نمی‌خواهیم فقط اسم با خود به یدک بکشیم، بلکه باید یک همسفر کارآمد و به‌اندازه آن اسم توان انجام کار را داشته باشد، نه این‌که در حاشیه قرار بگیرد که فلان شخص چه لباسی پوشید، فلان شخص چه حرفی زد.
این‌ها برای خارج از اینجاست و برای چنین منظوری به اینجا نیامده است. مسافران مسئولیت خود را گردن شخصی نمی‌اندازند و این صحبت‌ها را گفتم که همسفران بدانند؛ همه‌ مسائل گردن مسافر نیست. ما به مسافر می‌گوییم مسئولیت با خودت است و به همسفر هم می‌گوییم؛ امکان مقصر بودن شما نیز هست و هر دو هم درست است. سیستم در کنگره به این شکل است، جایی هل می‌دهیم و جایی می‌کشیم، قانون هستی به این شکل است. در سی‌دی حیله‌گر جناب مهندس فرمودند؛ خدا خودش حیله و دام را می‌سازد و خودش هم نجاتت می‌دهد و این قوانین هستی است که ما هم در کنگره همین قوانین هستی و کلام‌الله را اجرا می‌کنیم.
در آخر خدا قوت به سایت کنگره ۶۰ و شما می‌گویم همه سلامت و برقرار باشند.

عکس: مسافر امیر مرزبان مسافران نمایندگی ایمان
مصاحبه و ارسال: همسفر افسانه مسئول سایت نمایندگی ایمان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .