English Version
English

کاشت بذر رهایی با خدمت در کیلینیک

کاشت بذر رهایی با خدمت در کیلینیک

سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر. تخریب 4 سال، آخرین آنتی ایکس مصرفی تریاک، مدت 10 ماه و 1 روز سفر کردم با روش DST، داروی درمان شربت OT، به کمک راهنمایی مسافر حسین از لژیون 19 فردوسی مشهد، ورزش در کنگره بسکتبال، رهایی 15 ماه و نیم. با توجه به هفته اوتی تصمیم گرفتیم تا با یکی از خدمتگزاران کلینیک گفتگویی انجام دهیم.

در کنگره به چه خدمت‌هایی مشغول بودید؟
قبل از ورودم به کنگره یک سری منیت هایی را داشتم که باید آن‌ها را از بین می‌بردم. به همین دلیل از همان اوایل که وارد کنگره شدم، خدمت‌هایم را از پایین شروع کردم. از شستن دستشویی‌ها شروع کردم، چای می‌بردم، ته سیگارهای داخل محوطه را جمع می‌کردم، جارو می‌کردم. در ادامه جایگاه دبیری جلسات عمومی را تجربه کردم. مدتی که از سفرم گذشت در ot مشغول به خدمت شدم. ابتدا در جلسات توجیهی به‌عنوان یک خدمتگزار وارد شدم و در حال حاضر هم این افتخار رادارم که مسئولیت آن قسمت در کلینیک سروش با من است و خوشحالم که می‌توانم آموزش بگیرم و چون با تازه‌واردیم در ارتباط هستم، بسیار از این خدمت لذت می برم.

لطفاً در مورد ارتباطتان با تازه واردین که چه تأثیری روی شما دارد توضیح دهید؟
با توجه به سن و سالِ من، همه آن‌ها را به چشم فرزندانم نگاه می‌کنم و لذت می برم از اینکه یک نفر وارد کنگره می‌شود. همان‌طور که دیگران بودند و در این مسیر به من کمک کردند و من رها شدم، من هم لذت می برم از اینکه به یک نفر کمک می‌کنم تا به رهایی برسد و بسیار برایم جالب است که از همان ابتدا فرد را می‌بینم که با انواع و اقسام مواد مصرفی وارد کنگره می‌شود و بعد از 11 ماه به رهایی می‌رسد و خدمتگزار می‌شود. در حقیقت من این نهال را می‌بینم، این تخمی که کاشته شده است را می‌بینم که چگونه رشد می‌کند، بارور می‌شود و میوه می‌دهد. تمام این مراحل را به‌عین می‌بینم و این لذت بسیار زیادی را برای من دارد.

ازنظر بار انرژی کدام خدمت شما بهتر بوده است؟
به عقیده من خدمت در هر قسمتی که باشد لذت دارد اما در اینجا چون شما مستقیم با ره‌جو در ارتباط هستید لذت بیشتری را دارد.

با توجه به اینکه شما در جایگاهی خدمت می‌کنید که همیشه با شربت ot سروکار دارید، آیا این موضوع تأثیری هم‌روی شما گذاشته است؟
به قول جناب مهندس کسی که در کنگره درمان می‌شود حتی اگر در انباری از مواد مخدر هم باشد هیچ تمایلی به مصرف ندارد. من باید به این دانایی رسیده باشم. گاهی اتفاق افتاده که حدود 400 کیلو شربت را در اینجا تخلیه کرده‌ایم و با دست آن‌ها را جابه‌جا کرده‌ایم اما احساسم به آن‌ها مانند یک شربت سرفه بوده است.

فالو آپ در OT و کلینیک به چه معناست؟
معنای لغوی کلمه فالوآپ، همان پیگیری است. یعنی بنده هر چند وقت پیگیری میکنم که جسمم نسبت به مواد مخدر و افیون پاک است و این موضوع برای خود من بسیار خوب است.
لطفاً معنای سه واژه خروج از درمان، انصراف از درمان و رهایی را برای ما بگویید؟
کسانی که در کنگره ثبت‌نام می‌کنند، اگر در کیلینیک 4 هفته و در کلاس‌های شعبه 8 هفته غیبت داشته باشند خروج از درمان محسوب می‌شود و از پروسه درمان خارج می‌شوند و اگر بخواهند دوباره وارد پرسه درمان شوند، باید از اول تمام آن مراحل اولیه را پشت سر بگذارند. کلمه انصراف از درمان هم به خود رهجو بستگی دارد. اختیار رهجو دست ما نیست و رهجو می‌تواند بگوید که من نمی‌خواهم درمان بشوم و از درمان انصراف می‌دهد. رهایی هم همان حال خوش است. وقتی است که فرد آموزش‌ها را گرفته و به آن دانایی رسیده است و فرد با  گذراندن آن 10 الی 11 ماه به این مرحله می‌رسد.

آیا در آزمون کمک راهنمایی سال گذشته شرکت کردید نتیجه‌اش چه شد؟
من شرکت کردم و تلاش خودم را کردم اما به قول جناب مهندس فرمان آن هنوز برای من صادر نشده است. بسیار هم دوست دارم که به آن جایگاه برسم و به نظر من بهترین جایگاه در کنگره جایگاه کمک راهنمایی است.

کلام آخر؛
به نظر من فقط خدمت است که می‌تواند حال خوش برای بنده داشته باشد.

تهیه گزارش مسافر رضا لژیون هفدهم
تایپ مسافران ارسلان لژیون سوم
تنظیم و ارسال مسافر علی لژیون هفدهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .