English Version
English

مصاحبه با ایجنت همسفران آقا نمایندگی بنیان کنگره 60

مصاحبه با ایجنت همسفران آقا نمایندگی بنیان کنگره 60

-ضمن تبریک هفته همسفر به شما و تمام عزیزان دیگر، لطفاً خودتان را به رسم کنگره معرفی کنید؟

سلام دوستان من مصطفی هستم یک همسفر، مسافر من با ۱۲ سال تخریب وارد کنگره شدند، آنتی‌ایکس مصرفی تریاک، شیره، حشیش و الکل، ۱۱ ماه سفر کردند به راهنمایی آقای محمد صداقت، رهایی از دام اعتیاد ۱۴ سال و ۴ ماه، راهنمای خوبم آقای حبیب‌الله، رشته ورزشی فوتسال و دارت.

- به‌عنوان یکی از اولین همسفران آقا، از سوابق خدمتی و دلایل ماندن‌تان در کنگره به مدت ۱۴ سال، برایمان بگوئید؟

ابتدا دلایل ماندن در کنگره را عرض می‌کنم؛ من همیشه انسانی را مثال می‌زنم که در کویر، سرگردان به‌دنبال آب می‌گردد! اینجا من آن فرد تشنه‌ای هستم که به دنبال جایی برای سیراب شدن می‌گردم، کنگره محل این اتفاق است!.
آموزش‌ها و مطالب زندگی‌ساز کنگره، تشنگی مرا برطرف می‌کند و این بارزترین دلیل ماندنم در این مکان مقدس است.
یک انسان به‌طور معمول می‌تواند دچار اشتباهات فراوانی بشود اما بنده در تمام این سال‌ها سعی کرده‌ام طبق قوانین و حرمت‌های کنگره پیش بروم.
از ابتدای دوره کمک‌راهنمایی معتقدم، دریافت آموزش‌ها، تازه از این نقطه آغاز می‌گردد، چون اگر قرار است در مورد مطالب یک سی‌دی صحبت کنم، اول باید خودم آنرا دقیق گوش کنم یا جزوه جهان‌بینی را باید مطالعه کرده باشم که بتوانم مباحث آن را منتقل کنم.
خدمت کمک‌راهنمایی و جایگاه‌های دارای شال هم تاثیر زیادی در ماندن، دارند.
ناگفته نماند؛ استارت کمک‌راهنمایی من از شعبه سمنان خورد، زمانی که کنگره در مشهد آغاز به‌کار کرد، برای ادامه فعالیت ساکن این شهر شدم. البته اوایل آقایان اختری، ریخته‌گر، انتظامی، بافنده و دیگر عزیزان بودند که بنده از همان بنگاه معروف در مشهد به این بزرگان متصل شدم و تا امروز در خدمت دوستان هستم.
اولین دوره مرزبانی در مشهد هم که انتسابی بود به مدت ۶ ماه جزو ۵ نفر مرزبان انتخاب شدم البته چون همسفر بودم استثناء قائل شدند.
از سال قبل هم که جلسات همسفران آقا به‌طور مستقل تشکیل می‌شود در کسوت ایجنتی خدمت می‌کنم.

- نقش یا وظیفه یک همسفر در قِبال مسافرش چیست؟

بنده در جمع رهجوها، معمولاً بر روی این نکته تاکید کرده‌ام که؛ شما زمانی می‌توانی انتظار یک سفر خوب و موفق را از مسافرت داشته باشی که او را رها کنی، یعنی تو به او کاری نداشته باشی، اولین قدم، رها کردن مسافر می‌باشد. چون دخالت‌های تو کاملاً در مسیر کارهای ضدارزشی محسوب می‌شود، به همین خاطر به‌جای این‌که سازنده باشد بالعکس موجب تخریب خواهد شد، بنابراین مسافر را با ایمان کامل، فقط به کنگره و راهنمایش بسپارید! خودش کارهایش را انجام می‌دهد.
قدم دوم؛ روی مهار کردن خودت کار کنی یعنی در قالب یک همسفر دنبال کسب آموزش‌های مربوطه باشی، در جلسات شرکت کنی، سی‌دی بنویسی، خدمت قبول کنی و مشارکت نمایی، وقتی در این مسیر بودی قطعاً می‌توانی بر روی مسافرت هم تاثیرگذار باشی. هر چقدر در بحث آموزش‌ها قوی باشی بهتر می‌توانی کمک کنی، چرا؟ چون اگر جایی مسافر حالش خراب بود، تو متوجه می‌شوی که باید سکوت کنی و تشخیص می‌دهی وقتی حالش خوب شد باید حرفت را بزنی، تا هنگامی که نمی‌توانی تشخیص بدهی حال خودت خوب است یا خراب، چگونه می‌خواهی به دیگری کمک کنی؟ پس برای ایفای وظیفه یا نقش؛ اول باید بلد باشی حال خودت را خوب کنی تا بعداً بتوانی به مسافرت هم کمک کنی.

- آیا تفاوتی بین همسفر آقا و همسفر خانم در کنگره وجود دارد؟

تنها تفاوت در جنسیت است وگرنه در اصل هر دو همسفر هستند وقتی شخصی به عنوان برادر، پدر یا پسر وارد کنگره می‌شود، همان اول از او سوال می‌کنیم که ارتباطش با مسافرش در چه سطحی است؟ وقتی مثلاً برادرش مصرف‌کننده بوده و این شخص به کنگره مراجعه می‌کند پس ارتباطش با برادرش خوب و قوی بوده که به‌خاطر او آمده، این نوع رابطه بسیار مهم است به همین خاطر می‌گویند کسی به عنوان همسفر می‌تواند بیاید که از بستگان درجه یک باشد چون خانواده برای کنگره در اولویت قرار دارد.
حالا ممکن است من با پسر عمویم خیلی صمیمی باشم و او را با خودم همراه کنم، اینجا همان پیام محبت است: آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است. این مورد را هم می‌شود به‌عنوان همسفر آقا پذیرفت. منتها اگر این همراهی از روی تجسس و نه از روی محبت باشد پس از مدت کوتاهی، خود فرد می‌رود.
راهنما میزان این خواسته را تشخیص می‌دهد و بر اساس قوّت خواسته فرد برایش وقت می‌گذارد، پس هیچ تفاوتی بین همسفر آقا یا خانم وجود ندارد.

- چرا کنگره بر روی داشتن همسفر تاکید دارد یا وجود همسفر چه تاثیری بر سفر دارد؟

مسیری که قبلاً یک مسافر طی کرده، حرکت به سمت تاریکی‌ها بوده، در این مسیر خواسته یا ناخواسته، نزدیکترین افراد مثل: پدر، مادر، همسر یا صمیمی‌ترین اشخاص هم تحت تاثیر افکار افیونی قرار گرفته‌اند. حالا شخص تصمیم گرفته به سمت روشنایی تغییر مسیر بدهد. پس یک راه جدید برای مسافر باز می‌شود، اما عزیزترین فردی که در کنارش بوده هنوز در مسیر تاریکی‌ها، حرکتش را ادامه می‌دهد. بنابراین روز به‌روز فاصله بین این دو نفر افزایش وحشتناکی می‌یابد و این ایجاد فاصله اگر به سفر مسافر لطمه وارد نکند قطعاً به خانواده و کانون آن آسیب خواهد زد و از یکدیگر دورتر می‌گردند.
اگر قرار است این فاصله ایجاد نشود باید هر دو، هم‌زمان تحت آموزش‌های کنگره قرار بگیرند.
چقدر خوب است که همسفر هم در مسیر مسافرش قرار بگیرد چون این اتفاق زیبا طعم زندگی را تغییر می‌دهد. این اتفاق خوشایند را برای تمام مسافران آرزو می‌کنم.

- آموزش‌های کنگره چه بازتابی می‌تواند در روابط خانوادگی داشته باشد؟

یک مصرف‌کننده دیواری دور خودش ساخته، جز افراد هم‌فکر خودش کسی را قبول نداشته و ارتباط دوستانه دیگری هم ندارد. کنگره ابتدا این دیوار بین مسافر و خانواده یا افراد دیگر را بر می‌دارد. اصلاً آموزش‌ها برای خراب کردن این دیوار و ایجاد ارتباط، برنامه‌ریزی شده‌اند.
خانواده کوچکترین ولی قوی‌ترین ساختار یک جامعه است هرچقدر این ساختار به ظاهر کوچک را تقویت کنیم جامعه هم قوی می‌شود. پس آموزش‌های کنگره نقش مستقیم در برقراری ارتباط با خانواده و جامعه دارد اگر غیر این بود امروز کنگره در این جایگاه نبود. این‌ها از تفکرات و اندیشه‌های بنیان کنگره نشاءت گرفته است.

- بعضی از مسافران تمایلی به حضور همسفر خود در کنگره نشان نمی‌دهند یا در مواردی حتی مانع می‌شوند، چه پیامی جهت تغییر ذهنیت این دسته از افراد دارید؟

به نظر من این گونه افراد هنوز به آن مرحله از آگاهی و به‌قول استاد امین به آن فهم نرسیده‌اند.
هنوز دوست دارد آن خلوت‌گاه را داشته باشد، از این می‌ترسد که همسفرش آموزش ببیند و از آن بر علیه او استفاده نماید. در صورتی که این اندیشه کاملاً اشتباه است ولی با کمال تاسف وجود دارد.
البته گاهی اوقات ناخواسته است یا کسی به او یاد نداده ولی امروز با این راهکار کنگره که یک هفته را اختصاص داده به جشن همسفران، دقیقاً خواسته‌اند این لکه سیاه و نا‌آگاهی را از بین ببرند و همه نسبت به جایگاه همسفر آگاه شوند تا این نعمت را در کنگره داشته باشند.

- آیا قوانین کنگره در بخش همسفران آقا و خانم مشترک است؟

بله، هر قانونی که در گروه همسفران خانم هست برای همسفران آقا هم هست. یعنی به‌طور کلی هیچ تفاوتی ندارند مثلاً ما کسی را بدون حضور مسافر پذیرش نمی‌کنیم ولی در جزئیات بنا بر شرایط با اخذ مجوز از تهران، تغییرات کوچکی می‌توان داد البته عرض کردم حسب شرایط خاص این اتفاق می‌افتد.

در پایان اگر نکته‌ای دارید بفرمائید؟

خیر، بسیار ممنونم از تمام خدمتگزاران در نمایندگی بنیان.
شعبات مرزی ندارند که بگوئیم؛ شفا، فردوسی یا فلان جا، همه ما عضو یک مجموعه هستیم و از یک پیکره، در هر نقطه از کنگره که قدم می‌گذارم آن‌جا خانه من است و سهم دارم.
امیدوارم این حس خوب و مشترک، بین چه مسافر چه همسفر، روز‌به‌روز قوی‌تر شده و به زودی شاهد برگزاری جلسات همسفران آقا در نمایندگی بنیان هم باشیم.
برای همه شما آرزوی توفیق دارم.

- از این که وقت گذاشتید و در این گفتگو شرکت کردید، سپاسگزارم.

 

مصاحبه: مسافر وحید لژیون دوم بنیان
تایپ و ویرایش: مسافر حسین لژیون نهم بنیان
ارسال خبر: مسافر مرتضی لژیون یازدهم بنیان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .