English Version
English

برای جا افتادن یک موضوع باید زمان طی شود

برای جا افتادن یک موضوع باید زمان طی شود

جلسه سیزدهم از دور سی و سوم کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی گیلان روزهای یکشنبه با استادی مسافر ارسلان و نگهبانی مسافر حمیدرضا و دبیری مسافر مهدی با دستور جلسه "وادی دوازدهم و تاثیر آن روی من" در تاریخ 26 دیماه 1400 ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان ارسلان هستم یک مسافر از نگهبان ودبیر محترم متشکرم که به بنده  فرصت خدمت دادند تا بتوانم آموزش بگیرم  خداوند زمانی که انسان راخلق کرد به اوقدرت اختیار داد تا خودش انتخاب نماید که درمسیر ارزشها قدم بردارد یا در مسیر ضدارزشها، وهرگز این طور نیست که اگر بنده امروز درمسیر ضد ارزشها حرکت کردم تا آخر عمر محکوم به ادامه دادن همان مسیر باشم.

در  ابتدای وادی دوازدهم اشاره گردیده است که خداوند به انسان اختیار عطا نموده است وانسان میتواند مسیر زندگی خویش را تغییر بدهد. اگر تا دیروز در مسیر ویرانی و نابودی بودم حالا میتوانم در مسیر ساختن حرکت کنم واگر تا دیروز تخریب بوجود آوردم امروز شهر وجودی خود را بسازم. درقسمتی از وادی دوازدهم درمورد القاء صحبت گردیده است القاء به این معناست که چیزی به چیز دیگر منتقل گردد احیاء به معنای زنده نمودن است و بزرگترین زنده کننده عالم قدرت مطلق الله است وتحرک هم برای همه موجودات هستی وجود دارد وهر موجودی باید تحرک داشته باشد و اگر این تحرک نباشد آغاز سقوط است و باعث مرگ می‌شود درجهان ما همه چیز بر مبنا و اصل ازداد بوجود آمده است.

نمیتوانیم بگوییم همه اشخاص باید به یک شکل باشند یک سوالی که در ابتدای سفر اول  همواره در ذهن بنده بود این بود که می‌گفتم چرا درکنگره همه به درمان نمی‌رسند یا اگر تعدادپنج مرزبان در کنگره خدمت می‌کنند همه آنها اخلاقیات مشابه ندارند؟ دلیلش را در کنگره فهمیدم زیرا باید این اتفاق به همین شکل بیفتد تا هر چیز جایگاه خود را داشته باشد و من متوجه اهمیت آن بشوم برای مثال اگر همه به درمان می رسیدند.

من ارزش سفر در کنگره وآموزش گرفتن را نمی فهمیدم واگر اخلاق بد نمی دیدم خوبی ها را متوجه نمی‌شدم واگر تاریکی نبود روشنایی مفهومی نداشت به همین دلیل است که به راحتی فرق یک مسافر موفق که سفر خود را تمام میکند و به درمان و رهایی میرسد با شخصی که درجا میزند خودش را نشان می‌دهد زیرا آن مسافر که سفر خوبی داشته است به نکاتی عمل کرده مثل سی دی نوشتن، آموزش گرفتن، شرکت در جلسات، رعایت قوانین و مسافری که سفر خودرا خراب میکند یا درجامیزند به این مسائل بی توجه بوده است به همین خاطر برایمان ارزش سفر او قابل رویت است و فلسفه نشستن در این جلسات همین است که من به عنوان یک مسافر یا راهنما نقاط ضعف خودم را بشناسم وآنها را اصلاح نمایم.

اگر میخواهم که در چرخه بازی بمانم باید به همین ازدادها نگاه کنم سرفصل وادی می گوید: در آخر امر، امر اول اجرا میشود یعنی ما برای اینکه به خواسته خود برسیم برای مثال محصول یا میوه ای داشته باشیم باید ابتدا بذر آن کاشته شود و بعد به آن رسیدگی نماییم و زمان رادر نظر داشته باشیم اگر امروز ما، در کنگره هستیم و میخواهیم به درمان برسیم و زندگی خوب و ایده ال داشته باشیم باید بذر آن را بکاریم و با آموزش گرفتن جهان بینی کتابها وجزوات آن را آبیاری کنیم باید دانست اگر بخواهیم محصول خوبی بگیریم باید فرایند زمان رادر نظر داشته باشیم به قول نوشتار (بهترین راه) همیشه کوتاه ترین راه بهترین راه نیست و باید برای جا افتادن یک موضوع زمان طی شود من همیشه سعی میکنم از تجربیاتم برای مسافران بگویم زیرا برای خود من اتفاق افتاده است بنده در درمان سیگار در دوره اول شرکت در لژیون عجله داشتم شش ماه از سفر سیگارم گذشته بود گفتم خوب دیگر لازم نیست آدامس بخورم وهمه چیز خیلی خوب بود و اصلا هوس سیگار هم نکردم اما در واقع این مسئله ظاهر امر بود و من زمان را در نظر نگرفته بودم و یک جایی به خودم آمدم که دیدم قلیان مصرف می کنم.

بنابراین زمان نقش مهمی در درمان هر شخص مسافر دارد در انتهای وادی هم جناب مهندس به مسئله درختکاری اشاره نموده‌اند و فرمودند مسافرانی که یکسال از رهایی آنها گذشته است می‌توانند در جشن درختکاری شرکت نمایند که کار بسیار عاشقانه ونشانه محبت است چون مصرف کننده مواد بوده‌ام و مدتها تخریب به خود و دیگران و جامعه و طبیعت  زده‌ام حالا میتوانم از این فرصت استفاده نمایم وآبادانی به وجود بیاورم وآبادانی هم به کاشتن درخت در یک هکتار زمین نیست از یک درخت شروع میگردد. ممنونم که به صحبت های بنده توجه کردید.

اخذ شال کمک راهنمایی 

اخذ شال کمک راهنمایی توسط مسافران عادل، امیر، مهدی توسط اعضای نمایندگی گیلان تبریک عرض نموده و خواستار موفقیت روز افزون در جایگاه خدمتی جدید برای شما می باشم.

جلسه کمک راهنمای تازه وارین با ایجنت محترم شعبه

برگزاری لژیون ویلیام ئایت با کمک راهنمای مسافر ارسلان

جلسه هماهنگی اعضای OT

خدمتگزاران 

عکس: مسافر سیامک
نگارش: مسافر محمد امین
ثبت: مسافر حمیدرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .