English Version
English

دستور جلسه این هفته : بنیان کنگره ۶۰

دستور جلسه این هفته : بنیان کنگره ۶۰

بسم الله الرحمن الرحیم

دستور جلسه این هفته : بنیان کنگره ۶۰


ما جميعاً خشنوديم كه ثمرة تلاش شما و همراهان شما ، در حركت و درك ، به مراحلي ديگر خواهيد رسيد كه نشاط انسان‌ها در وصل به حيات خالق را نمايان مي‌كند ؛ هر قدر كه به جلوتر برويد ، نشانه‌ها را دريافت خواهيد نمود . اين تحول بزرگ مي‌باشد كه انسان‌هاي كوچك از درك آن قاصر هستند . در واقع دست يافتن به شكاف و هسته است كه ظاهري ساده و دروني از محتوا ، بي پايان .  سردار


۱۵ آذر ۱۳۷۶ شمسی برابر با ۶ دسامبر ۱۹۹۷ میلادی ، مهندس حسین دژاکام ، پس از ۱۷ سال اعتیاد به مواد مخدرو یأس و ناامیدی از بکارگیری روشهای متعدد ترک اعتیاد ، سرانجام موفق شدند با روش ابداعی خودشان به درمان و رهایی از اعتیاد برسند . آن‌گونه که در کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر اشاره می‌شود ، این رویداد برای ایشان و خانواده محترمشان باوری در ناباوری بود ، سطرهایی که با خواندن آن ، اشک در چشمان هر خواننده‌ای جاری می‌شود . شاید تنها جایی که نگهبان کنگره ۶۰ سوگند یاد می‌کند ، زیرا حقیقتاً باوری در ناباوری بود.


این رویداد ، جرقه‌ای بود برای رسیدن به روشنایی وسیع ؛ روشنایی که پس از دوران‌های بسیار طولانی از جولان نیروهای شیطانی  که در پس پرده اعتیاد و مواد مخدر بود ، روزگار آبستن آن بود.
آری متد DST توانست برای اولین بار در تاریخ بشریت ، یک نفر را به درمان و رهایی از اعتیاد برساند . اکنون ما نیک می‌دانیم ، که اگر متدDST و داروی اپیوم نبود نه آقای مهندس و نه هیچ‌یک از ما به درمان و رهایی نرسیده بودیم ، نه بنیان بود و نه نگهبان ، نه مسافری بود و نه همسفری ، نه راهنمایی بود و نه مرزبانی ، هیچ‌یک از ما نبودیم. همه ما رهایی و وجودمان در کنگره ۶۰ را مدیون ایشان و حرکت عظیمی می‌دانیم که تنها از دست ایشان برمی‌آمد.


سال‌های سال بود که مصرف‌کنندگان مواد مخدر راهی برای درمان و رهایی از اعتیاد پیدا نمی‌کردند ، راه‌های بسیاری برای ترک وجود دارد اما برای درمان و رهایی راهی پیدا نشده بود. یکی از مراجعه‌کنندگان به کنگره ۶۰ می‌گفت که به او گفته بودند اگر خودت را به برق بزنی شوک ناشی از برق گرفتگی باعث می‌شود خماری را فراموش کنی و او این کار را کرده بود. یعنی خودش را به برق‌زده بود البته شانس آورده بود که زنده مانده بود.
حقیقتاً آیا راه‌هایی ازاین‌دست را می‌توان به‌عنوان روشی برای درمان و رهایی از اعتیاد برشمرد؟

شاید گفته شود همه روش‌های ترک اعتیاد ممکن است برای تعدادی موثر و قابل تائید باشد ؛ اما این روشها قطعا نمی توانند انسان های دربند اعتیاد و مواد مخدر را به سر منزل مقصود برسانند . این گفته صحیح نیست که بگوییم همه روش‌ها را تائید می‌کنیم و همه راه‌ها می‌تواند درست باشند. ما نیک می‌دانیم که با متد DST توانستیم اعتیاد خودمان را درمان کنیم و به رهایی برسیم و اگر DST و داروی OT  نبود ، خبری از درمان و رهایی هم نبود. کشف متد DST در حوزه درمان اعتیاد و رهایی از اعتیاد یک کشف تاریخی بود و به قول لویی در کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر ، کمتر از کشف میکروب نیست و روزی خواهد آمد که بشریت پی به اهمیت و عظمت این موضوع خواهد برد.


مهندس حسین دژاکام پس از درمان و رسیدن به رهایی ، تجربیات مستند خود را از نحوه به‌کارگیری این روش در قالب کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر منتشر نمود و این کتاب به‌عنوان اولین مکتوب و مادر سایر متون و نوشتارها ، مقالات و جزوات و کتاب‌های کنگره ۶۰ ، اکنون به چاپ سی و نهم رسیده است و یکی از پرتیراژترین کتابها در حوزه اعتیاد و مواد مخدر حتی در جهان می‌باشد.
آقای مهندس در روز سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۷۸ در ساعت ۴:۳۰ دقیقه بعدازظهر در ساختمانی در کوچه مهدی زاده خیابان کارگر جنوبی تهران اولین جلسه کنگره ۶۰ را با حضور ۸ نفر تشکیل دادند. دفتر دبیری آن جلسه در اسناد کنگره ۶۰ موجود است.در اولین سطر آن این جمله نوشته‌شده است . به نام خدا – خالق عشق – کنگره۶۰ . موضوع جلسه : نام کنگره ۶۰ و ۱۴ پله معنوی .


آقای مهندس ساختار کنگره ۶۰ را طراحی کردند. متد DST ، ساختار مدیریت و اداره کنگره۶۰ ، چارت سازمانی و تمامی آنچه ما امروز در کنگره۶۰ می‌بینیم ، نوشتارها ، حرمت ،  قوانین و غیره ، همه توسط ایشان به رشته تحریر درآمد و به اجرا گذاشته شد.
اکنون ۲3 سال از آن زمان می‌گذرد و کنگره ۶۰ به‌جایی رسیده است که بیش از 114 هزار عضو دارد که در نزدیک به 90 نمایندگی کنگره ۶۰ حضور دارند. بیش از 4۰ هزار نفر به درمان قطعی رسیده‌اند و نزدیک به ۱۰ هزار نفر تحت درمان هستند با داروی OT  و بیش از ۱۰۰۰ نفر کمک راهنما و راهنما و نزدیک به  ۴۰۰ نفر مرزبان و بیش از ۲۰۰ نفر نگهبان جلسه همزمان خدمت می‌نمایند.


اکنون پیام کنگره ۶۰ به اقصی نقاط جهان و به گوش تخصصی‌ترین مجامع علمی اعتیاد رسیده است و همه آن‌هایی که دستی از فهم و درک بر آتش اعتیاد دارند متحیرند که چگونه است که کنگره۶۰ توانسته است این‌چنین عملکردی داشته باشد .خرید دانشگاه خوارزمی قشم توسط کنگره 60 و فعالیت در قالب دانشگاه و ارائه مقالات علمی کنگره 60 در درمان سایر بیماریها که ریشه در عدم تعادل سیستم  ایکس دارند ، حقیقتا اینجانب توان درک و هضم عظمت آن را ندارم فقط می توان گفت رویداری است که صدای آن در سالهای آینده به گوش جهانیان خواهد رسید .
مهندس حسین دژاکام بنیان‌گذار کنگره ۶۰ نیستند  ، بلکه خود بنیان هستند ، بنیان کنگره ۶۰. در این هفته و در دستور جلسه بنیان کنگره ۶۰ ، این آغاز که آغازهای بی‌شمار و مبارک در پی دارد را به نگهبان و بنیان کنگره ۶۰ و سرکار خانم آنی همسر و همسفر گرامیشان و فرزندان ارجمندشان جناب آقای امین دژاکام و سرکار خانم آنی کماندار و شانی دژاکام تبریک و خدا قوت می‌گوییم.


هرچند با این نوشتار کوتاه هرگز نمی توان بیان کرد که چه شد و چه خواهد شد و چه درراه است ، اما به ‌هرحال هرکدام از ما در حد وسع و توانمان فرصت داریم در این هفته ، دراین‌باره صحبت کنیم و مشارکت داشته باشیم . روز چهارشنبه آقای مهندس در سخنان خودشان به مناسبت هفنه بنیان گفتند که این هفته هرچند سالگرد رهایی بنیان کنگره است ، اما در واقع تولد کنگره است و این تولد برای تمام اعضای کنگره است . ایشان تاکید کردند که کسانی که در کنگره قدیمی و پیشکسوت هستند در مشارکتهایشان از تاریخچه شکل گیری کنگره و وضعیت قدیم کنگره هم صحبت کنند و بگویند که چه دورانهایی گذشت تا به اینجا برسیم . از تمام قدیمی هایی که زمانی در کنگره خدمت کرده اند اما به هر دلیلی در جمع ما نیستند از خدماتشان بگوییم و از آنها به نیکی یاد کنیم .


یک بار دیگر این هفته عزیز و گرامی را به بنیان کنگره ۶۰ و خانواده محترمشان و کل اعضای کنگره ۶۰ تبریک و تهنیت می گوییم .

در پایان نگاهی گذرا داریم به سیر تحولات و شکلگیری کنگره 60 .

1- 1377 اولین انتشار کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر

2- 78/6/30 تشکیل اولین جلسه کنگره 60 روز سه شنبه ساعت 4/5 بعداز ظهر با حضور 8 نفر

3- مهر 1380- برگزاری اولین آزمون کمک راهنمایی با شرکت حدود 20 نفر توسط آقای مهندس 

4- تابستان 1381 تشکیل اولین لژیون

5- شهریور 1381- برگزاری اولین اردوی آموزشی تفریحی کنگره 60 با حضور 14 نفر در منطقه کلاردشت

6-آذرماه  1381 ، تشکیل اولین لژیون مرزبانی در نمایندگی انقلاب ( اسامی اولین مرزبانان : حسن رنجبر – مهدی معینی – کامبیز شکیب – جواد شریعتی – علی خدامی )

7- 1382 تا 1384 اخذ مجوز و پروانه فعالیت کنگره 60 از وزارت کشور به عنوان اولین سازمان مردم نهاد در حوزه اعتیاد در سطح ملی و ثبت رسمی کنگره 60 تحت عنوان جمعیت احیای انسانی کنکره 60

8- 1383- ارائه اولین آغازنامه راهنمایی و تایید آن توسط کنگره دیده بانان جهت دریافت شال آبی راهنمایی توسط مسافر علی خدامی تحت عنوان چالشهای درمان اعتیاد

9- اردیبهشت 1384 تعطیلی دو ماهه ساختمان آکادمی ( سهروردی آن زمان ) و شروع جدی فعالیت های ورزشی در پارک طالقانی تهران

10- زمستان 1385 آشنایی آقای مهندس با بیل ویلیام ال وایت در کنفرانسی در شهر لندن

11- 1385- افتتاح حساب ساختمان و زمین برای کنگره 60

12- 1386 ورود OT به عنوان داروی درمان اعتیاد در متد DST

13- 1389 – تعریف و تعیین جایگاه ایجنت

14- اردیبهشت 1391 – تشکیل اولین لژیون ویلیام وایت یا درمان اعتیاد به سیگار در پارک طالقانی توسط آقای مهندس

15- تابستان 1391 – تشکیل اولین لژیون پزشکان در پارک طالقانی توسط آقای مهندس

16- 1392 – تشکیل اولین لژیون سردار که در آن زمان لژیون مالی گفته می شد توسط آقای مهندس

17- مرداد 1393 - رونمایی از کتاب عشق ؛ 14 وادی برای رسیدن به خود

18- 1394- معرفی D.sap

19- مرداد 1395 - رونمایی از کتاب ادموند و هلیا

20- 1396خرید ساختمان سیمرغ ، دفتر مرکزی کنگره 60

21- 1397خرید ساختمان رز برای خانمهای مسافر

22- شهریور 1397 - رونمایی از کتاب 14 مقاله

23- 1399- خرید دانشگاه خوارزمی قشم توسط کنگره 60

24- 1399 – خرید ساختمان ققنوس برای خانمهای همسفر

25- 1400 – ارائه مقالات بسیار مهم آقای مهندس در درمان بیماری سرطان

26- آذرماه 1400 - رونمایی از کتاب حال شما چطور است؟

در مورد شکلگیری کنگره دیده بانان و همینطور برگزاری اولین کلاسهای همسفران و اولین کلاسهای خانمهای مسافر و یا دیگر مواردی که ممکن است برای شما عزیزان مهم باشد، انشاءلله در آینده نزدیک مطالب آن نوشته خواهد شد.

با احترام ، مسافر علی خدامی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .