English Version
English

تصمیم بگیر و شروع کن

تصمیم بگیر و شروع کن

خانم فاطمه در قسمت همسفران شعبه ابوریحان، پس از حضور در کنگره، به ورزش کوهنوردی علاقه‌مند شده و حالا کوهنوردی جزء برنامه هفتگی ایشان شده است، به مناسبت هفته همسفر با ایشان به گفتگو پرداختیم، شمارا به خواندن این مطلب دعوت می‌کنم.

لطفاً به‌رسم کنگره خودتان را معرفی کنید.
سلام دوستان فاطمه هستم یک همسفر، با تخریب بالای پنج سال وارد کنگره شدیم، آنتی ایکس مصرفی قرص و متادون، ۱۲ ماه و ۱۳ روز سفر کردیم، روش درمان DST، داروی درمان شربت OT، باراهنمایی‌های خوب آقای حمید جامی و سرکار خانم فاطمه کاوند، رهایی ۶ سال و ۸ ماه و ۲۳ روز.

در مورد نقش همسفر بودن و اهمیت آن برایمان صحبت کنید.
قبل از هر چیز هفته همسفر را به‌تمامی همسفران کنگره ۶۰ خصوصاً خانواده محترم بنیان کنگره ۶۰ سرکار خانم آنی و فرزندان گرامی‌شان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.
نقش همسفر در کنگره خیلی مهم است. همسفر، پشتیبان و حمایت‌کننده مسافرش است، حضور و همراهی او برای مسافر نوعی اعتمادبه‌نفس و قوت قلب ایجاد می‌کند. همسفر زمانی می‌تواند این نقش را به‌خوبی ایفا کند که آموزش‌دیده باشد و بیماری اعتیاد و چگونگی درمان آن را بشناسد. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که یک همسفر باید برای درمان مسافر انجام دهد این است که بستر مناسب در خانه ایجاد کند تا مسافر بتواند سفر خودش را در آرامش انجام دهد و به همین خاطر همسفر باید آموزش بگیرد و عمل کند.

چه مدت است که ورزش کوهنوردی را آغاز کرده‌اید؟ آیا قبل از سفر هم کوهنوردی می‌کردید؟
من قبل از سفر، حوصله پیاده‌روی را هم نداشتم، چه برسد به کوهنوردی، 100 متر که راه می‌رفتم کمر و مچ پاهایم درد می‌گرفت فقط یک‌گوشه می‌نشستم و اشک می‌ریختم.

چه چیزی شمارا به کوهنوردی علاقه‌مند کرد؟
در ابتدا من فکر می‌کردم که ورزش کوهنوردی کاری سخت و بیهوده است، اما رفتن به کوه باعث شد مخدرهای طبیعی بدنم به بهترین حالت ترشح کند و باعث ایجاد شادی و نشاط در من شود و این موضوع باعث شد که ورزش کوهنوردی از اولویت‌های مهم زندگی و جزء مهمی از برنامه‌های هفتگی من باشد. همسرم سالیان سال است به این ورزش علاقه‌مند است با تشویق ایشان، لطف خداوند شامل حالم شد و الآن 5 سال است که به این ورزش ادامه می‌دهم.

 

 

چه چیزهایی از کوهنوردی و طبیعت یاد گرفتید؟
یاد گرفتم برای رسیدن به هدفم، گام‌ها را هرگز بلند برندارم و باحوصله و صبر به بالاترین نقطه برسم و عظمت خالق یکتا را در طبیعت و کوه، بیشتر از همه‌جا درک می‌کنم و آرامشی را که در کوه و طبیعت به دست می‌آورم درجاهای دیگر کمتر یافت می‌شود.

برای سفر خوبی داشتن در کنگره چه‌کارهایی باید انجام داد؟
اگر در مسیر درست و در صراط مستقیم و در مسیر آموزش قرار بگیریم و نوشتن سی دی، مشارکت، حضور به‌موقع در جلسه و ورزش را انجام دهیم و مطیع راهنما باشیم، قطعاً سفر خوبی را تجربه می‌کنیم. پس باید طبق قوانین کنگره و حرمت آن، مسئولیتی که بر دوش داریم را به‌درستی انجام دهیم.

برای کسانی که می‌خواهند ورزش را شروع کنند صحبتی دارید؟
توصیه می‌کنم به همه عزیزانی که می‌خواهند به این ورزش بپردازند اول از پیاده‌روی و فاصله‌های کوتاه به‌طور منظم شروع نمایند، حداقل روزی نیم ساعت در پارک‌ها شروع نمایند و بعد از مدتی که آمادگی لازم را پیدا کردن آرام‌آرام که خیلی خسته نشوند شروع به کوه‌پیمایی نمایند. هرگز به‌صورت انفرادی به کوهستان‌ها نروند و سعی نمایند همراه کسانی که با طبیعت و مسیرها آشنایی دارند به این ورزش بپردازند. مسیرهای طولانی با قدم‌های کوتاه پیموده می‌شوند. مهم‌ترین گام اولین گام است. تصمیم بگیر و شروع کن، ناگهان خود را بر فراز قله خواهی یافت.

صحبت آخر...
نه‌تنها در مسیر درمان بلکه در هر مسیری اگر باقدرت و قوت تلاش کنیم و پیگیری نماییم، قطعاً موفق خواهیم شد.
از این‌که عضوی از اعضای کنگره ۶۰ هستم به خودم افتخار می‌کنم و از جناب مهندس دژاکام و خانواده محترمشان سپاسگزارم و از شما هم بابت تهیه گزارش تشکر می‌کنم.

 

از اینکه با صبر و حوصله به سؤالات ما پاسخ دادید بینهایت سپاسگزاریم. آرزوی خدمت در جایگاه‌های بالا را برایتان داریم.
با تشکر

 

 

 

مصاحبه و ارسال: همسفر لیدا رهجوی کمک راهنما خانم سارا (لژیون سوم)
عکس: همسفر رؤیا رهجوی کمک راهنما خانم اعظم (لژیون یکم)

همسفران نمایندگی ابوریحان (افسریه)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .