English Version
English

گروه خانواده_ خلاصه سی دی عقاید‌پوسیده

گروه خانواده_ خلاصه سی دی عقاید‌پوسیده

خلاصه سی دی عقاید پوسیده:

                                                     گویند سنگ لعل شود در مقام صبر                          آری شود لیل به خون‌جگر شود

میگویند لعل درخشان یا سنگ‌های قیمتی در اثر صبر زیر خروارها خاک به وجود می‌آید، یا الماس میشه ولی با خون‌جگر و باتحمل خیلی زیاد می‌شود وقتی‌که میگویند من تغییر خواهم کرد و تبدیل به انسانی خواهم شد که بتواند تکلیف انسانی خود را انجام دهد بازهم در باورم نمی‌گنجد.

آموزشی که ما در سیستم کنگره ۶۰ داریم یک الگوبرداری وهم زاد پنداری، وقتی حرف می‌زنیم شامل میشه همه همین‌طوریم اون سفر اول می‌آید وارد سیستم می‌شود چه مسافر چه همسفر تخریب‌های بسیار بسیار زیادی دارد، مشکلات خیلی متعددی دارد مصرف انواع و اقسام مواد مخدر را دارد، زندگی داغان شده کار از بین رفته، خانواده در حال منهدم شدن است یک وضعیتی است که فکر نمی‌کند بتواند درستش کند. می‌گوید چگونه می‌توانم خرابی‌هایی را که به وجود آوردم درست کنم کسی که می‌آید وارد سیستم می‌شود همه را می‌بیند بازهم در شک و تردید به سر می‌برد. وقتی ماهم در کلی بحران‌های متعدد قرار گرفتیم باورمان نمی‌شود که بتوانیم این مشکل یا مسائل زندگی را حل کنیم ولی یه نیرویی ممکنه بگوید تو حرکت کن، حالا شاید درست بشود، اما نیرویی در درون من هست که من را مرتب به جلو رفتن و ضد ارزش‌ها و فاصله گرفتن ترغیب می‌کند این در وجود همه انسان‌ها هست.

وقتی می‌خواهد تغییرات مثبت را ایجاد کند اون نیرو درون همه ما به صدا درمی‌آید وبه ما می‌گوید حرکت کن امید هست، یک نیرویی دیگر هست که می‌گوید دیگر فایده‌ای ندارد از تو گذشته، تو دیگر قابل درست شدن نیستی، تخریبت خیلی بالاست و دیگر درست نمی‌شود این نیرو می‌گوید نه، باز درست می‌شود.

اینجا ما به چند نکته برمی‌خوریم یکی قدرت مطلق همچون خداوند ویکی دیگر چرا ما مشکلات زیادی را به وجود می‌آوریم. برای به وجود آمدن مشکلات نکات بسیار زیادی هست. یک نکته این است وقتی می‌خواهید دوستان یا کسی را امتحان کنید که چگونه است با او به سفر بروید اونجا ممکن است اصطکاک‌هایی به وجود بیاید بشناسید. نکته مهم این است اگر می‌خواهید کسی را بشناسید با او مخالفت کنید اگر حرفی زد با حرفش مخالفت کنید می‌بینید همه چی را به هم‌ریخت تمام اون عشق و دوست داشتن و همه‌چیز را که ارزش قائل بود زیر پا می‌گذارد کسی که وقتی با حرفش مخالفت می‌کنید پرخاش می‌کند به شما می پره وهمه چیز را نابود می‌کند این یه خرده قابل‌تحمل است که بله تا زمانی که با او موافق باشید در زمره دوستان توست ولی اگر با او مخالفت کنید همه چی را نابود می‌کند.

وقتی‌که می‌خواهیم حرفی یا کاری بکنیم باز ما به یک مثلث برخورد می‌کنیم، هرچه می‌خواهید بگویید باید ببینید آیا مکانش هست، زمانش هست، بعد آن را مطرح کنید به‌هم‌ریختگی ما فقط مصرف مواد مخدر نیست یسری همین اصول تعالیم و تربیت را که بلد نیستیم این‌ها همه مشکل‌ساز می‌شود. زمان مناسب، کلام مناسب، کلمه مناسب یکی از کلیدی‌ترین بحث‌ها و درس‌های ماست حتی در موقع مذاکرات هم این قضیه خیلی صادق است.

همین زمینی که ما روی آن زندگی می‌کنیم. درآن‌واحد سه تا حرکت را انجام می‌دهد یک حرکت دور خودش می‌چرخد باسرعت ۱۸۰۰ کیلومتر در ساعت با سرعت ۹۰ هزار کیلومتر دور خورشید می‌چرخد با سرعت صدها هزار کیلومتر هم در کهکشان‌های راه شیری حرکت می‌کند.

ما هیچی نمی‌دانیم ما نمی‌توانیم منکر آن سیستمی بشویم که آن سیستم هستی را به وجود آورده است و هستی نظارت می‌کند، از خاک به وجود آمده، خاکی که شعور ندارد چطور ازش انسان‌های باشعور به وجود می‌آیدخداوند در رأس یک سیستمی هست که تمام کائنات را به وجود آورده است

هر اتفاقی می افتد ما یک هدف‌داریم و باز هدف یک مثلث می‌شود که یک ضلع آن هدف، ضلع دیگرش پیشرفت شما است، قاعده میزان خوشحالی و انرژی شما است.

وقتی یک‌قدم برداشتیم باید خوشحال باشیم وقتی خوشحال شدیم به ما انرژی می‌دهد که بله من توانسته‌ام یک‌قدم بردارم. هر کاری که انجام می‌دهیم و یک‌ذره موفقیت به دست می‌آوریم باید باعث انرژی و خوشحالی ما بشود. تمام مشکلات دارند ما را می‌سازند و ما را به وجود می‌آورند که ما در پرتو این مشکلات به گرید بالا‌تر برویم. باید نیروهای انوار آسمانی در وجود شما تقویت بشود تا بتوانید با نیروهای تخریبی مقابله کنید معلم گاهی اوقات جلو شاگرد مشکلات و موانع به وجود می‌آورد، می‌گوید برو سقوط آزاد، باید این سی‌دی‌ها را بنویسید، باید این کار را بکنید، باید پیراهن سفید بپوشید باید این موانع را جلو شاگرد بگذارد تا اون پرورش پیدا کند، این از خصوصیات راهنما است؛ اگر موانع درست نکند شاگرد چیزی یاد نمی‌گیرد. گاهی اوقات ما توی هاله‌ای گیر کردیم این هاله یک سری افکار پوچ و کهن است که اسیروعبیر این افکار پوچ شدیم، این عقاید که بعضی‌ها در ادیان مختلف دارند و فرهنگ‌های مختلف هست این‌ها مسائلی هست که باید سوزانده بشود، یکسری خصلت‌های بد و کهن و پوچ که نه حالت عقلی است، نه علمی است و ما در آنها گیر کردیم، مثلاً اگر در هر کاری ناموفق می‌شویم فوری گردن دیگران نی اندازیم، یا مثلاً بگوییم طالع من نحس است. انسان می‌خواهد همیشه خودش را تبرئه کند و همیشه می‌خواهد دلیل و انگیزه‌ای برای این کار پیدا کند. هر کار می‌کنیم فقط دلایل متعدد می‌آوریم که ما منزه هستیم ما پاک و بی‌گناهیم همه تقصیرات ما ل دیگران است. این در بین تمام انسان‌ها اولین خاصیت مشترک است.

همسفران نمایندگی خرم آباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .