English Version
English

سازمان ملل متحد هزينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر را دو تريليون دلار اعلام کرد

سازمان ملل متحد هزينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر را دو تريليون دلار اعلام کرد

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: طبق گزارش اداره مبارزه با مواد مخدر و جرائم این سازمان، حداقل دو تریلیون دلار برای مبارزه با قاچاق این مواد در جهان لازم است.

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، سازمان ملل متحد روز چهارشنبه نشستی  را با موضوع عدالت کیفری و پیشگیری از جرائم برگزار کرد. مقابله با تاثیرات اقتصادی و اجتماعی جرائم، ترویج توسعه پایدار با قدرت بخشی به نظام عدالت کیفری، پیشگیری از جرم و اهمیت به استاندارد‌ها و هنجارها و همچنین مبارزه با تهدیدات جهانی‌ از قبیل جرائم سازمان یافته، قاچاق و فساد از مهمترین محورهای این نشست بود. در این نشست با توجه به اهداف توسعه هزاره از فردای سال 2015 میلادی بر اهمیت برنامه ریزی برای مبارزه با انواع جرائم در سال‌های پیش رو  تاکید و اعلام شد: چشم‌اندازی از برنامه‌ها در سپتامبر 2015 ( شهریور 1394) در مجمع عمومی‌ سازمان ملل در قالب برنامه‌های پنج ساله ای ابلاغ خواهد شد.

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل در سخنانی‌ با استناد به گزارش اداره مواد مخدر و جرائم مربوط به آن وابسته به سازمان ملل با ریاست یوری فدوتوف، مبلغی لازم برای مبازره با قاچاق را بیش از 2 تریلیون دلار اعلام کرد.

یان الیاسون با اشاره به یکصد و سی و چهار میلیارد دلار بودجه کنونی برنامه گسترش و توسعه جهانی، این رقم را در مقایسه با نیاز دو تریلیون دلاری یادشده سرسام آور خواند.

رئیس شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل نیز در این نشست جرم و تروریسم را معضلی اجتماعی خواند. مارتین ساجدک همچنین مبارزه با جرائم سازماندهی شده را از راه‌های رسیدن به اقتصاد جهانی‌ استوار دانست.

قرار است سیزدهمین نشست عدالت کیفری و پیشگیری از وقوع جرائم سازمان ملل اردیبهشت پش رو در دوحه پایتخت قطر برگزار شود.

در این نشست همچنین اعلام شد جلسات این بخش از شورای اقتصادی، اجتماعی مجمع عمومی سازمان ملل پنج سال دیگر یعنی در سال 2020میلادی، از دوحه  قطر به ژاپن منتقل می شود.

منبع خبر: واحد مركزي خبر 93.12.06 

 

 

 

 

 

گزارشگر خبرگزاری اعتیاد:  حسین گورنگی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .