English Version
English

مشکل یک مصرف کننده کار نکردن سیستم ایکس است

مشکل یک مصرف کننده کار نکردن سیستم ایکس است

مسافر احمد حکیمی دیده‌بان شهرستان‌ها بیست و چند سال پیش با آنتی ایکس مصرفی شیره و تریاک وارد کنگره شد. سفر اول ایشان ۸ ماه و به روش درمان دی اس تی با اپیوم انجام گرفت. راهنمای ایشان در سفرش مهندس حسین دژاکام بنیان کنگره بود، وی رشته ورزشی تیراندازی با کمان  را در کنگره دنبال می‌کند و اکنون بیست سال رهایی دارد. در سفری که ایشان به اهواز داشت در شعبه دانیال اهواز میزبان ایشان بودیم و فرصتی دست داد تا با این دیده‌بان قدیمی به گفتگو بنشینیم. شما را نیز به خواندن این گفتگو دعوت می‌کنیم:


لطفا در مورد وظایف دیده‌بان و جایگاه خودتان در کنگره توضیحاتی بفرمایید:
در چارت سازمانی کنگره دیده‌بان‌ها قانون‌گزاران کنگره هستند و همان جوری که از عنوان آن‌ها پیدا است کارشان دیدن است؛ یعنی با تجربه‌ای که دارند مسائل و مشکلاتی اگر وجود دارد را ببینند و در حل آن‌ها اقدام کنند.
امروز بازدیدی از نمایندگی دانیال اهواز داشتید، به طور کلی این نمایندگی را چگونه ارزیابی کردید؟
نمایندگی دانیال اهواز، نمایندگی قابل قبولی است و دارد کارش را به نحو احسن انجام می‌دهد. یک نواقصی وجود دارد که امروز جلسه داشتیم که انشالله با کمک بچه‌ها برطرف شود.
دستور جلسه این هفته قدردانی کردن است. سوال من این است که چرا آقای مهندس روی این قضیه تاکید دارند و اهمیت این دستور جلسه در چیست؟
این قدردانی یک پیوندی را ایجاد می‌کند و آن پیوندها هست که قدردانی، آن‌ها را قوی‌تر می‌کند. انسان‌ها دوست دارند وقتی اقداماتی برای افراد انجام می‌دهند، آن اقدامات را دیگران ببینند و حتی به زبان بیاورند، اکثر انسان ها تشکر کردن را بلد نیستند، درخواست کردن را با طلبکاری اشتباه می‌گیرند، هیچ موقع کاری که دیگران می‌خواهند انجام بدهند را نمی‌گویند خواهش می‌کنم این کار را انجام بدهید، لطفا برای من این کار را انجام بدهید و با حس دیگری کار را طلب می‌کنند؛ بنابراین باید یاد بگیرند، انسان‌ها تشکر کردن را از همدیگر بلد نیستند، همان نکته‌ای که در جلسه گفتم، وقتی احساس می‌کنی که طرف مقابل وظیفه‌اش است، دیگه تشکر کردن یادش می‌رود، ما هر کار کوچکی که برای همدیگر انجام می‌دهیم باید از هم تشکر کنیم؛ به همین دلیل این مسئله در کنگره ۶۰ بسیار بسیار پر رنگ به آن پرداخته می‌شود و خداوند در کلام الله هم گفته: الحمدالله رب العالمین، ستایش را به ما یاد می‌دهد که ما سپاسگذار باشیم.
هفته گذشته ما شاهد تودیع ایجنت قدیم و اجرای پیمان ایجنت جدید دانیال اهواز بودیم. لطفا بفرمایید چه فاکتورهایی در انتخاب ایجنت برای کنگره مهم است و اهمیت دارد؟
اول حس است که کار می‌کند و فاکتورهایی که آن فرد تهران می‌آید و حضور دارد، دیده‌بان‌ها با او برخورد دارند، مراوداتی دارند و در همین کوران کاری که ما باهم داریم فرد خودش را نشان می‌دهد؛ نه اینکه بخواهد خودش را به آن جایگاه برساند و همین ها جمع می‌شود و در خاطر ما می‌ماند، در حال حاضر وقتی نگاه می‌کنم افرادی هستند برای این جایگاه که باید تجربه بیشتری پیدا کنند.
در هفته بنیان خبر خوشی که به ما رسید، افتتاح اولین لژیون خارج از کشور بود. اهمیت این حرکت و افزایش شعاع کنگره در خارج از مرزها چه اهمیتی دارد؟
این موضوع خیلی اهمیت دارد به جهت اینکه باید اطلاعات غلطی که انسان به این موضوع دارد تغییر کند و از پس این تغییر باید حرکت صورت بگیرد و این حرکت صورت گرفته، قطعا وسیع‌تر هم خواهد شد که اطلاعات درست به انسان ها منتقل شود.
باتوجه به تجربه جنابعالی در امر درمان اعتیاد، چه توصیه‌ای برای سفر اولی‌ها و سفر دومی‌ها در شعبه دانیال اهواز دارید؟
سفر اولی ها باید بدانند که مشکلشان مصرف مواد نیست، طبق سی‌دی توهم علم که آقای مهندس می‌فرمایند: مشکل یک آدم مصرف کننده، مصرف مواد نیست بلکه کار نکردن سیستم ایکس است و اگر ما آن را راه اندازی کنیم کاملا برطرف می‌شود؛ مثل ساز و کاری که در سیستم کنگره است، سفر دومی‌ها باید قدر این رهایی و رحمتی که شامل حال آنها شده را بدانند، خدمت کنند و قدمی بردارند، قدمی که برای آن‌ها برداشته شده، وقتی خداوند می‌گوید تمام موجودات تسبیح را می‌گویند؛ یعنی وظیفه را اجرا می‌کنند؛ خوب وظیفه من به عنوان یک انسان چه هست؟ خیلی از انسان‌ها به من کمک کردند، حالا من به آن‌ها کمک می‌کنم، این یک وظیفه است و اگر این را حس کنم در سفر دوم باقی می‌مانم و یک قدمی برمی‌دارم.
و اما حرف آخر ...
واقعا همواره این را به خودم می‌گویم و به عزیزان که همین نقطه‌ای که ما رسیدیم و درمان شدیم، واقعا لطف خداوند است و رحمتش را می‌توانیم حس کنیم، هیچ حسی بالاتر از سلامتی برای انسان نیست، هیچ گنجی بالاتر از گنج سلامتی نیست، هیچ جایگاهی بالاتر از سلامتی برای انسان نیست و ما الان در آن قرار داریم و باید قدر این را بدانیم.
خیلی ممنون که این فرصت را در اختیار ما قرار دادید.

نمایندگی: دانیال اهواز
تاریخ:1400/10/11
تایپ مطلب: مسافر رضا، لژیون 8
عکاس: مسافر ایمان، لژیون 3
مصاحبه و ارسال: مسافر محرم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .