English Version
English

کارگاه آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی تبریز

کارگاه آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی تبریز

هشتمین جلسه از دور ششم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی تبریز با نگهبانی مسافر سهراب خمس لو و به استادی آقای پویا ستاری و دبیری مسافر پرویز نور پور با دستور جلسه فضولی و آسایش رأس ساعت 17 آغاز بکار نمود.
 

سخنان استاد:

دستور جلسه این هفته فضولی و آسایش هست. شاید برخی از مسافران با خود فکر کنند مبحث فضولی چه ارتباطی به درمان اعتیاد دارد و آشنایی با این موضوع چه کمکی در مسیر درمان به ما می‌نماید؛ بنابراین در ابتدا باید با کاربرد این موضوع در درمان اعتیاد آشنا گردیم. در کنگره 60 پنجاه‌ودو دستور جلسه وجود دارد که به ما کمک می‌نمایند تا با مسائل و مشکلاتی که در طول سفر برای مسافر ایجاد خواهند شد آشنا گردیم...

این دستور جلسات با تحقیق و مطالعه فراوان تدوین گردیده‌اند و بنابراین کاملاً مستدل می‌باشند. در درمان اعتیاد آموخته‌ایم برای اینکه من بتوانم خود را درمان کنم و مسائل و مشکلاتی را که برایم ایجاد می‌شود حل نمایم نیازمند انرژی هستم. زمانی که این سطح از آگاهی در من ایجاد شد باید شروع به تولید و ذخیره انرژی سازنده در وجود خودنمایم. انسان‌ها دارای انواع مختلفی از رفتارها می‌باشند که برخی از این رفتارها سازنده بوده و به فرد کمک می‌نمایند که خود را بازسازی نموده و ارتقاء دهد و برخی از رفتارها مخرب بوده و در وجود فرد تخریب ایجاد می‌کنند. البته رفتارهایی نیز وجود دارند که حالتی دوگانه دارند.
 

یکی از این رفتارها فضولی هست. در معنای لغوی فضولی به معنی ارائه فضل کردن است یعنی اینکه من گمان می‌کنم دانایی من بیشتر از دیگران است و این دانایی را به رخ دیگران می‌کشم. در معنای عام فضولی به معنی دخالت کردن در کارهایی است که هیچ ربطی به من ندارد. فضولی از دو طریق انرژی ما را از بین می‌برد. در حالت اول زمانی که من در کار کسی فضولی و دخالت بی‌مورد می‌کنم و وارد حریم خصوصی او می‌شوم این رفتار من با برخورد بدی از طرف مقابل پاسخ داده می‌شود و این برخورد بدحال مرا خراب می‌کند. دوم اینکه وقتی من در کار کسی فضولی می‌کنم از خود و دنیای خود دور می‌شوم و انرژی را که باید صرف زندگی خودم و سروسامان دادن به کارهای خودم می‌کردم صرف سردر آوردن از زندگی دیگران می‌کنم و بنابراین انرژی من تمام می‌شود بدون اینکه گامی مثبت برای خودم برداشته باشم.
 

همان‌گونه که آقای مهندس فرموده‌اند فضولی نقطه مقابل آسایش است. فردی که در کار دیگران دخالت می‌کند ذهنش همیشه گرفتار است. چنین فردی از یکسو همیشه در پی یافتن رمز و راز زندگی دیگران است و از سوی دیگر همیشه نگران برخورد دیگران با این رفتار زشت خود است بنابراین هرگز در زندگی خود احساس آرامش نمی‌کند، درصورتی‌که اگر کمی با خود فکر کنیم می‌بینیم اتلاف وقت و انرژی برای فکر کردن به زندگی دیگران کار بیهوده‌ای است و اگر ما تا پایان عمر نیز به این مسائل فکر کنیم نه‌تنها نمی‌توانیم کاری برای حل آنها انجام دهیم بلکه از خود وزندگی خودمان نیز عقب می‌مانیم. ما اگر بتوانیم حرمت‌های کنگره را درست به‌جای آوریم، بنا بر گفته آقای مهندس می‌توانیم برای خود بهشتی برین بسازیم و رعایت این حرمت‌ها نیز کار چندان دور از دسترسی نیست.

 

تنها کافی است تمرین کنیم مثل دروغ نگوییم، در کار دیگران تجسس نکنیم، ذهن خود را مشغول مسائلی نکنیم که به ما ربطی ندارد. در کنگره 60 آموخته‌ایم که دوربین را بر روی خودمان متمرکز کنیم و ببینیم در طول روز چه‌کارهایی انجام می‌دهیم. با کسب این شناخت و آگاهی ما می‌توانیم انرژی خود را ذخیره نموده و این انرژی را صرف درمان خود نماییم. ما بهتر از هر کس می‌توانیم رفتارهای مخرب را که ما را از خودمان غافل می‌کنند شناسایی نموده و کم‌کم آنها را از وجود خود حذف نماییم. در سی دی فضولی آقای مهندس می‌فرمایند برخی افراد فضول خود هستند و درجایی که نیازی نیست همه مسائل خصوصی خود را برای افراد غریبه بازگو می‌کنند، درحالی‌که این کار هیچ کمکی به آنها نمی‌کند جز اینکه جایگاه و شخصیت خود را تخریب می‌نمایند.

امیدوارم همه ما بتوانیم انرژی خود را درراه رسیدن به تعادل و فرمانروایی شهر وجودی خود ذخیره و مصرف نماییم و از انجام اعمال ضد ارزش که مخرب انرژی ماست دوری نماییم.
 

منبع کنگره 60 : وبلاگ نمایندگی تبریز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .