English Version
English

کارگاه آموزشی- بنیان کنگره 60

کارگاه آموزشی- بنیان کنگره 60

دومین جلسه از دوره هفتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰، نمایندگی گنجعلی‌خان؛ به استادی کمک‌راهنما همسفر سلیمه، نگهبانی کمک‌راهنمای تازه‌واردین همسفر زهره و دبیری همسفر مطهره، با دستور جلسه «بنیان کنگره 60» ساعت ۱۵ روز شنبه 13 آذرماه سال ۱۴۰۰ با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را بسیار سپاس گذارم که به من اجازه دادند بار دیگر در این جایگاه از شما آموزش بگیرم. دستور جلسه امروز هفته بنیان کنگره 60 است. وقتی نگهبان تماس گرفتند گفتم: چه دستور جلسه‌ سختی اما خیلی خوشحالم که من برای این دستور جلسه انتخاب‌شده‌ام چون می‌توانم در این مورد بیشتر آموزش بگیرم. اول‌ازهمه این هفته پربار و پربرکت را به آقای مهندس و خانواده محترم ایشان و به شما عزیزان شعبه گنجعلی خان تبریک می‌گویم. مناسبت‌هایی که در کنگره هستند همه دلیلی دارند که انتخاب می‌شوند. مثلاً جشن دیده‌بانان جشن ایجنت و مرزبانان. تعدادشان کم هست ولی به گفته‌ی استاد امین خیلی ارزشمند و پراهمیت هستند که اگر این دستور جلسات حذف شوند در کار کنگره مختل ایجاد می‌شود.
این دستور جلسات برای این است که بدانیم چه زحماتی برای ما کشیده شده است تا کنگره این شکلی که امروز هست رسیده است. چون خصوصیت انسان فراموش‌کاری هست که یکی از ابزارهای مثلث تاریکی می‌باشد. من همسفر باید بیایم، آموزش‌ها را بگیرم، قدرشناسی داشته باشم و از پنهان‌کاری و کفر به دورباشم.

حالا می‌خواهیم ببینیم چرا دستور جلسه «بنیان کنگره 60» نام‌گذاری شده و چرا «بنیان‌گذار کنگره 60» نیست. درواقع بنیان یعنی بذر و ریشه‌ اصلی که آقای مهندس ریشه و بذر درختی هستند که در کنگره وجود دارد. بنیان‌گذار شخصی است که موسسه‌ای یا پلی یا ساختمانی را می‌سازد. به خاطر اینکه چیزی را بناکرده و از خودش نیست. زمانی که می‌گویند بنیان، یعنی آقای مهندس خودشان روش دی اس تی را کشف کردند. استاد امین می‌گویند: در نظر بگیریم بنیان همان بذر هست و اگر آن بذر را در یک گلدان بکارند آن بذر که آقای مهندس می‌باشند، به ثمر رسیده و از آن تکثیرشده است و نمایندگی‌هایی که می‌بینیم اصل و ریشه‌ی آن‌ها به آقای مهندس برمی‌گردد.
اگر در بیرون کنگره نگاه کنیم ساختار خیلی از سازمان هاهرمی است. یعنی در رأس آن رئیس و مدیر زیرمجموعه‌اش اشخاص دیگری هستند ولی در کنگره برعکس است، ریشه و اصل آقای مهندس هستند و بعد اشخاصی که در کنگره خدمتگزار هستند.
اگر منبع اصلی کنگره که کتاب 60 درجه هست را مطالعه کرده باشید متوجه می‌شوید که آقای مهندس به چه روشی درمان شدند. ایشان 17 سال درگیر مواد بودند و مصرفشان تریاک و شیره بود. در پی ترک‌های اشتباه درگیر الکل هم شدند و مواد مصرفیشان به تریاک خوراکی تبدیل‌شده بود. ایشان در ماه مبارک رمضان تصمیم گرفتند روزه‌بگیرند و مواد مصرفی خودشان را تنظیم کردند،5 گرم تریاک در روز مصرف می‌کردند،5 گرم را تبدیل به 5 وعده در روز کردند، متوجه شدند می‌توانند نظمی به مصرف موادشان بدهند، زمان مشخصی را برای مصرف مواد بگذارند و توسط همین روش توانستند در 15 آذر 1376 به درمان برسند که هرساله این روز را به‌عنوان بنیان کنگره 60 جشن می‌گیرند.
وقتی آقای مهندس به درمان رسیدند به دنبال زندگی خودشان نرفتند و این روش را با سختی‌های فراوان در اختیار دیگران قراردادند و می‌بینیم آرزوی آقای مهندس این است که علم کنگره جهانی شود، افرادی که با اعتیاد نرم می‌کنند درمان شوند و این نشان از بزرگواری آقای مهندس دارد.
حال می‌خواهم در مورد سختی‌های این مسیر صحبت کنم. آقای مهندس وقتی می‌خواستند کنگره را تأسیس کنند مشکلات زیادی داشتند، دیگران می‌گفتند شما که پزشک نیستید، مهندس هستید و رشته‌ی شما اعتیاد نیست. هفت ماه که از رهایی‌شان گذشته بود به ستاد مواد مخدر مراجعه می‌کنند وان جا آقای مهندس را به مرکز معتادان گمنام ارجاع می‌دهند. آقای مهندس با رفتن به این مکان خیلی چیزها را یاد می‌گیرند و همان روش خودشان را اجرا می‌کنند. جمعیت احیای انسانی را در سال 1378 بنا می‌کنند در اصل پایه‌گذار این روش می‌شوند.
به چه علت را کنگره 60 گذاشتند؟ به این دلیل که آقای مهندس در تفکراتشان این بود من علم کنگره را به خارج ایران می‌برم و پیشرفت می‌کند، برای همین کنگره 60 نامیده شد. این سیستمی که ما خیلی راحت می‌آییم و آموزش می‌بینیم با پشت سر گذاشتن موانع و سختی‌های زیادی به اینجا رسیده است. اوایل OT نبود و مسافران با همان تریاک سفر می‌کردند. همچنین لژیونی وجود نداشت و برای جلوگیری از معرکه‌گیری لژیون‌ها را بنا کردند.
در کنگره خیلی افراد از تهران به اصفهان می‌رفتند یا به شهرهای دیگر و شعبه‌هایی را تشکیل می‌دادند. در شعبه کرمان خانم سحر هر هفته از اصفهان به کرمان می‌آمدند تا بخش همسفران کرمان راه‌اندازی شد. زمانی را یادم می‌آید که شعبه کرمان یک لژیون بخش همسفران و چهار لژیون بخش مسافران داشتند ولی الآن خداروشکر شعبه پیشرفت زیادی کرده است و این‌ها همه به خاطر زحماتی است که توسط اعضا کنگره 60 کشیده شده است. بنا به گفته‌ی استاد امین افرادی که تازه‌وارد می‌شوند یا سفر اولی هستند لازم است بدانند چه سختی‌هایی در این راه بوده و چگونه کنگره راه‌اندازی شده است.

اهدا تقدیرنامه‌های جشن گلریزان

 

عکس: همسفر معصومه لژیون کمک‌راهنما همسفر مهری (لژیون دوم)
نگارش: همسفر سمیه لژیون کمک‌راهنما همسفر سحر (لژیون یکم)
ویرایش و ارسال: همسفر شیما لژیون کمک‌راهنما همسفر سحر (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی گنجعلی‌خان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .