English Version
English

کارگاه‌ آموزشي كنگره 60؛ نمایندگی امين گلی

کارگاه‌ آموزشي كنگره 60؛ نمایندگی امين گلی

جلسه نهم از دور دوم کارگاه‌های آموزشي خصوصی مسافران كنگره 60 منطقه خمینی‌شهر شعبه امين گلی در روز شنبه مورخ 9 اسفند 1393 به نگهبانی مسافر تقی و استادی مسافر محسن پایدار و دبيری مسافر مجید با دستور جلسه فضولی و آسایش رأس ساعت 17 شروع به كار نمود.
 

http://www.up-pic60.ir/upload/u116xj5v2tifehyt0rhv.jpg

سخنان استاد:

واژه فضولی از کلمه فضل گرفته‌شده و به معنای اظهار فضل کردن، اظهار برتری کردن، اظهار دانایی کردن هست. فضولی به مفهوم عامیانه یعنی سرک کشیدن به کار دیگران، یعنی دخالت بی‌جا در حریم خصوصی دیگران و نقطه مقابل فضولی، آسایش است. این دو کلمه رابطه کاملاً متضاد دارند، درواقع دونقطه مقابل هم می‌باشند؛ یعنی هرچه فضولی بیشتر شود، آسایش کمتر و هرچه فضولی کمتر انجام گیرد، آسایش بیشتر برقرار می‌گردد. یکی از ویژگی‌های انسانی که در ضد ارزشی بنام فضولی قرار دارد، سرک کشیدن به کار دیگران است که منشأ و سرچشمه آن به منیت فرد برمی‌گردد. اینکه اظهار فضل می‌کند که من می‌دانم!
 

http://www.up-pic60.ir/upload/kf08tsk9wnw99o5v787g.jpg

حضرت مسیح می‌فرماید: چگونه است خاری را در چشم دیگران می‌بینی اما چوبی را در چشم خود نمی‌بینی؟

کار ضد ارزش همواره با جلوه دادن لباس زیبا به انجام می‌رسد. یکی از مواردی که بانام خیرخواهی و کمک به دیگران باعث می‌شود انسان به تاریکی وجود خود پی نبرد، همین فضولی است.

هر موجودی در هستی حریمی دارد که نباید از آن عبور کرد. انسان اگر حریم‌ها را خوب بشناسد هیچ‌گاه پا در حریم دیگران نمی‌گذارد.

یک مسافر اگر در کار راهنما، در کار اداره لژیون، در کار مسافران دیگر و ... دخالت کند و به خود اجازه سرک کشیدن بدهد، درواقع در فضولی و منیت قرار دارد و مطمئناً به نتیجه نمی‌رسد.
 

http://www.up-pic60.ir/upload/xwd2i103p1doiqyzn6cy.jpg

باید به درون خود نگاه کنیم و به دیگری کاری نداشته باشیم که میوه و ثمره آن آسایش و آرامش است.

 

 منبع کنگره 60 : وبلاگ نمایندگی امین گلی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .