English Version
English

محیط و شرایط لژیون همان حس و حال هوایی است که تازه وارد را جذب میکند

محیط و شرایط لژیون همان حس و حال هوایی است که تازه وارد را جذب میکند

جلسه هشتم ازدوربیست و ششم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی ویژه مسافران و همسفران نمایندگی شمس با استادی دیده بان محترم آقای محمد صداقت نگهبانی مسافر بهمن و دبیری مسافر فرید با دستور جلسه"    ویژگی های لژیون قوی چیست  "   در تاریخ 24مهرماه 1400 ساعت 17 آغاز به کار کرد.


خلاصه سخنان استاد:
   خیلی خوشحال هستم که در این جایگاه در خدمت شما عزیزان هستم.امسال اولین سال هست که این دستور جلسه به این شکل در دستور کار کنگره مطرح می شود.آقای مهندس یک مثلث را مطرح کرده اند که اضلاع آن به این صورت است راهنما، رهجو و شرایط لژیون که درباره این سه ضلع صحبت خواهم کرد.من همیشه این مطلب را گفته ام که هر رهجویی راهنمای خودش برای او بهترین است و هر راهنما برای رهجوی خودش استاد است و اگر آن رهجو به لژیون دیگری برود شاید نتیجه نگیرد.و هر راهنمایی خدای رهجویش است و اصلا رهجو می آید  که راهنمایش را ببیند.اما راهنما باید بررسی کند که آیا در چشم دیگران هم همین وضعیت را دارد یا خیر؟راهنما باید به درد تک تک اعضای لژیون بخورد.
ضلع دوم رهجو است که باید ببینیم رهجو چه شکلی است و چه شرایطی باید داشته باشد.امروز به یکی از دوستان می گفتم که هشتاد درصد بجه های لژیون من خودشان درمان شدند و من جز اجرای پروتکل کاری برای آنها نکردم. من اصلا متوجه نشدم کی آمدند و کی به درمان رسیدند. تنها بیست درصد کمی مشکل داشتند که نیاز به کمی صبر و تحمل، کمی غضب و مواردی از این دست داشتند. این تعریف رهجو است درست است رهجو در ابتدا حال خوبی ندارد و مشکلات زیادی دارد اما تکامل در جمع و گروه صورت میگیرد و خیلی از کارها توسط همان بچه های قدیمی لژیون انجام می شود.شروع کار لژیون در ابتدا کمی سخت است و باید از همه چیز خود گذشت تا لژیون پا بگیرد اما بعد از دو سه سال شرایط تغییر خواهد کرد و لژیون ذر مسیر رشد و پیشرفت قرار خواهد گرفت.

از این دو ضلع یعنی راهنما که مسءولیت سنگینی دارد و باید حواسش به همه چیز باشد و رهجویی که باید کارهای خودش را انجام بدهد ضلع سومی به نام شرایط لژیون بوجود خواهد آمد.محیط و شرایط لژیون همان حس و حال هوایی است که تازه وارد را جذب میکند البته تازه وارد هم حس با همان شرایط را جذب خواهد کرد.تازه وارد از بین چندین لژیون یکی را انتخاب خواهد کرد و این بستگی به شرایط و حس و حالی دارد که در آن لژیون وجود داشته باشد. مثلا رنگ یک لژیون سبز است و همه کسانی که رنگ سبز را دوست دارند وارد آن لژیون می شوند و به مرور افراد لژیون هم حس می شوند و همین امر باعث ارتقا لژیون می شود. پس باید صبر کرد تا شرایط تغییر کند، خود من ده سال پیش شال آبی گرفتم اما شرایط آن روز با امروز بسیار متفاوت است و خود من بسیار تغییر کرده ام.من در ابتدا بسیار سخت میگرفتم اما هر چه جلو رفتم دیدم نیاز امروز من و کنگره چیز دیگری است پس کمی تغییر روش دادم. شاید آن روز کمی عصبانیت و خشم هم در من وجود داشت که به مرور زمان با تغییر دیدگاه من همه چیز بهتر شد. پس من راهنما نیاز دارم که در ابتدا خودم آموزش بگیرم.به همین دلیل جایگاه کمک راهنمایی اینقدر با ارزش است و این همه طرفدار دارد چرا که باعث رشد خود شخص خواهد شد. به اعتقاد من لژیون محیط مقدسی است و من اگر امروز در جایگاه دیده بانی هستم آن را مدیون لژیونی هستم که از آنجا خدمت کردن را آغاز کردم.من آغاز نامه ام هم در ارتباط با لژیون و گروه درمانی است که در سایت کنگره 60 موجود است که در نهمین جشنواره مبارزه با مصرف مواد مخدر بین 400 پایان نامه رتبه اول را بدست آورد و دوستان می توانند آن را مطالعه کنند. در انتها خیر مقدم عرض می کنم خدمت دوست و همکار گرامی خودم  دیده بان محترم آقای سعید نمکی که اینجا تشریف دارند. از این که به صحبتهای من توجه فرمودید از همه شما سپاسگزارم.

 

  

 

تهیه گزارش و تایپ: مسافر بهمن رهجوی مسافر وحید

تهیه عکس: مسافر جواد رهجوی مسافر وحید

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .