English Version
English

انسان‌ها تا زمانی که تاریکی را لمس نکرده باشند، نمی‌توانند به روشنایی‌ها پی ببرد

انسان‌ها تا زمانی که تاریکی را لمس نکرده باشند، نمی‌توانند به روشنایی‌ها پی ببرد

جلسه چهارم از دوره سوم کارگاه‌های آموزشی- خصوصی خانم‌های مسافر نمایندگی رز، با استادی مسافر الهه، نگهبانی همسفر فاطمه و دبیری مسافر نیره، با دستور جلسه "وادی دهم و تأثیر آن روی من" روز سه‌شنبه 2 آذر ماه 1400، رأس ساعت 11:30 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:
سلام دوستان الهه هستم یک مسافر. عنوان وادی دهم به ما می‌گوید؛ «صفت گذشته در انسان صادق نیست، چون جاری است».
زمانی بود که فکر می‌کردم بدون مصرف مواد نمی‌توانم زندگی کنم یا کارهای روزمره خود را انجام دهم! در این وادی جناب مهندس می‌فرمایند؛ «صفت گذشته در انسان صادق نیست، چون انسان جاری است.» زندگی و حیات در جریان است، می‌توانیم با تغییر حس، هر صفت بدی که داریم، از بین ببریم.
انسان‌هایی که مخرب هستند، می‌توانند با تغییر حس و صفت خودشان از جهنم بیرون بیایند. هیچ انسانی محکوم به این نیست که تا آخر عمر خود، در جهنم باقی بماند. البته

برعکس این قضیه هم وجود دارد، شاید بسیاری از انسان‌ها در بهشت بودند، اما با تغییر رفتار و تغییر صفت خوب خود، به سمت جهنم سقوط کردند.
در مورد انسان‌ها تغییر حس فقط با تصفیه و پالایش صورت می‌گیرد، که به آن تزکیه نیز گفته می‌شود. تزکیه و پالایش کاری است هم سخت و هم سهل.
جناب مهندس می‌فرمایند؛ اگر ما بخواهیم حس‌های خود را تغییر بدهیم، باید تزکیه و تصفیه را از خودمان شروع کنیم.
عمل سالم، با تفکر سالم به وجود می‌آید، زمانی که فکر من سالم باشد، می‌توانم ذره‌ذره حس خود را تغییر دهم و با تغییر حس، رفتار گذشته و صفات بد من تغییر پیدا می‌کند.
در گذشته می‌گفتند؛ اگر انسانی دزد یا تبهکار است، هیچ‌گاه نمی‌تواند صفت گذشته خود را تغییر دهد. همچنین اعتیاد افراد باعث می‌شد خانواده‌ آن‌ها را طرد کنند و از آنان قطع امید نمایند.
ما در کنگره یاد گرفتیم، اگر حس خودمان را تغییر دهیم و تزکیه و پالایش کنیم، صفات بدمان برطرف می‌شوند و می‌توانیم جایگاه خود را پیدا کنیم.
نکته ظریف دیگری که در این وادی وجود دارد، این است؛ انسان‌ها تا زمانی که تاریکی را لمس نکرده باشند، نمی‌توانند به روشنایی‌ها پی ببرد. انسان اگر قهر را تجربه نکرده باشد، نمی‌تواند به عشق پی ببرد، و باز برمی‌گردد به همان زمان که در تاریکی قرار داشت. همه ما این تجربه را داریم و اکنون که به حال خوش رسیدیم، با جان‌ودل این مسئله را درک می‌کنیم.

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202021-12-01%20at%2012.58.12.jpeg

می‌دانیم جهان خاکی از چهار عنصر خاک، آب، باد و آتش تشکیل شده است، اما جناب مهندس ارتباط بین هستی و جهان‌ها را با سه مؤلفه نور، صوت و حس معرفی نمودند.
نور، همان خداوند است. در کتاب آسمانی گفته‌شده؛ «خداوند نور آسمان‌ها و زمین است.» در مورد صوت، اصوات بسیاری در این دنیا وجود دارد، که ما فقط قسمتی از آن را می‌شنویم. اگر صوت در جهان خاکی وجود نداشت، همه‌چیز ساکت و بدون کلام می‌شد.
اما در مورد حس؛ «حس اولین نیروی به‌کارگیری قوه عقل می‌باشد.» ما برای اینکه بتوانیم جایگاه خود را تغییر بدهیم، باید حس خود را عوض کنیم. درواقع اگر بخواهیم به یک زندگی سالم دست یابیم، باید  حس‌های بد خود را تغییر بدهیم.
ایمان، تجلی نور خداوند در انسان است. بسیاری از انسان‌ها هستند که حتی اگر به خداوند هم اعتقاد خاصی ندارند، به یک موضوع یا شیء خاصی اعتقاد دارند. در مسیر تزکیه، ایمان است که به کمک انسان می‌آید.
اگر ما بتوانیم با تزکیه، حس‌های درونی خود را به بیرون هدایت کنیم، می‌توانیم بسیاری از مسائل را درک کنیم، از پنج حس درونی خودمان استفاده کرده، و به‌وسیله آن‌ها بسیاری از مسائل را بهتر درک کنیم، مانند عظمت خداوند و زیبایی‌هایی که در طبیعت وجود دارد.
و در انتها به یک عشق خالص می‌رسیم، عشق خالص زمانی به وجود می‌آید که همه‌چیز را دوست داشته باشیم و به همه‌چیز عشق بورزیم، مانند طبیعت، انسان‌ها، گیاهان....
نکته آخر اینکه؛ امواج و انوار زیان‌بار همیشه در اطراف انسان‌ها وجود دارد، و می‌تواند از انسان به‌عنوان یک طعمه استفاده کند. اگر بخواهیم طعمه نباشیم، باید حس‌های خود را تغییر بدهیم و آن‌ها را به سمت مثبت هدایت کنیم، و در هر جایگاهی به خداوند ایمان داشته باشیم.     

گردآوری و تایپ: خانم حوریه، لژیون یکم- نمایندگی رز
ویرایش: مسافر سودابه- لژیون آموزشی- نمایندگی رز
بازبینی: مسافر خاطره
ارسال: مسافر مهرانا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .