English Version
English

نیمۀ تاریک و نیمۀ روشن؛ نوشته ای از لژیون همسفر عزت سلطانی

نیمۀ تاریک و نیمۀ روشن؛ نوشته ای از لژیون همسفر عزت سلطانی

ما براي انجام هر كاري نياز به تفكر داريم و بدون تفكر و نيروي القائات مثبت نتيجه درستي از آن كار نخواهيم گرفت. براي درمان اعتياد نيز همین‌گونه است و نمی‌شود شخصي یک‌مرتبه تصميم بگيرد اعتياد خود را كنار بگذارد؛ و توقع هم داشته باشيم چنين آدمي پس از كنار گذاشتن مواد مصرفي خود به انساني معقول و سالم تبديل شود كه اين كار به‌هیچ‌وجه امکان‌پذیر نيست.

در اين وادي می‌گوید: در آخر امر؛ امر اول اجرا می‌شود؛‌ يعني اينكه اگر می‌خواهیم به انسانی‌هایی معقول تبديل شويم بايد تغيير كنيم و تا اين تغييرات درروان، جسم و جهان‌بینی شخص صورت نگيرد شخص نمی‌توان به يك انسان سالم و خوب تبديل شود؛ و اين تغييرات به زمان نياز دارد كه سپري شدن زمان همراه با تغييرات ممكن است كه شخص می‌تواند اين تغييرات را در صور آشكار و پنهان خود به وجود آورد.

درجایی از اين وادي مطرح می‌شود كه براي هر كاري بايد هدفي داشته باشيم و براي رسيدن به آن هدف بايد حركت در مسير صراط مستقيم كنيم؛ مثلاً براي اينكه يك نوزاد به دنيا بيايد بايد 9 ماه زمان را سپري كند و يا براي درمان اعتياد در كنگره حدوداً 11 ماه وقت نياز است و انسان‌ها را به دودسته خردمند و نا خرد تقسيم نموده است. من زماني در نيمه تاريكي زندگی‌ام بودم و زماني در نیمه‌روشن زندگي. اين ديگر به خصوصيات انسان‌ها بستگي دارد كه با آموزش‌هایی كه فرامی‌گیرند خود را از تاریکی‌ها به سمت روشنایی‌ها سوق دهند و در اينجاست كه ترخيص صورت می‌گیرد.

اما در قسمت نهايي وادي است كه مسئله درختكاري مطرح می‌شود.

ما انسان‌ها كه ادعاي تاريخ و تمدن چندين هزارساله خود را يدك می‌کشیم بعضي مواقع يادمان می‌رویم كه از كجا آمديم و به كجا می‌رویم هرساله جمعيت زيادي از اقصا نقاط ايران به سمت استان‌های شمالي گسيل می‌شوند كه اين امر در نوروز چندين برابر می‌شود. به‌ظاهر براي تفريح و سرگرمي و گذران تعطيلات می‌رویم ولي با واردکردن خسارت به طبيعت توجه به اين نكته نداريم كه قرار است اين طبيعت به آيندگان ما برسد و طبق آخرين مقاله‌ای كه دریکی از روزنامه‌های كشور در هفته گذشته به چاپ رسيد مازندران تا بيست سال آينده به بيابان تبديل می‌شود. آخر چرا؟

در اينجا به‌درستی مهندس بحث درختكاري را مطرح نمودند كه هر مصرف‌کننده پس از طي مدتي كه از سفرش گذشته می‌توان سالي يك درخت بكارد كه اين در بهبود اكوسيستم و طبيعت كارايي بسيار دارد اميدوارم همه آن كنيم كه فرمان است و از قوانين الهي تخطی نكنيم.

 

منبع کنگره 60 : وبلاگ  همسفر عزت سلطانی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .