English Version
English

همسفر مکمل مسافر

همسفر مکمل مسافر

کمک راهنما مسافر منصور با آنتی ایکس مصرفی تریاک و شیره، وارد کنگره شد و به روش درمان DST و داروی درمان اپیوم، مدت 10 ماه و ۱۵ روز باراهنمایی دیده‌بان محترم آقای علی اشکذری سفر کرد و در حال حاضر مدت ۱۵ سال و 7 ماه است که از دام اعتیاد آزاد و رهاشده است. او در ادامه سفر سیگار خود را به روش DST و آدامس نیکوتین به مدت 10 ماه با راهنمایی کمک راهنمای محترم آقای مجید اعتباری انجام داد و در حال حاضر ۷ سال ۷ ماه است که از دام نیکوتین نیز رهاشده است. مسافر منصور در حال حاضر در جایگاه کمک راهنمایی در کلینیک بهشت‌ آیین اصفهان و به‌عنوان دستیار دیده‌بان تازه‌واردین در کنگره 60 در حال خدمت است. در خصوص دستور جلسه هفته همسفر با این پیشکسوت گفت‌وگویی را ترتیب داده‌ایم که نظر شما را به ادامه این گزارش جلب می‌نماییم.

به نظر شما نقش همسفر درروش درمانی کنگره با متد DST چیست؟
در ابتدا هفته همسفر را خدمت بزرگ همسفر کنگره 60 سرکار خانم آنی و خانواده جناب آقای مهندس و کلیه همسفران کنگره ۶۰ تبریک عرض می‌کنم. زمانی که ساختار حضور همسفر در کنگره ۶۰ اجرایی شد، خیلی از مشکلاتی که سر راه مسافر و کنگره وجود داشت حل شد. طبق فرموده‌های آقای مهندس، در کنگره نیتی برای آوردن همسفر نداشتیم؛ اما در ساعاتی که برای جلسات کنگره تعیین می‌کردیم، شاهد حضور تعدادی همسفر بودیم و خانواده‌ها بیرون از درب می‌ایستادند و باعث بروز مشکلاتی شده بودند. به همین سبب با درایت و تفکر و تصمیم‌گیری درست راجع به این موضوع، در ادامه منجر به ایجاد ساختاری گردید که اکنون شاهد این هستیم که مسافری حرکت می‌کند، برای درمان به روش DST و همسفری که در این سفر همراه او است با دیدن نتیجه درمان و دریافت رهایی باکیفیت و ماندگاری صد در صد شرایط را به‌گونه‌ای مهیا می‌کند که هم خود و هم مسافر او به بهترین شکل ممکن بتوانند جزئی از خدمت‌گزاران کنگره شوند.
 

حضور همسفر به‌عنوان بال پرواز چه کمکی به مسافر می‌کند؟
در کنگره موضوعی که به تجربه از آقای مهندس یاد گرفته‌ایم و برای ما به ارمغان رسیده است، این بود که یک مسافر به دلیل مصرف مواد مخدر و رسیدن به بی‌تعادلی، ساختاری را در خانواده به وجود آورده است که باعث تخریب‌های بسیاری در زندگی خود و همسفر خود شده است و ترکش‌های این رفتار در خانه و خانواده به‌ وضوح مشخص است؛ بنابراین یک مسافر، به‌تنهایی نمی‌تواند با شروع سفر تمامی مشکلات را حل کند و نیاز به یک همراه و به‌نوعی بال برای پرواز دارد. پس مسافر و همسفر در کنار یکدیگر سفر خود را شروع می‌کنند و تحت آموزش قرار می‌گیرند و مکمل یکدیگر می‌شوند تا بتوانند، مشکلات زندگی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارند.

با توجه به اینکه همسفران شما در قسمت اسیستانتِ اصفهان و ایجنت نجف‌آباد در حال خدمت می‌باشند، دید شما نسبت به همسفران و خدمت آن‌ها در کنگره چگونه است؟
همسفر زمانی که با مسافر خود آموزش‌ها را شروع می‌کند، به عظمت دریافت آموزش و انجام خدمت صادقانه پی می‌برد و این چیزی بود که در خانواده ما به وجود آمد. آقای مهندس از‌ قول سردار می‌فرمایند: ما قدم می‌گذاریم در این حیات، فقط برای آموزش گرفتن و خدمت کردن و حرکت در این مسیر، باعث ایجاد پختگی و درایتی برای همسفر می‌شود که در ادامه مسافر دیگر نمی‌تواند جلوی همسفر را بگیرد. همسفر دوست دارد که در قسمت‌های مختلف خالصانه خدمت کند و واقعاً هم موفق می‌شود، چون خواسته خدمت دارد.


آیا خدمت همسفران شما خللی در زندگی شما ایجاد می‌نماید؟
طبق مثلث کار، کنگره، خانواده که توسط آقای مهندس دژاکام، در منابع آموزشی کنگره ترسیم‌ شده است. خدمت هیچ خللی در زندگی ما ایجاد نمی‌کند. چون واقعاً مسیر، مسیر حق است. مسیر کلام خداوند است و به آن دانایی رسیده‌ایم که هیچ اتفاق ناگوار توسط خدمتی که گرفته‌ایم، در زندگی ما ایجاد نمی‌شود. این وعده خداوند است که فرمود، شما این کار را انجام بدهید و من بستر را برای شما مهیا می‌کنم. من هم تلاش کردم و آن تعادل را در زندگی ایجاد کردم و در یک ساعت مشخص همسفران من در حال خدمت هستند و در ساعتی مشخص، من در حال خدمت هستم. ما نمی‌گذاریم، از آن تعادل خارج شویم که یک موقع خللی در خانواده یا زندگی ما ایجاد بشود.


به‌عنوان کلام آخر اگر صحبتی دارید بفرمایید.
تقدیر و تشکر می‌کنم، از قسمت سایت که واقعاً خدمت‌گزاران گمنام کنگره هستند. امروز که در نمایندگی شهرضا حضور پیدا کردم و اعضای شعبه را دیدم حس و حال خوبی داشتم. خدا قوت به ایجنت، لژیون مرزبانی، کمک راهنماها و راهنمایان تازه‌واردین محترم و به همه خدمتگزاران میگویم، همه ما جمع شده‌ایم تا یک نفر به رهایی برسد و این عمل کار خیلی بزرگی است. چون دنیا در این موضوع و این مسیر مانده است، ولی کنگره ۶۰ توانست این گره کور را باز کند و این رحمت خداوند که شامل حال ما شده است. هر کس مسیر طولانی‌تری را انتخاب می‌کند، آن شخص مطمئناً عشق بیشتری دارد و من این عشق رابین خدمت‌گزاران شهرضا حس می‌کنم.

تایپ: مسافر محمدمسعود
ویرایش: مسافر محمدجواد
تنظیم و ارسال: مسافر حمید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .