English Version
English

تنها پیوند محبت است که باعث لذت بخش شدن خدمت در کنگره می‌شود

تنها پیوند محبت است که باعث لذت بخش شدن خدمت در کنگره می‌شود

به مناسبت جشن هفته دیده‌بان نمایندگی شهر ری پذیرای دیده‌بان نمایندگی شهرستان‌ها مسافر احمد حکیمی بودیم، مرزبان خبری گروه خانواده همسفر زهره و مرزبان خبری مسافر رحیم مصاحبه‌ای دل‌نشین با ایشان ترتیب دادند که در ادامه تقدیم نگاه شما مهربانان می‌کنیم.

مسافر احمد با آنتی ایکس مصرفی شیره و تریاک وارد کنگره شدند، ایشان به روش DST و داروی اُپیوم به مدت هشت ماه با راهنمایی آقای مهندس حسین دژاکام سفر کردند، در رشته ورزشی تیراندازی با کمان فعالیت و اکنون بیش از بیست سال است که به لطف خداوند و دستان پرمهر جناب مهندس از بند اعتیاد آزاد و رها هستند.

لذت‌بخش‌ترین جایگاهی که در کنگره تجربه کرده‌اید، کدام جایگاه بوده است؟
همه جایگاه‌های خدمتی لذتی خاص البته با مسئولیت‌های مختص به خود را همراه دارد، بنابراین بسیار مهم است که فرد در جایگاه خدمتی از لحاظ جهان‌بینی با دید درستی انجام وظیفه کند، زیرا اگر بار مسئولیتی که به عهده دارد را به‌ درستی انجام دهد، قطعاً لذتی وصف ناپذیر در بر خواهد داشت. در کنگره پایه و مبنای تمام جایگاه‌ها محبت است و با وجود این محبت همیشه خدمت برای فرد لذت‌بخش است، بنابراین خدمت تأثیر مطلوبی بر زندگی فرد دارد.

شما در کنگره مسئول صدور کارت هستید، در صورت امکان کمی در مورد این جایگاه خدمتی برای ما بیان کنید؟
هر فردی که وارد کنگره می‌شود باید کارت عضویت داشته باشد، کارت عضویت برای تازه واردین برای مدت ۶ ماه صادر می‌شود و پس از گذشت این مدت مجدد کارت دو ساله تمدید می‌شود، افرادی که بیش از پنج سال از رهایی آن‌ها می‌گذرد، با شرایط خاصی کارت آزادمردی به این عزیزان تقدیم می‌کنیم.

دیدگاه شما برای جهانی‌شدن کنگره چیست؟
قطعاً این اتفاق خواهد افتاد، زیرا بنیان کنگره ۶۰ و اعضای آن ایمان دارند که متد DST کاملاً اصولی، علمی، عقلانی و از طرفی الهی است، بنابراین بایستی این موضوع به جهت کاهش درد و رنج بشر گسترش یابد و قطعاً مسائل دیگری به‌ مرور زمان اتفاق خواهد افتاد، چندین سال پیش قابل تصور نبود که روزی ۱۲۰ نمایندگی در کل کشور همراه با تعداد کثیری تیم و رشته ورزشی خواهیم داشت، در واقع قابل احساس نبود و دور از باور بود، اکنون پس از ۲۰ سال به این نقطه رسیدیم و قطعاً در آینده‌ای نه چندان دور شاهد جهانی شدن کنگره خواهیم بود، بنابراین باید علم کنگره به روز باشد و گسترش پیدا کند.

آیا تاکنون از خدمت در کنگره احساس خستگی کرده‌اید، به نظر شما چگونه فردی در کنگره می‌توان خدمت کند، اما خسته‌ نشود؟
جایگاه‌ها در کنگره ۶۰ متفاوت هستند، از این لحاظ دو خدمت را شامل می‌شود، موضوع خدمت در اولویت و اهمیت بیشتری است که یکی جایگاه بنیان و دیگری کنگره دیده‌بانان می‌باشد، مسئولیت این دو جایگاه خدمتی نسبت به مسائلی  از جمله خانواده، کار و موارد جانبی در اولویت است، یعنی برای این خدمت‌گزاران مسئولیت امور کنگره در اولویت قرار دارد، اما بخش‌های دیگر فرد به فراخور حال خود، محیط کار، خانواده‌ و ساختار زندگی خود تشخیص می‌دهد که خدمت برای شرایط او مناسب است یا خیر که انجام دهد، در غیر این‌صورت با تلاش گوشه‌ای هر چند کوچک را پوشش می‌دهد و خود را از خدمت محروم نمی‌کند.
کمک فرد از لحاظ مالی نیز خدمت محسوب می‌شود، زیرا با حضور خود به کنگره اتصال دارد و از کنگره کافی می‌برد، برنامه‌ریزی خدمت بر عهده خود فرد است؛ اما قطعاً و یقیناً در آینده افرادی در کنگره ۶۰ شرکت و خدمت می‌کنند که شرایط خاصی داشته باشند یعنی زمان خود را صرف کنند، زیرا هر فردی  قادر به این کار نیست، به عنوان مثال کارمندی که هر روز باید تا ساعت ۵ بعدازظهر در محل کار خود می‌باشد، قادر به خدمت مرزبانی یا جایگاه خدمتی دیگری نیست، بنابراین خدمتگزار باید از افرادی باشد که شرط زمان را داشته باشند، در حال حاضر اولویت خدمت در کنگره ۶۰ خدمت به خانواده است و با در نظر گرفتن شرایط زمان کافی می‌توانند خدمتی انجام دهند.

به نظر شما دلیل تأکید بنیان کنگره ۶۰ درمورد نوشتن سی‌دی‌ها چیست؟
به دلیل آموزش، برای یادگیری زبان خارجی باید نوشت، زیرا با شنیدن نمی‌آموزیم، به عنوان مثال اگر دانش‌آموز کلاس اولی بدون دفتر و کتاب به مدرسه برود یا معلم روی تخته ننویسد و تنها خط عمودی را تعریف کند، اصلاً نمی‌دانستیم که خط عمودی یعنی چه؟ این اصلاً امکان‌پذیر نیست؛ مخصوصاً در حوزه اعتیاد و مصرف مواد که با بیماری‌های دیگر تفاوت بسیاری دارد، اعتیاد بیماری است که قبل از درگیری جسم، تفکر و اندیشه را مورد هجوم قرار می‌دهد، بنابراین نوشتن سی دی برای تمرکز فکر از واجبات است.
به نظر من در آینده‌ای نزدیک فردی که سی دی نمی‌نویسد، در کنگره و یا هر ساختار دیگری جایی ندارد، زیرا در واقع بدون علم و آموزش کنگره نمی‌تواند با اعضای کنگره هم خوانی و هماهنگی داشته باشد، اینک در برخی شعب با توجه به‌ لیست خدمتی متوجه می‌شویم که افرادی سی‌دی‌ نمی‌نویسند و به این دلیل کاملاً از وضعیت آشفته‌ای برخوردار هستند؛ اعضای شعبه نیز از وضعیت ظاهری، کلام و رفتار آن‌ها رضایتی ندارند، به عقیده من نوشتن سی دی بسیار مهم و اساس کار است.

قطعاً در مدت ۲۰ ساله حضور خود در کنگره تغییرات فراوانی داشتید، نقش دیده‌بانان در این تغییرات به چه شکلی بوده است؟
در حقیقت نقش پررنگ و به سزایی داشته و به قول امروزی‌‌ها افراد بسیاری جلوی صحنه نیستند، اما از طریق حس  و جاذبه متوجه می‌شوند که در آن شعبه‌ها چه خبر است، بنابراین نقش مؤثری دارند، شاید برای عزیزان غیر قابل باور باشد که بیش از یک سال زمان صرف شد که جزوه C14 را به نگارش و تنظیم کنیم، بنابراین نقش آن برای سایر اعضاء قابل تصور نیست، اما به یقین نقش مهمی دارد که در پیام آقای مهندس بیان‌شده و مشهود است البته منظور من از بیان این نکات؛ اهمیت جایگاه می‌باشد، زیرا جایگاه مانند ستونی است و پرمفهوم است؛ بنابراین باید درمورد آن بحث و صحبت شود.

نظر خود را در مورد این کلمات بیان کنید؟
آقای مهندس حسین دژاکام؛
مطالبی که ایشان رضایت دارند را می‌گویم؛ ایشان استاد راهنما و معلمی راستین هستند.
کتاب حال شما چه طور است؟ روبه‌رو شدن با خود
تیر و کمان؛ ورزشی بسیار مفرح و مؤثر در جهان‌بینی فرد
درختکاری؛ حیات و زندگی ما وابسته به کاشت درختان دارد.

در انتها دیده‌بان مسافر احمد بیان کردند؛ امروز من به نمایندگی از دیده‌بان مسافر کوروش آذرپور در این مکان حضور دارم، امیدوارم ایشان سلامتی کامل خود را به دست آورد و مانند گذشته در مسیر خدمت قرار داشته باشد، بابت حضور در شعبه‌ای که مسافر کوروش آن را راه‌اندازی کرد و حرکت خود را آغاز کرد، خوشحال هستم، امیدوارم بتوانم به نحو شایسته‌ای حق مطلب را ادا کنم.

با تشکر فراوان از شما که زمان گران‌بهای خود را در اختیار سایت قرار دادید.

طراح سؤالات؛ رابط خبری همسفر زهرا لژیون کمک راهنما همسفر نسرین (لژیون ۱)
تهیه، تنظیم و ارسال؛ کمک راهنما همسفر فاطمه (لژیون ۴)
عکاس؛ مسافر امیرحسین لژیون کمک راهنما مسافر علیرضا (لژیون ۵)
گروه همسفران نمایندگی شهر ری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .