English Version
English

فضولی و آسایش

فضولی و آسایش

فضولي و آسايش ارتباط مستقيم با درمان اعتياد دارد. معني لغوي فضولي يعني دخالت بيجا در كاري كه به ما ارتباطي ندارد.
در كنگره فضولي عين ناداني است؛ كسي كه بيان مي كند من مي دانم خود دليل بارزي بر ناداني وي است و اين يك ضد ارزش است در كنگره اصطلاحي عاميانه وجود دارد" دوربين را روي خودت تنظيم كنيد" يعني به جاي اينكه از كارهاي ديگران تصويربرداري كنيد كارها و اعمال خودمان را مور  نقد و بررسي قرار دهيم و اين همان فضولي است اين مسئله يكي از مهمترين كانالهايي است كه انرژي ما را هدر مي دهد.

در اين دنيا انسان بدون مشكل پيدا نمي شود پس بهتر است به جاي فضولي در كار ديگران عيب ها و كاستي هاي خودمان را برطرف كنيم. ما مسئول كارها و اشتباهات ديگران نيستيم و نيازي هم نيست به خاطر اشتباهات ديگران كه هيچ  ربطي به ما ندارد عصباني شويم و بهم بريزيم و دخالت كنيم كه البته بحث ما در مورد دخالت هاي بي جا است كه هيچ ربطي به ما ندارد.

و اما در مورد مسافران سفر اول و دوم هم اين مسايل آنهم صدق مي كند كه بسيار هم ويرانگر و مخرب است مسافريني كه نتوانسته اند موضوع خودداري از فضولي را در دستور كار خود دهند؛ دچار مشكلات متعددي شده اند و همين مسئله يك عامل بازدارنده و جدي بر سر راه آنهاست. مادامي كه فضولي وجود دارد هيچ خبري از آسايش نيست.

انسان زمانيكه به مسايل خويش رسيدگي مي كند و به اموري كه به خودش مربوط  نيست دخالت نمي كند از تمام ناآرامي ها فارغ مي شود و سطح انرژي اش بالا مي رود و به جايگاهي قدم مي گذارد كه مسلط به تمام امور خويش است و اين يعني به دست آوردن كليه شهر وجودي كه ارزشمندترين جايگاهي است كه مسافر در طول سفرهاي خويش به دست مي آورد.  

با احترام همسفر الهه


منبع: وبلاگ همسفر عزت سلطانی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .