English Version
English

کار، تحصیل، قدرت؛ پلی برای رسیدن به تعادل و آرامش

کار، تحصیل، قدرت؛ پلی برای رسیدن به تعادل و آرامش

سلام دوستان ایرج هستم یک مسافر؛

در عصر حاضر برای رسیدن به قدرت نیاز به دو ویژگی مهم داریم که یکی کار و دیگری تحصیل می باشد و اگر بخواهیم قدرت را پلی برای رسیدن به تکامل و آرامش در نظر بگیریم بایستی دارای 2 ستون باشد که یکی از ستون های آن کار و تحصیل می باشد که به ترتیب درباره هر کدام از آنها و نقش و جایگاهشان در رسیدن به قدرت به طور مختصر بحث می کنیم.

کار: یکی از بزرگان دینی می فرمایند: بهترین تفریح برای انسان کار است، در واقع به منظور ادامه حیاتن و بدست آوردن روزی حلال نیازمند آن است که به کار و حرفه ای مشغول باشد تا بتواند به زندگی خویش در کمال آرامش ادامه حسات دهد، در واقع مشغول بودن و کسب روزی علاوه بر آنکه وظیفه انسانها می باشد فارغ از خدمتی که به خود و خانئاده و جامعه می کند باعث بوجود آمدن نوعی امیدواری در انسان شده و نظم خاصی را بر زندگی خود حاکم می کند. اگر کار را برای انسان خمیرمایه و دالانی برای حرکت رو به جلو و رسیدن به کمالات انسانی بدانیم به بیراهه نرفته ایم.

کار باعث می شود انسان ارتباطش با خداوند نزدیک شده و سبب دوری نیروهای منفی از او می شود و انگیزه های زندگی زیادتر می شود و انسان می تواند برای بُعدهای بعدی خود و بدست آوردن جایگاه های مادی و معنوی امیدوار باشد و تلاش کند، از کار کردن لذت ببریم و هرگز از سختی های آن نهراسیم، زیرا شیرینی هر کاری به میزان سختی های آن بستگی دارد، اگر سختی ها نباشند هرگز نمی توانیم شیرینی های ناشی از دست رنجمان را بچشیم، کار برای مرد قطعاً یک وظیفه و تکلیف است و برای بانوان در صورتیکه به زندگی زناشویی آنان آسیبی نرساند یک فداکاری است که خارج از وظایف عرفی و شرعی آنان است که فقط به عشق خدمت و حمایت از کانون گرم خانواده این فداکاری را انجام می دهند.

 تحصیل: یکی از ابزارهایی است که در همه جا کاربرد داشته و اصولا تحصیل آن هم در مدارج بالا علاوه بر بالا بردن سطح دانایی و آگاهی در رسیدن به تکامل اضافه انسانها نقش حیاتی دارد و به صورت یک بال برای بالا رفتن انسانها در تمامی سطوح زندگی کارکردی شگرف داشته و یکی از فاکتورهایی است که باعث گردیده در کسب و کار و داشتن مشاغل خوب و عالی کمک های شایان توجهی به انسانها ینماید و در واقع نوک پیکانی است که برای پیداکردن کلید مشکلات علمی، پزشکی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و...کاربردهای فراوانی می تواند داشته باشد.

و اما قدرت: اصولاً قدرت خوب است و داشتنش به انسان انرژی می دهد اما هرگز فراموش نکنیم قدرتی خوب و مطلوب است که باعث رشد و کمال انسانها شود و هرگز انسان را دچار گره قدرت و عوارض ناشی از آن نکن چرا که اگر اینگونه شد آن قدرت در جهت تخریب شخص بوده و نه در جهت خدمت، قدرتی مفید است که در زیر سایه عقل و در جهت خدمت به انسانها باشد، هر چه پرقدرت تر، خادم تر و سالم تر.

کسب و کار و تحصیل اگر درجهت عمل سالم باشد اگر به مرحله قدرت هم برسد افرادی که با خود حمل می کنند هرگز در جهت نیروهای منفی حرکت نمی کنند بلکه هموراهخ از این قدرت در جهت خدمت به دهمنوعان خود و مخلوقین خداوند استفاده می کنند و همیشه نیز پرانرژی می باشند.

در خاتمه امیدوارم که همه ما در جهت کسب و کار سالم و حلال و تحصیل علم در جهت ارزشها و بانیات خالصانه قدم برداریم تا اگر روزی جایگاهی بدست آوردیم آن جایگاه، جایگاه خدمتگذاری باشد نه اعمال قدرت.

پیروز و سربلند باشید.

 

کمک راهنما آقای ایرج ورمزیار

تایپ و عکس: مسافر مجتبی اسکندری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .