English Version
English

پایه آموزشی بر مبنای جهان‌بینی

پایه آموزشی بر مبنای جهان‌بینی

ابتدا لازم است تعریفی مختصر در رابطه با کلمه لژیون داشته باشم. لژیون (legion) از تقسیمات ارتش روم است که سه الی شش هزار سرباز را شامل می‌شود. اولین ارتش منظم و حرفه‌ای توسط سزار آگوستوس تشکیل داده شد و آگوستوس ارتش را به شیوه لژیون، مرتب و طبقه‌بندی نمود. درضمن ارتش روم از سربازانی کارکشته مانند رنجرهای امروزی به نام لژیونر تشکیل می‌شد و گروهان لژیون یک فرمانده‌ی ژنرال داشت. همینطور ارتشی از زندیان فرانسه بودند که برای سرکوب و ایجاد نظم به کشورهای تحت استعمار فرانسه گسیل می‌شدند و به همین جهت به فوتبالیست‌هایی که به کشورهای دیگر می‌روند لژیونر می‌گویند؛ البته در حال حاضر اصطلاح لژیونر در ورزش هم استفاده می‌شود.

اما کنگره ۶۰ و لژیون‌هایی که پایه و شیرازه اصلی نمایندگی‌ها را در برمی‌گیرند چه ویژگی‌هایی دارند؟ جناب آقای مهندس در سی‌دی قایق نجات می‌فرمایند: هر لژیون؛ مثل یک کشتی، قایق و یک سفینه نجات است که راه و روش بیرون آمدن از اعتیاد را به دوستانش که در حال غرق شدن هستند نشان می‌دهد و قدمی تازه برای انسان‌های فکور و اندیشمندانی که به بن‌بست حیات رسیده‌اند، باز خواهد نمود.

در لژیون اعتماد به یکدیگر و احترام متقابل را می‌آموزیم و راه تزکیه را یاد می‌گیریم و می‌فهمیم که تزکیه و پالایش با داشتن معرفت و عمل سالم انجام می‌گیرد و تا نقطه تفکر در شخص ایجاد نشود، این مهم انجام نمی‌گیرد. هر لژیون یک راهنما دارد و تعدادی رهجو که خودشان با اختیار و انتخابِ آزادانه و باتوجه‌ به حسشان، راهنما را انتخاب می‌کنند. لژیون‌ها در بخش همسفران و مسافران فعالیت می‌کنند و به‌صورت دایره‌وار می‌نشینند. دایره‌وار بودن به این دلیل است که بالا و پایین مطرح نباشد و همه عزیزان همدیگر را رؤیت کنند و احاطه کامل داشته باشند. در لژیون راجع به موضوعی مشارکت می‌کنند و از تجربیات خود به دیگر اعضای لژیون می‌گویند. همچنین لژیون یک مکان امن برای گرفتن آموزش است و راهنما نقش نظارت و آموزش در حوزه اعتیاد را دارد.

حال سؤال مطرح شده این است که ویژگی‌های لژیون قوی چیست؟ یکی از ویژگی‌های لژیون قوی این است که پایه آموزشی خود را بر مبنای جهان‌بینی بنا نهاده‌اند و همواره طبق اصول، قوانین و حرمت کنگره ۶۰ حرکت می‌کنند. همچنین از ویژگی‌های مهم دیگر این است که هر رهجو و حتی خود راهنما فقط به تزکیه و پالایش خود فکر کنند و در این مسیر برای دیگران نیز مشوق خوبی باشند. این امر باعث می‌شود که مواظب حس‌های منفی خودشان باشند و کمترین تنشی نباشد و امواج نورانی و پاک در این فضا حاکم باشد.

دیگر ویژگی یک لژیون قوی این است که راهنما با آمادگی بالا و عشق و محبت خالصانه وارد لژیون بشود و همه اعضاء نیز به همین شکل حضور داشته باشند. عشق و محبت خالصانه عامل حرکت و تلاش است. بار علمیِ لژیون نکته مهمی است که زیرمجموعه تعقل و تفکر راهنماست و ایمان هم نوری هست که بر قلب همه رهجوها می‌تابد و امید به رهایی، موتور حرکت است.

در پایان، اگر بخواهیم لژیونی قوی داشته باشیم؛ اعضای لژیون که متشکل از رهجوها هستند، باید قوی باشند و با سوختِ عشق، محبت، عقل و ایمان موتور را به حرکت وادارند. همه رهجوها مسلح به سلاح عشق، عقل و ایمان باشند که اساس کار کنگره ۶۰ است تا در نبرد با نیروهای منفی و بازدارنده و اعتیاد پیروز میدان باشند.

از گروه پرتلاش سایت تشکر می‌کنم که بنده را برای این دستور جلسه انتخاب کردند تا فرصتی باشد که بتوانم در این مقوله تفکر و تحقیق کنم و با شما عزیزان به اشتراک بگذارم. به امید لژیون‌هایی موفق و قوی و پر از رهایی.

نویسنده: همسفر نوشین کمک‌راهنمای لژیون دوم
تهیه مطلب و ویراستار: همسفر مریم
ارسال: همسفر لیلا

همسفران نمایندگی شادآباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .