English Version
English

خدمت برای رسیدن به آرامش؛ گفتگو با مسافر مهدی

 خدمت برای رسیدن به آرامش؛ گفتگو با مسافر مهدی

لطفا خودتان را معرفی کنید:
سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر، 32 سال دارم، 11 سال تخریب مواد مخدر، آخرین آنتی ایکس مصرفی: تریاک، مدت سفر اول: 1 سال، روش درمان DST داروی درمان OPIUM ، رشته ورزشی: فوتبال، نام راهنما: آقای اکبر علیرضایی، رهایی: 2 سال و 5 ماه.

آقای مهدی حیدری از خدمتی که در کنگره انجام داده ای بگو:
در شعبه قم یک دوره دبیری و یک دوره نگهبانی گذراندم که آن زمان دوره های دبیری و نگهبانی 14 جلسه بود که به مدت 8 ماه به طول انجامید و هفته ای یکبار به شعبه قم می رفتم.
در شعبه شهرقدس یک دوره نگهبانی را گذرانده ام و در حال حاضر به عنوان مسئول بایگانی و تازه واردین در قسمت OT شعبه فعالیت دارم.

در این مدت حضورت در کنگره چه تجربه هایی را بدست آورده ای؟
یک روز داشتم به شعبه قم می رفتم در بین راه تصادف کردم و از ناحیه سر دچار سانحه شدم و آن جلسه را نتوانستم به شعبه قم برسم.
خیلی ناراحت بودم و نا امید شده بودم که چرا این تصادف برای من اتفاق افتاده. بعد از مدتی فکر می کردم که شاید دلیل تصادف من نیروهای بازدارنده بوده که نگذارد در این مسیر حرکت کنم.
با صحبت هایی که با راهنمایم داشتم به این نتیجه رسیدم که این تصادف یکی از نعمت های خداوند بود که باعث شد در مسیری که حرکت می کنم مصمم تر قدم بردارم و این تجربه خوبی بود که بدست آوردم.

با حضور در کنگره به چه چیزی رسیده ای؟
به آرامش رسیده ام، از حضور در کنگره لذت بسیار زیادی میبرم و با کمک به همنوعان خودم آرامش بیشتری کسب می کنم و این خدمت کردن را دوست دارم و این آرامش را با هیچ چیز دیگری عوض نخواهم کرد.

ورزش تا چه اندازه می تواند به رهایی مسافران کمک کند؟
ورزش مکمل درمان است. یکی از مسائلی که به من انگیزه داد برای بهتر سفر کردن ورزش کنگره بود که این هم یکی از شاهکارهای راهنمایم بود که مرا به سمت ورزش سوق داد و هر هفته روزهای جمعه در پارک طالقانی حضور دارم و با ورزش کردن سطح انرژی من بالا می رود.

آیا از شعبه شهرقدس تیم های ورزشی در مسابقات جام عقاب طلایی شرکت کرده اند؟
بله ،در این دوره یک تیم والیبال و دو تیم فوتبال از این شعبه در مسابقات شرکت کردند.
هدف از شرکت در مسابقات حضور سفر اولی های شعبه در پارک طالقانی و ورزش کردن است که فقط تماشاچی نباشیم بلکه بازیگر باشیم.

نقش همسفر در مسیر درمان؟
به گفته آقای مهندس همسفر بال پرواز است و خدا راشکر که همسفر من نقش بسیار مهمی در مسیر من داشت. در طول مدت سفرم بسیار مراعات حالم را می کرد به گونه ای که چند مدت بیکار بودم ولی همسفرم شاغل بود و کمک حال من بود و هیچ گله و شکایتی نداشت و همیشه پشتوانه بسیار خوبی برای من بود.
از همسفرم کمال تشکر را دارم و همچنین از راهنمای ایشان خانم صادقی سپاس گذارم که بسیار در طول سفر به من و همسفرم کمک کردند.

در طول سفر اول با چه مشکلاتی روبرو بودید؟
شرایط کاری سختی داشتم، محل سکونتم شهر کاشان بود و با توجه به اینکه نزدیکترین شعبه به کاشان تهران بود به شعبه شاد آباد رفتم. خواست درمان در من وجود داشت و تصمیم خود را گرفته بودم به طوری که هر هفته سه جلسه از کاشان به شاد آباد می آمدم البته این موضوع به 5 ماه اول سفرم مربوط می شود.
راه زیادی را طی می کردم ولی لذت به درمان رسیدن و رها شدن از بند اعتیاد و مواد مخدر راه را برای من شیرین می کرد و در این مدت در تمام کارگاه های آموزشی بدون غیبت شرکت کردم.

آقای حیدری از اینکه در مصاحبه شرکت کردید از شما تشکر می کنم:
من هم از شما ممنونم و کمال تشکر را دارم. از آقای مهنس واقعا سپاس گذارم که این راه را برای من و امثال من هموار کرد تا بتوانم به راحتی سفر کنم و به درمان برسم.
از راهنمای عزیزم آقای اکبر علیرضایی تشکر می کنم که با راهنمایی هایش راه درست زندگی کردن را به من آموخت و امیدوارم با کمک راهنما شدم ذره ای از زحمات راهنمایم را جبران کنم.

تهیه گزارش : مصطفی حاتمی

 


منبع: وبلاگ نمایندگی شهر قدس
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .