English Version
English

کنجکاوی یا فضولی؟

کنجکاوی یا فضولی؟

سلام دوستان آزاده هستم یک همسفر

 

یکی از موضوعاتی که کنگره 60 برای به تعادل رسیدن انسان و تزکیه و پالایش نفس ضروری دانسته است، همین دستور جلسه می باشد. خیلی ساده به ما می گوید فضولی نکن تا در آسایش و آرامش زندگی کنی.

 

فضولی کردن یا تجسس کردن در امور دیگران یک ضد ارزش محسوب می شود. وقتی وارد حریم خصوصی دیگران می شویم و خود را درگیر مسائل زندگی آنها می کنیم، انرژی زیادی را از دست می دهیم و از تلاش برای بهبود اوضاع زندگی خودمان باز می مانیم. سرک کشیدن در امور دیگران ابتدا بسیار جذاب به نظر می رسد و حتی ممکن است، نام آن را کنجکاوی و یا جویا شدن از احوال دوستان و ...  بگذاریم. در نوشتارهای کنگره می خوانیم شیطان به زیباترین شکل ممکن وارد افکار و اندیشه انسان می شود و او را فریب می دهد.

 

کنجکاوی کردن یک ویژگی مثبت است که باعث می شود انسان به کشفیات مهمی در علوم مختلف دست پیدا کند و جزء ذات بشر می باشد. اما فضولی کردن بدون هیچ انگیزه مثبت و سازنده ای، فقط به منظور کنکاش و تجسس در امور خصوصی دیگران صورت می گیرد. و خدا نکند که این فضولی کردن با هدف دست پیدا کردن به اسرار زندگی مردم انجام شود، که می تواند اساس و بنیان خانواده ای را از هم بپاشد.

 

معمولاً ویژگیهایی مانند خبرچینی، حسادت، قضاوت و غیبت کردن ...  در اشخاص فضول به چشم می خورد و آنها را تا عمق تاریکیها پایین می برد.به یاد داشته باشیم اگر حریم شخصی دیگران را محترم بشماریم، آنها هم در مقابل همین رفتار را خواهند داشت و به خود اجازه نمی دهند در کار ما فضولی کنند.

 

اصلاح رفتار را از خودمان آغاز کنیم و گمان نکنیم ما از این امر مستثنی هستیم.

 

 

منبع: وبلاگ نمایندگی شادآباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .