English Version
English

تغییر از مبدأ شروع می شود

تغییر از مبدأ شروع می شود

یازدهمین جلسه از دوره چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران آقا کنگرۀ ۶۰، نمایندگی شفا مشهد، با استادی مرزبان مسافر عبدالله ، نگهبانی همسفر وحید و دبیری همسفر امین با دستور جلسه "وادی دوازدهم و تاثیر آن روی من" روز شنبه 25 دی 1400 ساعت 17 آغاز بکار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان عبدالله هستم یک مسافر. دستور جلسه امروز وادی دوازدهم و تأثیر آن روی من هست. در آخر امر، امر اول اجرا می‌شود. وادی دوازدهم میگوید انسان تنها مخلوقی است که در کره زمین، دارای اختیار است. اختیار یکی از مهمترین چیزها است که خداوند به انسانها داده است. هیچ موجودی را در کره زمین پيدا نمی کنید که اختیار داشته باشد به جز انسان که در کار، اعمال، رفتار و کردارش دارای اختیار است. یکی از مهمترین اختیاراتش داشتن صفات خوب و صفات بد است. انسان دو بُعد دارد. یکی جسم و دیگری نفسانی است. جسمش از خاک تشکیل شده است و نفسش از جنس آتش است. در وادی دوازدهم یک مثلث تشکیل شده است که سه ضلع آن تغییر، تبدیل و ترخیص هستند. هیچ بنایی در هیچ جایی به یکباره ساخته نمی شود و احتیاج به قانون ذرات دارد. یعنی کم کم خشت به خشت بچینید، تا آن صفات و تغییر در شما عملی بشود.

تغییر از یک مبدأ شروع می شود و به یک مقصدی می رسد. بین مبدأ و مقصد یک فاصله است که
آن فاصله زمان است. زمان کلیدی ترین اصل است که هر انسان مجبور به آن توجه کند. باید زمان بگذرد تا بذری را که می کارید طی زمان مثلاً نه ماه از آب، خاک و آفتاب تغذیه کند. بایستی زحمت بکشید تا آن بذر، شکوفا بشود و از دل زمین بیرون بیاید و به آن خواسته که داشته اید برسید. خواسته ها از دو نوع معقول و نامعقول تشکیل شده است. برای رسین به خواسته های معقول و اهدافی که داریم بایستی تلاش کنیم و قدم برداریم. بهترین مثالی که می توانم بزنم این است که خود من بیست و دو سال در دل تاریکی بودم. با خود میگفتم من معتاد شده ام و در کنگره فهمیدم باید تزکیه و پالایش بشوم.

تا قبل از واردشدن به کنگره هیچ چیزی نمی دانستم و دانشی نداشتم. دانایی به مرور زمان و با تغییر، تبدیل و ترخیص در من به وجود آمد. مانند نطفه ای که در رحم مادر کاشته می شود. نه ماه زمان لازم است تا نطفه تشکیل شود. تا اینکه تبدیل به نوزاد شود و به دنیا بیاید. درکنگره ياد گرفتم که در هیچ کاری عجله نکنم. برای رسیدن به هر خواسته و اهداف چه بزرگ یا کوچک باید زمان صرف بشود و بها داده و پرداخت بشود تا به یک جایگاه مطلوبی برسیم. فرق ندارد، دانشجو، دکتر، مهندس یا خلبان باشیم. باید در آن راستا و مبدأ که در ذهنش تصویر سازی کرده است قدم بردارد. آموزش یکی از کلیدی ترین راهها است. یعنی قدم به راهی که می گذارید باید به آن سطح از آموزش برسید و اطمینان داشته باشید به آن خواسته ای که دارید می رسید. همان طور که من رسیدم. بعد از بیست و دو سال وارد کنگره شدم و از این بابت خدارا شکر می‌کنم.

آموزش های کنگره باعث شد من به اهداف اولیه خود برسم. من همیشه فکر می‌کردم اگر اعتیادم تمام بشود همه مسائلم حل شده است ولی وارد سفر دوم که شدم دیدم اعتیاد، کوچکترین مشکلم بوده است. جهانبینی و طرز افکارم هم باید عوض بشود و تغییر کنم. سطح فکر و دانایی، طرز صحبت کردن، نوع رفتار و کردار هم باید تغییر کند تا به آن جایگاه که مدنظرم هست برسم. زمانی که در صراط مستقیم قرار بگیریم، به جایگاهی که به ما تعلق دارد صد درصد می رسیم. مطلب دیگر اینکه یکی از مهمترین
و اساسی ترین کارهایی که در وادی دوازدهم به آن اشاره میکند انجام درختکاری است. من مسافر تخریبی که به اطرافیان و جامعه زده ام خیلی زیاد بوده است. بستن پیمان هم نیازمند گذشت یک سال از سفر دوم می باشد. یک هفته بخصوصی هم در کنگره به نام درختکاری نامگذاری شده است و اول اسفند ماه شروع می شود. من میتوانم برای جبران خسارت درختکاری کنم و با هماهنگی نمایندگی و لژیون خودم این کار را انجام دهم و مکانی را برای کاشت درخت انتخاب کنم. از اینکه با سکوت‌ تان به صحبت‌های من گوش داديد سپاسگزارم
 

نگارش: همسفر وحید لژیون یکم 
عکاس: همسفر محمد امین لژیون دوم 
تدوین عکس: همسفر محمد امین لژیون دوم 
ارسال خبر: همسفر فرزاد لژیون دوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .